DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 19. péntek

TOP50 magyar autóversenyző – 5. hely: Herczig Norbert

Az utóbbi három évben uralta a magyar ralisportot, pályafutását meghatározzák a Skoda versenyautói és 2018-ban talán még egy szinttel feljebb léphet - újabb kiváló éven van túl Herczig Norbert.

Jó húsz évvel ezelőtt, egy Skoda Favorittal tűnt fel először, akkor ismerte meg a hazai ralitársadalom Herczig Norbert nevét, aki aztán további három és fél évig versenyzett a cseh márkával - hol Favorittal, hol pedig az akkor komoly technikának tartott Felicia Kit-Carral. Futamokat nyert is már a kategóriában, majd 2002-ben kapott lehetőséget arra, hogy beüljön egy Citroen Saxóba, amellyel 2003-ban a kategória második helyét szerezte meg az év végén.

Az igazi áttörést aztán 2004 hozta meg számára, amikor valósággal berobbant az elitbe: beülhetett egy Skoda Octavia WRC-be, igaz, némi késéssel kapcsolódott be a bajnokságba. Itt azonban rögtön rárúgta az ajtót az élpilótákra, hiszen élete első WRC-s futamán negyedik lett, a következőn már felállhatott a dobogóra, majd harmadik versenyén megszerezte pályafutása első abszolút futamgyőzelmét. Az év során egyetlen egyszer, az első futamon végzett rosszabb helyen a harmadiknál, két futamgyőzelmet jegyzett és a legjobb hazai pilóták közé emelkedett.

herczig_2



A sikersztoriban aztán jött egy kisebb törés, 2005-ben a Ford Focus WRC-vel kevésbé volt eredményes, majd további három évig versenyzett Subaru Impreza WRC-kkel, amelyekkel az akkori mezőnyben nem lehetett reális cél a győzelem. 2009-ben aztán ismét fordult a kocka, sikerült egy top WRC-be (egy frissebb Subaruba) ülnie, amellyel három versenyt is megnyert és higgadt, pontos autózással abszolút bajnoki címet szerzett - apró "csillagot" ugyan odatehetünk emellé (a magyar bajnok hivatalosan Hadik András lett, mert az ORB értékelésébe akkor nem számítottak bele a WRC-k), de így is a hazai mezőny csúcsára ért.

2010-től, a WRC-k kitiltása óta ismét Skodával gyűri a gyorsasági szakaszokat, először az S2000-es, majd 2015 második felétől kezdve az R5-ös Fabiát nyüstöli. Az S2000-essel elmaradtak az igazán nagy sikerek, a tempója ugyan sosem volt kérdés, de vagy technikai hátrányban volt (2013-ban például ismét mehettek a WRC-k egy évig), vagy egyéb gondok adódtak (2014-ben hat futamból háromszor volt valamilyen problémája, a másik hármat megnyerte), de 2015-ben visszatért a csúcsra: magabiztos autózással nyerte meg a magyar bajnoki címet.

Ezt aztán 2016-ban simán, "veretlenül" megvédte, majd bár 2017-ben jobban megizzasztották a többiek, de legyőzőre ezúttal sem talált, így már négyszeres bajnokként zárta az évet. A tervek szerint 2018-ban szintet lép és vált: elhagyja a magyar bajnokságot, immár az ERC-ben próbál minél jobb eredményeket elérni és öregbíteni a magyar ralisport hírnevét - na meg persze esetleg feljebb kapaszkodni TOP50-es listánkon, ahol 2016-hoz hasonlóan 2017-ben is előkelő helyezést ért el.

Pályafutása mérföldkövei:

1997: Első ORB-futam

2004: Első csúcskategóriás futam és első abszolút győzelem

2009: Első abszolút bajnoki cím

2015: Második abszolút bajnoki cím

2016: Harmadik abszolút bajnoki cím

2017: Negyedik abszolút bajnoki cím

TOP50 eredmények:

2015: 6. hely

2016: 4. hely

2017: 5. hely

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: