DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
Túraautó

Coulthard az FIA figyelmébe ajánlja a DTM-et

A skót pilóta szerint az FIA alulértékelte a DTM-et, amikor megálmodta az F1-es licencpont-rendszert - szerinte Pascal Wehrlein az élő példa, hogy miért van szükség változtatásra.

Az Autósport és Formula Magazin májusi számában hosszabb elemzést lehetett olvasni arról, hogy miért fontos a DTM az F1 számára – az írás azt a döntést elemezte, hogy az FIA nem vette fel a Német Túraautó Bajnokságot arra a listára, amely sorozatokban pontokat lehet szerezni az F1-es licenc megszerzéséhez. A széria három gyártója, a Mercedes, a BMW és az Audi is levelet írt a szövetségnek tiltakozásul, Paul di Resta korábbi, és Pascal Wehrelin lehetséges szerepvállalása pedig ismét csak felveti a kérdést, hogy az FIA miért nem figyelt oda a DTM-re.



David Coulthard – aki F1-es karrierje után rövid ideig ott is kipróbálta magát – szerint a bajnokság professzionalizmusa csak segíthet egy pilóta fejlődésében. „Úgy vélem, hogy a DTM szuperprofin működik, a felépítése, a média, és szponzorok tekintetében hasonló a Forma-1-hez, így pedig minden más formula fölé emelkedik. Persze, túraautókról van szó, így néhányan feltehetik a kérdést, hogy ’mi köze van az együléses autókhoz?’, de ami azt illeti, nem túl könnyű vezetni ezeket az autókat. A leszorítóerőnek köszönhetően olyan a sebességük, mint egy Forma-3-as gépé, ezért úgy vélem, másként kellene rá tekinteni.”

„A Forma-2-es széria egy olyan bajnokság, ami még nem is létezik, mégis nagyobb figyelmet kap, mint a többi, létező széria. Ez számomra – és igen, az FIA-nak figyelmet kell fordítania rá – kigúnyolja a többi sorozatot, melyek sikeresen és profin működnek. A tehetség így is-úgy is megmutatkozik, és ha jól vezetsz, azt jelenti, hogy abban a pillanatban elég jó vagy ahhoz, hogy vezesd az autót. De ez a csak a történet egyik része, hiszen meg kell tanulnod a versenyzés mesterségét, és hogy hogy dolgozol együtt egy szervezettel” – mondta a korábbi F1-es pilóta.

Jelenleg Pascal Wehrelin van a DTM és F1 közötti diskurzus középpontjában: a német pilóta számtalan alkalommal vezethette már a brackley-iek autóját, miután 2014 őszén tesztpilóta lett a Mercedesnél. „Ő a kivételes versenyzők egyike, és az az oka, hogy támogatják, mert kimagaslik a többiek közül. Semmi kétségem afelől, hogy egyszer eljut az F1-ig, és arról sem, hogy sikeres karrier áll ellőtte. Minden társa jó versenyző, de kivételes versenyzőkre van szükség, ő pedig egy közülük.” 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: