DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 20. szombat
Túraautó

A DTM-balesetek után módosítani kell a Hungaroring bokszutcáján

Nem csengett le komoly nemzetközi visszhang nélkül az a balesethullám, ami a DTM mezőnyét érte utol a hétvégi esős magyar futamon. Charlie Whiting biztonsági módosításokat kér az F1 érkezése előtt.

A Német Túraautó-bajnokság hétvégi második futama drámai fejleményeket hozott a Hungaroringen. Amikor a verseny közben égszakadás zúdult a pályára, a versenyzők a bokszba siettek kerékcserére, ám a csúszóssá vált betonon három pilóta sem tudott időben megállni a szerelőcsapata előtt: Lucas Auer, Edoardo Mortara és Bruno Spengler is túlcsúszott, az ijesztő pillanatok során pedig egy pályabíró súlyosabban, néhányan pedig könnyebben megsérültek.

Az esetet a helyszínen vehette szemügyre a Formula-1 versenyigazgatója, Charlie Whiting is, aki a Formula-3 miatt tartózkodott szintén a Hungaroringen – a szakemberben pedig azonnal aggodalmat is keltettek a látottak, elsősorban a pályára július végén érkező F1-es mezőny miatt, nem szeretné ugyanis, hogy hasonló eset megismétlődhessen a királykategóriában.

A Hungaroring 2016-ban esett át teljes újraaszfaltozáson, a bokszutca viszont betonburkolatot kapott, amely ellenállóbb a kifolyó olajjal és benzinnel szemben – ám mint ezen a hétvégén megbizonyosodhattunk róla, a víztől azonban a veszélyesen csúszóssá válik. Ez volt az első nagy nemzetközi verseny, amely az újraaszfaltozás óta esővel találkozott a pályán – leszámítva a WTCC-t, de ott futamközi kerékcserék híján nem domborodott ki ez a probléma.

00115011_149



Az Auto Motor und Sport információi szerint Whiting már meg is kérte a Hungaroring vezetőségét, hogy a Formula-1 érkezéséig tegyenek óvintézkedéseket a hasonló veszélyek megelőzése érdekében. Ez a beton érdesítésével, homokfújásával történhet meg, ami csúszós körülmények között is segíti az autók tapadását és lassulását. A lap szerint Whiting már ígéretet is kapott a magyar pályától, hogy elvégzik ezt a homokfújást a következő hat hétben.

Az eset nem egyedi, korábban más Formula-1-es helyszíneken is felmerült már ezen eljárás szükségessége, így Sanghajban és Szingapúrban is.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: