Nem volt korai kezdő Kárai Tamás, aki az ezredfordulón, 27 évesen vett részt első versenyén, egy autókrossz-viadalon: miután felismerte, hogy ezt a sportot neki találták ki, viszonylag hamar eljutott európai versenyekre is, bár sokáig nem futott teljes szezont. Még ebben az időszakban, a szlovákiai Losoncon megszerezte első nemzetközi győzelmét, ami jelezte, érdemes komolyan venni az Eb-t.
2009-ben második lett az autókrossz Európa-bajnokság karosszériás (Touring Autocross/TAX) kategóriájában, két évvel később pedig megszerezte első kontinensbajnoki címét. Bár megvédenie nem sikerült, 2013-ban második, 2014-ben harmadik Európa-bajnokságát is megnyerte.
Már sikerévei alatt versenyezgetett Magyarországon a ralikrosszban is – melynek autói nagyon hasonlóak a TAX-hoz – kétszer (épp Európa-bajnoki éveiben) második helyen zárta az ob-pontversenyt. Amikor aztán minden erejével az új szakágra koncentrált, le is aratta a babérokat: 2015-ben a ralikrossz országos bajnoka lett, ráadásul az Európa-bajnokságon megszerezte első dobogóját. Az ebben az évben megjelenő TOP50 magyar autóversenyző ranglistáján ezzel az előkelő negyedik helyet érdemelte ki.
A következő években, már Audival, mindkét bajnokságban állandó jelleggel szerepelt. Idehaza Kiss Pál Tamás legnagyobb kihívójának bizonyult, a dominánsan versenyző miskolci ellenében azonban általában csak a második hely jutott neki. A rivális kiszállásával 2018-ban kétségtelenül fő favorittá lép elő.
Pályafutása mérföldkövei:
2000: Első verseny
2005: Első győzelem az autókrossz Eb-n
2011: Autókrossz Európa-bajnok
2013: Autókrossz Európa-bajnok, ralikrossz-ob 2.
2014: Autókrossz Európa-bajnok, ralikrossz-ob 2.
2015: Ralikrossz országos bajnok, ralikrossz-Eb dobogós
TOP50 eredmények:
2015: 4. hely
2016: 19. hely
2017: 9. hely