DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 18. csütörtök
Túraautó

DTM: Elképesztő párbajban nyert Glock

A pole-pozícióból startoló német és Gary Paffett a hajrában hatszor váltottak pozíciót Hockenheimben. A brit végül a második helyről is lemaradt, egy újonc csaknem dobogón végzett.

Eseménydúsan alakult a DTM Hockenheimben tartott szezonnyitójának rajtja: az első történés Jamie Greent érintette, aki technikai gondok miatt a bokszutcából eredt a többiek nyomába, miközben ők a felvezető körön haladtak. A startnál ketten is a rajtrácson ragadtak, a 4. rajthelyen felálló Edoardo Mortara, valamint Daniel Juncadella estek vissza a mezőny végére. Az 5. helyről induló Lucas Auer viszont kiugrott a startnál, ezért öt másodperces időbüntetést kapott.

Az osztrák a harmadik helyre jött fel a rajtpozícióját megőrző Timo Glock és René Rast mögött, a 4. körben pedig a címvédőt is megelőzte. Az első futam nyertese, Gary Paffett eközben értékes pozíciókat javított, a 10. rajtkockából kezdő Mercedes-pilóta rövidesen már 5. helyen állt, a harmadik starthelyről számos pozíciót vesztő Joel Eriksson előtt. A száguldó veterán a futam harmadánál, a 10. körben Rast megelőzésével már dobogós pozícióban haladt.



Néhány körrel később a 19 fős mezőny többsége túlesett a kiállásokon: Glock megőrizte előnyét közvetlen ellenfeleihez képest, Rast azonban Rockenfellerrel, Paffett di Restával szemben veszített pozíciókat, míg Auer az ötmásodperces büntetést leszolgálva számos pozíciót bukott, és végérvényesen lemaradt az élmezőnytől.

Miután a kiállások letisztázódtak – a búcsúversenyét teljesítő Mattias Ekström cserélt kereket utoljára, aki futólag az élen is megfordult, habár a pontszerzéstől is messze állt a hétvégén – Timo Glock és Gary Paffett győzelemért csatázó párosa maradt az élen. Paffett a 23. körben a hajtűkanyarban próbálkozott először, orrhosszal ellenfele elé is férkőzött, de a belső íven maradó Glock megóvta pozícióját: az ezt követő egyenes szakaszban viszont Paffett legyorsulta ellenfelét.

A sárga BMW-t terelő Glock azonban jóval több DRS-lehetőséget spórolt meg, mint Paffett, így támadhatta ellenfelét az utolsó 18 percben. Glock ezután minden körben próbálkozott Paffett ellen, aki többször visszaverte támadását. A 26. körben Glock ismét a hajtűkanyarban indította meg támadását: a páros többször összeért, de a német ezúttal nem volt hajlandó visszavenni, így 12 perccel a verseny vége előtt ismét ő vezetett – egyetlen körig, Paffett ugyanis visszatámadt, és megnyerte az újabb csörtét.

Néhány környi lélegzetvétel után a szokásos helyszínen, a hajtűkanyarban próbálkozott Glock, aki bevetődött Paffett mellé, és a 29. körben ismét ő vezetett. Eközben hátrébb di Resta megelőzésével az újonc Eriksson a harmadik helyre került: most tért vissza abba a pozícióba, ahonnan elindult.

Glock és Paffett csatája a 31. körben érte el tetőpontját, előzés és visszaelőzés is történt. A második helyre visszaeső Paffett azonban kifogyott a DRS-aktiválási lehetőségekből, a versenyzőt pedig hárman, Eriksson, Rockenfeller és Rast is utolérték.

Ennek köszönhetően az utolsó pár körben Glock kicsi, de döntő előnyre tett szert, és 2,078 másodperc előnnyel megszerezte a győzelmet. Paffett és Rockenfeller kanyarokon keresztül haladtak egymás mellett az utolsó előtti körben, de a Mercedes-pilóta megőrizte a pozíciót. Mintha visszajátszás történt volna, az utolsó körben a harc megismétlődött, de ezúttal Rockenfeller jobb pozícióba tudott kerülni, így övé lett a második hely. Eriksson élete első DTM-hétvégéjén 0,382 másodpercre végzett a dobogótól: rajta kívül Loic Duval, a visszatérő Pascal Wehrlein, valamint Rast is két másodpercen belül végzett Glockhoz képest.

Di Resta végül csupán 2 pontot szerzett a 9. pozícióval. A versenyt remekül kezdő Auer mindössze 15. helyen zárt, eggyel a DTM-től elköszönő kétszeres bajnok Mattias Ekström előtt.

A hockenheimi 2. futam eredménye (36 kör):

  Versenyző Márka Idő/hátrány
1.  Timo Glock  BMW M4 DTM  58:04.067
2.  Mike Rockenfeller  Audi RS5 DTM  +02.078
3.  Gary Paffett  Mercedes-AMG C 63 DTM  +03.099
4.  Joel Eriksson  BMW M4 DTM  +03.481
5.  Loic Duval  Audi RS 5 DTM  +03.854
6.  Pascal Wehrlein  Mercedes-AMG C 63 DTM  +04.129
7.  René Rast  Audi RS5 DTM  +04.849
8.  Bruno Spengler  BMW M4 DTM  +08.862
9.  Paul Di Resta  Mercedes-AMG C 63 DTM  +11.082
10.  Augusto Farfus  BMW M4 DTM  +11.265
11.  Marco Wittmann  BMW M4 DTM  +14.590
12.  Robin Frijns  Audi RS 5 DTM  +15.093
13.  Nico Müller  Audi RS5 DTM  +17.858
14.  Philipp Eng  BMW M4 DTM  +18.303
15.  Lucas Auer  Mercedes-AMG C 63 DTM  +22.103
16.  Mattias Ekström  Audi RS5 DTM  +23.148
17.  Jamie Green  Audi RS5 DTM  +23.853
18.  Daniel Juncadella  Mercedes-AMG C 63 DTM  +32.993
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: