Michelisz nem szokványosan kezdte: a pilóták többségével ellentétben, akik kiskölyök koruk óta gokartban ültek, ő szobájában tanulta ki a versenyzés fortélyait, szimulátoros ligákban tűnt ki a többiek közül. 21 éves volt, mikor 2005 szeptemberében először versenyautót tesztelhetett – a Zengő Motorsport Suzukiját, amely csapattal egy évtizeden át hajóztak közös vizeken.
A hímesházi versenyző tehetsége nyilvánvalóvá vált azzal, hogy 2006-ban a Suzuki Swift Kupát, majd a Renault Clio Kupát nyerte meg újoncként. Ezt követően 2008-ban már nemzetközi szint következett, egy újabb márkakupában: az újonnan induló SEAT León Eurocuphoz csatlakozott a Zengővel egyetemben. A SEAT komolyan támogatta az utánpótlás-szériát, akkoriban az egyes fordulók legtöbb pontot szerző pilótái jutalomként indulhattak a következő WTCC-versenyen. Így Michelisz már ebben az évben debütált a világbajnokságon, ráadásul Japánban.
Győzelme és hatból négy (!) pole-pozíciója ellenére Michelisz a versenyek többségét elrontotta, és összetettben 14. helyen végzett, hibáiból tanulva azonban következő évben már besöpörte a bajnoki címet. Így 2010-ben immár állandó versenyzőként debütált a WTCC-ben, újonc csapatával, a Zengő Motorsporttal, egy SEAT-ot vezetve. Következő évben BMW-re váltott az istálló, melyet 2013-ban Honda Civic követett.
A Zengő Motorsporttal töltött hat világbajnoki szezon során az eleinte gyakori hibákat elkövető Michelisz egyre erősebb és gyorsabb versenyzővé vált. Mindhárom márkával futamokat nyert (összesen négyet, ebből kettőt a Hungaroringen, ahol a túraautó-vb-n példa nélküli rajongás fogadta), kétszer a privát bajnoki címet is megszerezte, 2014-ben pedig negyedik lett a bajnokságban, legyőzve a Honda gyári versenyzőit, egyedül a domináns Citroenek mögött.
Villogni lehetett a Zengővel, a világbajnoki cím megszerzésére azonban privát istállóval nem sok reményt táplálhatott. Köszönhetően a Hondával kiépített jó kapcsolatnak Michelisz 2016-ban már a gyári alakulatnál kötött ki. Ebben az esztendőben rögtön erős szezont teljesített, 2017-ben pedig időmérőkön és főversenyeken a leggyorsabb volt, a világbajnoki címet csak az utolsó fordulóban veszítette el.
A WTCC 2018-ban WTCR-ré alakul, Michelisz pedig – akire immár a túraautózás egyik legjobb versenyzőjeként tekintenek – új kihívásra vállalkozik. A Hondával töltött öt év után a Hyundai ajánlatát fogadta el, velük kísérli megszerezte a bajnoki címet.
Pályafutása mérföldkövei:
2005: Első versenyautó-teszt
2006: Suzuki Swift Kupa bajnok
2007: Renault Clio Kupa bajnok
2009: SEAT Leon Eurocup bajnok
2010: WTCC 9. hely, legjobb újonc
2012: WTCC 6. hely, privát bajnok
2014: WTCC 4. hely
2015: WTCC privát bajnok
2017: WTCC 2. hely
TOP50 eredmények:
2015: 1. hely
2016: 1. hely
2017: 1. hely