Steward
Bognár Viktor
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2019. április 18. csütörtök
Túraautó

Button újoncként lett bajnok a Super GT-ben

A 2009-es Formula-1-es diadala után először nyert bajnoki címet váltótársával együtt Jenson Button, aki a japán Super GT-ben szoros hajrában tartotta maga mögött riválisát.

Az F1-ből való 2016-os távozása óta idén először futott valahol teljes versenyszezont a 38 éves brit pilóta, választása pedig egy tavalyi próbafutam után a Super GT-re esett, amely egy világszinten is jegyzett (és jövőre már a DTM-mel is közös versenyeket rendező) túraautós sorozat Japánban, a Button szívéhez több szempontból is közel álló országban.

Drt_VijUcAAGREW

A Super GT-ben minden autót két pilóta vezet, azaz kötelező futamközi versenyzőcserét is előírnak a szabályok. A GT500-as elitkategóriában résztvevő Button Naoki Yamamotóval osztozott a Honda NSX-GT-n a Team Kunimitsu színeiben.

A bajnokság nyolc állomást foglalt magában, melyek közül hétnek Japán valamelyik versenypályája, egynek pedig a thaiföldi Buriram adott otthont. A mezőnyben a Honda, a Lexus és a Nissan egységei csaptak össze egymással, noha utóbbi márka nem tudott beleszólni a bajnoki csatába. Button és Yamamoto párosa viszont nagyon is: bár a szezon első felében csak két második hellyel vetették magukat észre, amikor a 6. fordulón, a SUGO-n a pole-ból rajtolva megszerezték szezonbeli egyetlen győzelmüket, a bajnoki tabellán is átvették a vezetést. A következő fordulón aztán legfőbb riválisuk, a Ryo Hirakawával és Nick Cassidyvel felálló Lexus-egység diadalmaskodott, amivel pontegyenlőségbe kerültek Buttonékkal a finálé előtt. Egyértelmű volt tehát, hogy amelyikük előrébb végez a Motegiben rendezett szezonzárón, azt a párost avatják majd bajnokká (kettős nullázás esetén Buttonéknak kedvezett volna az állás).

DrtkwHoWwAAiYts

Yamamoto a 2., Cassidy a 6. helyről kezdte meg a futamot, és a két autó közötti meg is maradt a számottevő időkülönbség a bokszkiállásokig. Ám miután Button és Hirakawa vették át az autókat, szorosabbá kezdett válni a csatájuk. A brit a 3. helyen haladva utolérte Hiroaki Ishiura Lexusát, amit nem tudott megelőzni, a japán pedig a feltartásával nagy szívességet tett márkatársának, a rohamléptekben rájuk felzárkózó Hirakawának. A bajnokesélyes Lexus az utolsó körökre valóban megérkezett közvetlenül Button mögé, ám előzni már nem tudott, ráadásul a brit az utolsó előtti körre lélegzetvételnyi előnyhöz jutott, így végül elkormányozta az autóját a harmadik helyig, egy pozícióval a rivális előtt célba érve pedig megszerezte a bajnoki címet egységének.

Ezzel hosszú idő óta tartó ínséges sorozatok szakadtak meg: a Honda 2010 óta most először nyerte meg a Super GT csúcskategóriáját, Button pedig az első újoncbajnok lett a szintén ex-F1-es Toranosuke Takagi 2005-ös diadala óta. Naoki Yamamoto eközben azzal a különlegességgel büszkélkedhet, hogy a Super GT mellett az idei szezonban a másik rangos japán sorozatot, a Super Formulát is megnyerte, ezt a duplát pedig 2004-ben tudta legutóbb megvalósítani Richard Lyons. Ez utóbbi tettet rajtuk kívül is csak Pedro de la Rosa és Satoshi Motoyama hajtotta végre a két sorozat fennállása során.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?