DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 20. szombat
Túraautó

Nem biztos a teljes szezonban a hungaroringi győztes Ficza

A pontversenyt vezető zengős magyar versenyző esélyes lehet az ETCC megnyerésére, egyelőre azonban nem tudja megmondani, hány versenyen vehet részt az év során.

A 2015-ös hungaroringi WTCC-hétvége Michelisz Norbert hazai győzelméről maradhat emlékezetes sokaknak, a napot azonban egy másik honfitársunk, Ficza Ferenc alapozta meg, aki – szintén a Zengő Motorsport versenyzőjeként – az ETCC első futamán, a vasárnapi program nyitóversenyén szerezte meg első győzelmét a bajnokságban. Mivel a második versenyt másodikként zárta, az SMT (Single Make Trophy) kategória összetett pontversenyét is vezeti 18 pontjával.



„Igazából nem is hittem el, még abban a pillanatban sem, amikor átvettem az első helyet. Az egy plusz, hogy itthon történt, ilyen közönség előtt hihetetlen érzés” – mondta Ficza a verseny hivatalos sajtótájékoztatóján. Az SMT kategóriában hétvégén csak Seatok versenyeztek, és ezúttal ez a divízió bizonyult az abszolút leggyorsabbnak is. „Úgy gondolom, hogy a régi WTCC-s, turbós kocsik gyorsabbak tudnának lenni, vagy legalább ugyanilyen gyorsak. Nem gondolom, hogy a Seat gyorsabb a többi autónál.”

„Abból ítélve, hogy a szabadedzéseken a többiek milyen időket mentek, igen, aláírtam volna” – válaszolt Ficza, amikor arról kérdezték, a pénteki és szombati nap alapján beérte volna egy harmadik hellyel. „Azért bíztam volna, hogy előrébb jövök, de aláírtam volna, igen.”

A magyar versenyző a sajtótájékoztatón még arról beszélt, reméli, hogy a szezon során sokat harcolhat a WTCC-ből visszalépő Dusan Borkovic ellen, aki a második versenyt nyerte meg. Később azonban a hazai újságíróknak elárulta, korántsem biztos, hogy az egész idényben a mezőnyben lesz – hasonlóan a TCR-hez, mely sorozatban csak a maláj szezonnyitón indult.

„Elindultunk az első futamon, ha minden igaz, indulunk Szlovákiában, de még nem biztos, hogy egész szezont teljesítünk ebben a bajnokságban. Az időmérőn ültem először az autóban szárazon, persze mentem már ezen a pályán ezzel az autóval. De ilyenkor hiába van az embernek pályaelőnye, az időmérőn az első szett új gumival még csak keresgettem magam, a másodikkal kezdtem magamra találni, a harmadikkal már jól ment. Ha lett volna még egy szett gumi és negyed óra, akkor előrébb is végezhettem volna” – mondta Ficza, aki a kvalifikáción ötödik rajthelyet szerzett.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: