Steward
Admin
Túraautó

DTM: Aratott a BMW Hollandiában

Szezonja első győzelmét szerezte Timo Glock Hollandiában: az Audik egymásnak adták át a támadási lehetőséget, de így sem tudtak belerondítani a BMW kisajátított dobogójába.

A zápornak, amely az időmérő közepén érkezett meg Zandvoortba, és hozzásegítette Timo Glockot a pole-pozícióhoz, nyoma sem maradt a felszáradt pályán induló délutáni 55 perces futamra. Glock megőrizte vezetését, a harmadikként startoló Marco Wittmann pedig, habár az elmozdulás utáni pillanatokban csak negyedik volt, Maxime Martint és Augusto Farfust letudva két kanyar alatt feljött a második helyre – az első két pozícióban álló páros már a nyitókör végére közel két másodperces előnyt épített ki a többiekhez képest.

Hátrébb Martin jött fel a harmadik helyre, ugyancsak maga mögé tudva Farfust – a BMW-s az ötödik René Rastnak már nem engedett, jóval lassabb volt az Audi pilótájánál, de a bajnokság második helyezettje nem tudott előzni. A második-harmadik Wittmann és Martin a 7. körben érkezett bokszkiállásra, Glock eggyel később: Wittmann, aki eddigre bemelegíthette abroncsait, rá is esett a pályára hideg gumikkal visszatérő Glockra, de előzést nem tudott kivitelezni.

A kétszeres DTM-bajnok szinte végig Glock hátsó szárnyán autózott, és a leintésnél csak 0,178 másodperc választotta el őket, de az F1-es is megjárt német megőrizte vezető pozícióját. A szezon során először nyerő Glock, Wittmann és Martin által a BMW kisajátította a dobogót – a belgát sem Mike Rockenfeller, sem Jamie Green nem tudta megelőzni.

Rockenfeller már az első körben kiállt kerékcserére – Blomqvisthoz hasonlóan, aki később kiesett –, ezzel a stratégiával pedig a vezető hármas, Glock, Wittmann és Martin mögé tért vissza. A dobogóért harcolva minden DRS-lehetőségét elfogyasztotta Martin mögött, de nem sikerült előznie. Ezután az utolsó körökre átadta helyét Greennek, aki szintén eredménytelenül próbálkozott – az utolsó kanyarban aztán, akárcsak a Mercedes Formula-1-es versenyzői a Hungaroringen, visszacserélték a pozíciókat.

A hatodik helyen – a végére egészen beérve a lassuló élcsoportot – Farfus végzett di Resta és Paffett előtt. A BMW-k kiállása után számos körön át vezető Rast féltávnál állt ki kerékcserére, ami nem bizonyult nyertes taktikának: végül kilencedikként ért célba, de ez is elegendő volt arra, hogy egyetlen pont különbséggel újra ő legyen a bajnokság éllovasa.

Katasztrófába torkollt a Hollandiába bajnoki éllovasként utazó Mattias Ekström napja: a 10. rajtpozícióból kezdő svéd is korai, 5. körben kivitelezett kiállásra voksolt, a pályára visszatérve azonban rögtön az első kanyarban a kavicságyba száguldott, néhány száz méterrel később pedig megpördült, homokkal szórva be a pályát és rengeteg időt elveszítve. A futam végén még egyszer megfordult a bokszutcában, visszatért az utolsó helyre, majd a rémes délután betetőzéseként kiállt a versenyből. A bajnokság harmadik helyezettje, a 15. helyen záró Lucas Auer is pont nélkül fejezte be a versenyt.

 

A zandvoorti 1. futam eredménye:

 

 

Versenyző

Autó

Idő/hátrány

1

 Timo Glock

 BMW M4 DTM

 57:18.491

2

 Marco Wittmann

 BMW M4 DTM

 +00.178

3

 Maxime Martin

 BMW M4 DTM

 +00.840

4

 Mike Rockenfeller

 Audi RS5 DTM

 +02.530

5

 Jamie Green

 Audi RS5 DTM

 +03.164

6

 Augusto Farfus

 BMW M4 DTM

 +04.173

7

 Paul Di Resta

 Mercedes-AMG C 63 DTM

 +04.771

8

 Gary Paffett

 Mercedes-AMG C 63 DTM

 +05.382

9

 René Rast

 Audi RS5 DTM

 +05.911

10

 Nico Müller

 Audi RS5 DTM

 +06.278

11

 Robert Wickens

 Mercedes-AMG C 63 DTM

 +06.734

12

 Edoardo Mortara

 Mercedes-AMG C 63 DTM

 +07.929

13

 Loic Duval

 Audi RS 5 DTM

 +13.880

14

 Bruno Spengler

 BMW M4 DTM

 +21.214

15

 Lucas Auer

 Mercedes-AMG C 63 DTM

 +27.053

16

 Maro Engel

 Mercedes-AMG C 63 DTM

 +52.140

17

 Mattias Ekström

 Audi RS5 DTM

 3L

18

 Tom Blomqvist

 BMW M4 DTM

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?