DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek
Tereprali (TR)

Gyulán is defekt győzte le Fodorékat

Hiába szerezte ismét a legtöbb szakaszgyőzelmet a Tereprali OB szezonzáró futamán Fodor Imre és Mesterházi Márk a 4x4 Hungary Ford Rangerével, a verseny utolsóelőtti szakaszán egy defekt ismét megfosztotta őket a futamgyőzelemtől.

_MG_7416



Gyulán búcsúzott a hazai tereprali bajnokság mezőnye a 2014-es versenyszezontól és bár a bajnokság legfontosabb kérdése, nevezetesen az abszolút bajnoki cím sorsa már korábban eldőlt, mégis rendkívül erős mezőny várta a vasárnap reggeli rajtot. Mivel a bajnoki ezüstre már csak matematikai esélye volt Fodor Imrének és Mesterházi Márknak, ezért a 4x4 Hungary párosának elsődleges célja az volt, hogy egy problémamentes versennyel búcsúzzon a szezontól.

A futamon a rajtot a cseh Miroslav Zapletal kapta el, aki egy teljes világkupa szezon tapasztalatával és az FIA Világkupa idei negyedik helyével felvértezve érkezett Gyulára. Fodor Imre és Mesterházi Márk azonban nem illetődött meg a cseh világsztár parádés eredménylistája láttán és a nyitó szakasz fékproblémái után üldözőbe vették a cseh világsztárt. A páros Ford Ranger-e egymás után három szelektíven is a legjobb idővel ért célba, amivel Imre és Márk az utolsó körre egyetlen másodpercre csökkentette hátrányát Zapletallal szemben. Ekkor azonban ismét bekövetkezett az, ami végigkísérte a páros teljes idei szezonját, az utolsó előtti szakaszon egy defekt megfosztotta őket a futamgyőzelemtől.

4x4_gyula1

„Összességében nagyon jó verseny volt a gyulai, remek volt a szervezés, nagyon jók voltak a pályák és annak is örültünk, hogy Zapletal ellen tudtunk menni.” - kezdte a szezonzáró értékelését Fodor Imre. „Mindannyian tudjuk, hogy egy sprint versenyen nemhogy egy defekt, de egy rossz kanyarvétel is helyezésekbe kerülhet, és sajnos mi az utolsó előtti 20 kilométeres pálya felénél kaptunk megint egy defektet. Határeset volt, hogy jobb e kijönni, vagy bent kicserélni, mi végül kijöttünk, de így is tetemes hátrányt zsákoltunk be, egy másodpercből rögtön két perc lett így be kellett érnünk a második hellyel.”

Ha valaki akkor, Fodor Imre és Mesterházi Márk tudja, milyen érzés egy defekt miatt elköszönni a győzelemért vívott harctól, hiszen az idei szezon hét versenyén több mint két teljes garnitúra gumiabroncsuk ment így tönkre, amiért nemcsak futamgyőzelmekkel, hanem a bajnoki cím megvédésének esélyével is fizetniük kellett. „Idén hét versenyen álltunk rajthoz és ha jól számolom kilenc defektünk volt. Egy kicsit értetlenül állunk az eset előtt, mert már nagyon odafigyeltünk minden kőre, de valahol megint becsúszott egy. Természetesen nagyon sajnáljuk, hogy nem sikerült megvédenünk a bajnoki címet, de csak azt mondhatom, hogy ezért a harmadik helyért is nagyon keményen megdolgoztunk. Az is egyfajta elismerés, hogy amikor nem volt gondunk, akkor egyenrangú ellenfelei tudtunk lenni, egy olyan világsztárnak, mint Miroslav Zapletal, és sokszor meg is tudtuk előzni a szakaszokon. Mint ahogy annak is nagyon örültem, hogy az végére Korda Erikéknek is kezdett összeállni az autó. Erikről mindenki tudja, hogy nagyon gyors pilóta, és már korábban is látszott, hogy ha nincs gondjuk az új autóval, akkor velük is komolyan kell számolni, Gyulán pedig már végig ott loholtak a nyakunkon, amivel még nyíltabbá tették a versenyt. A Ford Ranger egy fantasztikus versenyautó, a csapat és Márk is egész évben nagyszerű munkát végzett, úgyhogy van mire építkeznünk a jövőben is. Az idei évet mi is Mikulás Rallyn zárjuk, szeretnénk egy önfeledt autózással búcsúzni az idei évtől.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: