Steward
Bognár Viktor
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2017. december 18. hétfő
Túraautó

60 pontot hozott a BMW-nek a Hungaroring

A Német Túraautó Bajnokság (DTM) ötödik és hatodik futamának összesen hat dobogós helyezéséből hármat a bajor prémiumgyártó versenyzői hódítottak el.

2017. június 16-18. között a Hungaroringen rendezték meg a Német Túraautó Bajnokság (DTM) 2017-es szezonjának harmadik versenyhétvégéjét, amelynek szombati megmérettetésén Timo Glock és Bruno Spengler, míg vasárnapi futamán Maxime Martin képviselte a bajor prémiumgyártót a dobogón. Miközben kiváló eredményével mindhárom versenyző javított pozícióján a DTM-pilóták egyéni pontversenyében, a BMW összesen hatvan ponttal gazdagabban várhatja a norisringi negyedik hétvégét.

bmw-dtm-hungaroring-02

A BMW DTM-pilótái közül szombaton Augusto Farfus rajtolhatott a legelőkelőbb helyről, 1:32,275 perces időmérő-eredménye a hatodik rajtkockát jelentette a Hungaroringen. A brazil pilóta a zöld lámpák felvillanása után az ötödik helyre hozta fel a Shell BMW M4 DTM versenyautót, a tizenegyedik körben azonban egy ütközést követően megpördült és végül a tizenegyedik helyen végzett. Tom Blomqvist a tizedik helyről vághatott neki a futamnak, mígnem a huszonhetedik körben, egy ütközést követően idejekorán fel kellett adnia a mérkőzést. A tizenkettedik helyről induló Maxime Martin a rajt utáni második kanyarban összeütközött Tom Blomqvist autójával, így számára néhány kör után véget ért a verseny, a SAMSUNG BMW M4 DTM versenyautó sérülésére ráadásul a biztonsági autó is begurult a pályára. A tizennegyedik helyről rajtoló Timo Glock és a tizenhetedik pozícióból induló Bruno Spengler már a futam elején megejtette a kötelező box-kiállást, a biztonsági autó begurulása után így fokozatosan javították pozíciójukat a mezőnyben. Glock végül a szombati futam második helyezettjeként, Spengler pedig harmadikként érkezett be a célba. Marco Wittmann a tizenötödik helyről rajtolva végül a kilencedik helyet szerezte meg. A szombati megmérettetést a Mercedes brit pilótája, Paul di Resta nyerte.

bmw-dtm-hungaroring-06

Vasárnap Marco Wittmann hosszú ideig vezette a húszperces időmérőt, mígnem az Audi német pilótája, René Rast az utolsó pillanatban megelőzte és elhappolta előle a pole pozíciót. A bajnoki címvédő így az első sor második helyéről vághatott neki a futamnak, mindössze 0:00,063 perccel lassabb, 1:34,803 perces idővel. A német pilóta harmadikként érkezett meg a rajt utáni első kanyarba, miután azonban egy másik versenyautóról leszakadó polisztirol elem beékelődött a Red Bull BMW M4 DTM versenyautó hűtőrácsa elé, Wittmann a túlmelegedő motorolaj miatt képtelen volt tartani a tempót az élbollyal. Jó ideig a hatodik helyen autózott, a túlhevült autó azonban röviddel a futam leintése előtt megadta magát. A nyolcadik helyről rajtoló Timo Glock a hetedik helyen érkezett célba. A kilencedikként induló Augusto Farfus a tizenkettedik, a tizedikként rajtoló Tom Blomqvist pedig a tizenharmadik lett. Bruno Spenglert a tizenhetedik helyről végül a tizennegyedikként intették le a célban. Maxime Martin a tizennyolcadik helyről vágott neki a vasárnapi megmérettetésnek, Timo Glock és Bruno Spengler szombati stratégiáját követve pedig rögtön az első kör után elvégezte a kötelező box-kiállást. A belga pilóta merész taktikája kifizetődött, az ellenfelek folyamatos kiállásával ugyanis körről körre javított helyezésén, mígnem végül tizenöt helyet javítva, a dobogót jelentő harmadik helyen ért célba. A futamgyőztesnek járó trófeát vasárnap az Audi német pilótája, René Rast emelhette a magasba.

bmw-dtm-hungaroring-03

„Rendkívül merész box-kiállási stratégiánk szombaton és vasárnap is beigazolódott. Gratulálok az egész csapatnak a kimagasló munkához, versenyautóink folyamatos javulásával párhuzamosan mi is napról napra egyre jobb teljesítményt nyújtunk. Sajnálom Marco Wittmannt a szerencsétlen közjátékért, összességében azonban három dobogós hellyel zártuk a hétvégét. Tovább kell dolgoznunk a BMW M4 DTM versenyautók teljesítményén, hogy a kiváló időmérő-eredményeket értékes pontokra válthassuk. Még keményebben neki kell feküdnünk ennek és mostantól csak a Norisring kihívásaira kell koncentrálnunk. Paul di Resta és René Rast győzelméhez egyaránt gratulálok!” – mondta Jens Marquardt, a BMW Motorsport igazgatója a hungaroringi versenyhétvége után.

bmw-dtm-hungaroring-01

A pilóták közötti pontverseny állása

1. René Rast (70 pont)

2. Lucas Auer (69)

3. Jamie Green (65)

4. Mattias Ekström (62)

5. Gary Paffett (54)

6. Mike Rockenfeller (54)

7. Timo Glock (49)

8. Paul di Resta (45)

9. Robert Wickens (42)

10. Nico Müller (33)

11. Maxime Martin (32)

12. Marco Wittmann (24)

13. Edoardo Mortara (21)

14. Bruno Spengler (17)

15. Maro Engel (3)

16. Tom Blomqvist (2)

17. Augusto Farfus (0)

18. Loic Duval (0)

bmw-dtm-hungaroring-05

A csapatok közötti pontverseny állása

1. Audi Sport Rosberg csapat (135 pont)

2. Mercedes-AMG Motorsport Mercedes me (96)

3. Audi Sport Abt Sportsline csapat (95)

4. Mercedes-AMG Motorsport BWT (90)

5. Audi Sport Phoenix csapat (54)

6. BMW RMR csapat (51)

7. BMW RBM csapat (49)

8. Mercedes-AMG Motorsport SILBERPFEIL Energy (48)

9. BMW RMG csapat (24)

bmw-dtm-hungaroring-04

A gyártók közötti pontverseny állása

1. Audi (284 pont)

2. Mercedes (234)

3. BMW (124)

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?