Dráma az Italian Baja-n – Világkupa győzelmet bukott el a magyar csapat
Steward
Varga Ákos
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2018. augusztus 17. péntek
Tereprali

Dráma az Italian Baja-n – Világkupa győzelmet bukott el a magyar csapat

Az elmúlt hétvégén zajlott a nívós 25. jubileumi Italian Baja tereprali világkupa futam. A hazai színeket a T3 kategóriában a Yamaha Garilla YXZ RR-el induló GarZone Events Racing Team képviselte. Garamvölgyi Zoltán és Takács Antal végig az élmezőnyben küzdött, és csak egy műszaki hiba miatt maradt le a győzelemről.

A fiaink majdnem a teljes verseny alatt vezették a kategóriájukat, sőt még az abszolút értékelés első tíz helyezettje közé is benéztek. Azonban a technika ördöge közbeszólt, és a csapat ugyan célt ért, de egy hiba miatt végül kizárták a magyarokat. Garamvölgyi Zoltán versenyző így látta a történteket:

„Versenyezni mentünk és a dobogós helyezés volt a célunk. Az első szelektíven defektet kaptunk, de nem adtuk fel, mert éreztük, hogy jó az autónk, jó a tempónk és remekül tudunk együttműködni Takács Antal navigátorral.

GarZone Racing 2

A következő kettő és a vasárnapi első szelektívet olyan fölénnyel sikerült megnyernünk, hogy elhittük, akár a végső győzelem is elérhető. Az utolsó szakaszt több mint 15 perc előnnyel kezdtük meg a világkupa második helyén álló Santi Navarro előtt. Versenyzőként ez nagyon hízelgő és egyben elgondolkodtató is, hogy ilyenkor mit tegyen az ember: bekocogjon a biztos helyre, vagy nekiálljon taktikázni, hogy biztosan a legtöbb pontot szerezzük? Mi versenyezni jöttünk, megmutatni a világnak az autónkat, és élvezni azt, amit csinálunk. Egy húzós, de biztonságos tempóval újabb szakaszgyőzelmet akartunk, és bent maradni az abszolút top 10-ben.

Az utolsó folyóátkelésnél azonban bátrabbak voltunk a kelleténél, és vizet szívhatott a motor, innentől folyamatosan gyengült, dadogott alattunk az erőforrás. 23 kilométert tudtunk még teljesíteni, az utolsó kettőn pedig már csak lépésben haladtunk. Egyetlen egységgel a vége előtt annyira elfogyott az erő, hogy már nem tudtunk ráfordulni a célegyenesre.

Ekkor jött Angelo Montico, az Olasz Yamaha Quaddy Team csapatfőnöke, hogy azonnal készítsük a vontató kötelet, mert érkezik a pilótája Amerigo Ventura, és ő fog bennünket behúzni a célba. Fantasztikus érzés volt, hogy pont az egyik ellenfelünk segít ki bennünket, ez visszaadta az életkedvünket is. Hatalmas köszönettel tartozunk az önzetlen gesztusért, és nem mellékesen, így célba értünk az Italian Baján.

GarZone Racing 3

A díjkiosztón a második hely átadásakor szólítottak bennünket, a pódiumra együtt tolhattuk fel a gépünket. Bevallom, a díj számunkra csak egy szépségtapasz, a tudat sokkal lényegesebb, hogy amiért jöttünk, azt megcsináltuk.

A díjkiosztó végeztével aztán elénk raktak egy felügyelői határozatot, amelynek értelmében idegen segítség igénybevételéért - Amerigo a nemzeti bajnokságban volt nevezve és nem a világkupában - kizártak minket a versenyből. Összességében nem vagyunk elkeseredve, mert nagyon jó hétvégét zártunk!

Óriási köszönettel tartozom a Csapatomnak (Csató Attila, Birkner Gábor, Orgoványi Krisztián, Takács Antal, Zempléni Andrea), a segítőinknek (Lónyai Pál, Sári Lajos, Pásztor Gábor, Ferencz József, Karai József, Tekeres Laura, Kovács György, Osváth Péter, Bank Frigyes, Horn Albert, Fajt Attila, Papp Ferenc, Tóth Krisztián Márk, Amerigo Ventura, Angelo Montico), valamint a végig szurkoló családomnak - és mindenkinek, aki figyelemmel kísérte a szereplésünket.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?