DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 28. csütörtök
Túraautó

BMW: Formula-E? Miért ne!

Többek között erre a kérdésre is választ kaptunk a DTM versenyhétvégéjén a Hungaroringen. A BMW vezérigazgatójával és pilótáival is lehetőségünk nyílt beszélni a hétvége folyamán.

A német márka az időmérőn nem szerepelt jól a magyar pályán, de Timo Glock révén az első futamon sikerült egy jó eredményt elérniük. Egy remek taktikával a második pozícióba jött fel a német pilóta.

Az ex F1-es pilótát arról kérdezték, hogyan volt képes ilyen remek eredmény elérésére: „Igazából egyetlen autót sem előztem meg” - kezdte nevetve Glock. „Csupán bevállaltunk egy kockázatos stratégiát: túl korán bejöttünk a bokszba, és a biztonsági autó is bejött, aminek köszönhetően a többieknek is jönniük kellett. Nem nekünk volt a legjobb a tempónk, de a szerencse mellénk állt.”

 marquardt2015



A csapat másik pilótája, Marco Wittmann is mondott néhány szót, hol kellene javulnia a BMW-nek ebben a szezonban: „Az időmérőink mindig nagyon nehezek, most is a 14-15. helyen végeztünk elég hátul, ennél mindenképp előrébb szeretnénk lenni, ezen a téren mindenképp javulnunk kell.”

A BMW vezérigazgatójával, Jens Marquardt-tal is tudtunk néhány szót váltani. Főleg a német márka Formula-E-s szereplésére voltunk kíváncsiak: „A Formula-E-be az ötödik szezonban szeretnénk csatlakozni - nem teljes gyári csapatként, hanem az Andretti partnereként képviseltetnénk magunkat. Ők a sorozat fennállása óta résztvevők.”

„Képviseltetjük magunkat számos szériában: a DTM-ben, a GT-series-ben és az IWSC-ben, ezek jelzik, hogy mi a BMW-nél nyitottak vagyunk bármilyen kategóriára” - zárta gondolatait Marquardt a német márka szerepléséről.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: