Steward
Gobodics Tamás
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2018. november 14. szerda
Top50

TOP50 – 1. hely: Michelisz Norbert

Amióta összeállítják a legjobb 50 magyar autóversenyző listáját, minden évben Michelisz Norbert végzett az első helyen. Figyelembe véve, mit ért el nemzetközi szinten az utóbbi szezonokban, ezen nincs sok csodálkoznivaló.

Michelisz nem szokványosan kezdte: a pilóták többségével ellentétben, akik kiskölyök koruk óta gokartban ültek, ő szobájában tanulta ki a versenyzés fortélyait, szimulátoros ligákban tűnt ki a többiek közül. 21 éves volt, mikor 2005 szeptemberében először versenyautót tesztelhetett – a Zengő Motorsport Suzukiját, amely csapattal egy évtizeden át hajóztak közös vizeken.

A hímesházi versenyző tehetsége nyilvánvalóvá vált azzal, hogy 2006-ban a Suzuki Swift Kupát, majd a Renault Clio Kupát nyerte meg újoncként. Ezt követően 2008-ban már nemzetközi szint következett, egy újabb márkakupában: az újonnan induló SEAT León Eurocuphoz csatlakozott a Zengővel egyetemben. A SEAT komolyan támogatta az utánpótlás-szériát, akkoriban az egyes fordulók legtöbb pontot szerző pilótái jutalomként indulhattak a következő WTCC-versenyen. Így Michelisz már ebben az évben debütált a világbajnokságon, ráadásul Japánban.

Győzelme és hatból négy (!) pole-pozíciója ellenére Michelisz a versenyek többségét elrontotta, és összetettben 14. helyen végzett, hibáiból tanulva azonban következő évben már besöpörte a bajnoki címet. Így 2010-ben immár állandó versenyzőként debütált a WTCC-ben, újonc csapatával, a Zengő Motorsporttal, egy SEAT-ot vezetve. Következő évben BMW-re váltott az istálló, melyet 2013-ban Honda Civic követett.

A Zengő Motorsporttal töltött hat világbajnoki szezon során az eleinte gyakori hibákat elkövető Michelisz egyre erősebb és gyorsabb versenyzővé vált. Mindhárom márkával futamokat nyert (összesen négyet, ebből kettőt a Hungaroringen, ahol a túraautó-vb-n példa nélküli rajongás fogadta), kétszer a privát bajnoki címet is megszerezte, 2014-ben pedig negyedik lett a bajnokságban, legyőzve a Honda gyári versenyzőit, egyedül a domináns Citroenek mögött.

Villogni lehetett a Zengővel, a világbajnoki cím megszerzésére azonban privát istállóval nem sok reményt táplálhatott. Köszönhetően a Hondával kiépített jó kapcsolatnak Michelisz 2016-ban már a gyári alakulatnál kötött ki. Ebben az esztendőben rögtön erős szezont teljesített, 2017-ben pedig időmérőkön és főversenyeken a leggyorsabb volt, a világbajnoki címet csak az utolsó fordulóban veszítette el.

A WTCC 2018-ban WTCR-ré alakul, Michelisz pedig – akire immár a túraautózás egyik legjobb versenyzőjeként tekintenek – új kihívásra vállalkozik. A Hondával töltött öt év után a Hyundai ajánlatát fogadta el, velük kísérli megszerezte a bajnoki címet.

Pályafutása mérföldkövei:

2005: Első versenyautó-teszt

2006: Suzuki Swift Kupa bajnok

2007: Renault Clio Kupa bajnok

2009: SEAT Leon Eurocup bajnok

2010: WTCC 9. hely, legjobb újonc

2012: WTCC 6. hely, privát bajnok

2014: WTCC 4. hely

2015: WTCC privát bajnok

2017: WTCC 2. hely

TOP50 eredmények:

2015: 1. hely

2016: 1. hely

2017: 1. hely

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?