Steward
Strommer Benjamin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2019. április 25. csütörtök
Retro

F1-Archív: Hamilton Rosbergtől tanulna

Sok minden történt április 8-án az F1 világában, ezek közül válogatottunk az elmúlt húsz évet vizsgálva.

2018: Sebastian Vettel nyeri a Bahreini Nagydíjat, miután egy-egyben lenyomja Valtteri Bottast és a Mercedest. A finn a végén nagyon támadta már a németet, de a ferraris előnyéből megmaradt hét tizedmásodperc - Lewis Hamiltoné a harmadik hely, közben Pierre Gasly a negyedik pozícióvan hatalmas bravúrt ér el. Kettős pontszerzést jegyezhet a McLaren, de Marcus Ericsson is szerez két pontot a Sauber számára.

2017: Lewis Hamiltoné a pole-pozíció a Kínai Nagydíjra, miután az időmérő legvégén 186 ezredmásodperccel legyőzi Sebastian Vettelt - a német egyébként egyetlen ezreddel előzi meg a másik Mercedesben ülő Valtteri Bottast. Kimi Raikkönen már fél másodpercet kap, az ötödik Daniel Ricciardo pedig 1,3 másodpercet.

2016: Brilliánsnak nevezik a McLarennél Stoffel Vandoorne-t - a fiatal belga Fernando Alonsót helyettesítette Bahreinben és azonnal le is győzte csapaton belül Jenson Buttont első F1-es időmérőjén és versenyén. A most debütáló Vandoorne-nak nagy jövőt jósolnak Wokingban, az F1 következő nagy sztárját látják benne.

2015: Franz Tost, a Toro Rosso csapatfőnöke szerint a csapatoknak is nagy felelősségük van abban, hogy bizonyos helyszínek kikerülhetnek a naptárból - ez most az egyre kevesebb embert vonzó Német Nagydíj kapcsán került elő. Tost úgy véli, hogy a csapatoknak is úgy kellene promózni ezeket a futamokat, hogy kedvet csináljanak hozzájuk és hogy érdekessé tegyék az emberek számára.

2014_1

2014: Lewis Hamilton azt mondja, hogy áttanulmányozza Nico Rosberg adatait és igyekszik tanulni abból, hogy csapattársa mit csinál jobban nála eddig a mezőny messze legjobb autójában. Bahreinben egyértelműen Rosberg volt a gyorsabb, a brit exvilágbajnok viszont élvezi, hogy mindent meg kell osztaniuk egymással.

2013: Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke hevesen kritizálja a Formula-1 pénzelosztását és döntéshozását, szerinte csak úgy lehetne stabilizálni a jövőt, ha jó és egyértelmű szabályrendszert hoznak mindenre, mert jelenleg nem ez a helyzet. Szerinte a 2014-es nagy változások is a kiscsapatokat rengetik meg, nem a nagy gyártókat, ők megoldják, úgyhogy stabil szabályrendszerre van szükség, amely hosszú ideig (nagyjából) változatlan.

2011: Mark Webber végzett az első helyen mindkét pénteki szabadedzésen Sepangban, így magabiztosan várhatja a folytatást. Délután a két McLaren és csapattársa követte őt, de Schumacher is biztató formát mutatott, a német ugyanis az 5. helyen zárta a második gyakorlást.

2010: Jenson Button elmondása szerint nagyon meglepődött azon, hogy mennyire szoros a bajnokság állása három verseny után: az első négy helyezettet jelenleg mindössze négy pont választja el, az élen a futamgyőzelem nélküli Felipe Massa áll, aki súlyos sérülésből tért vissza.

button_funny

2009: A tavalyelőtti világbajnok Kimi Raikkönen úgy érzi, hogy a kettős diffúzorok fogják eldönteni az idei szezont. Mint ismert, a sok vitát szülő megoldást jelenleg három csapat, a Brawn, a Williams és a Toyota alkalmazza, s ezen istállók fölénye különösen egy körön szembetűnő.

2008: A várakozásoknak megfelelően a BMW Sauber igen erős autóval kezdte meg a szezont, így többen úgy vélik, köztük a címvédő Raikkönen is, hogy a bajorok idén versenyben lehetnek a bajnoki címért – a finn csapattársa, Felipe Massa viszont nem biztos ebben...

2007: Másfél év után nyert ismét futamot a McLaren-Mercedes: Fernando Alonso győzött Malajziában csapattársa, Lewis Hamilton előtt. A spanyol fölényes sikerét senki nem veszélyeztette, Hamiltonnak inkább hátrafelé kellett tekintgetnie a szezonnyitón győztes Kimi Raikkönen irányába. Rajtuk kívül Heidfeld, Massa, Fisichella, Trulli és Kovalainen szerzett még pontot.

alonso_2007_mclaren

2006: Továbbra is porondon van, hogy a MotoGP szupersztárja, Valentino Rossi a Formula-1-ben folytatja a karrierjét, méghozzá a Ferrarinál. Az olasz versenyző szerint azonban ezzel ő sokkal nagyobbat kockáztatna a saját megítélését tekintve, mint a népszerű F1-es istálló, úgyhogy még nem döntötte el...

2005: Az F1-ből kilépni készülő gyártók, a BMW, a Renault, a Mercedes, a Toyota és a Honda még nem döntöttek az új széria nevéről – a hírek szerint a GPR (Grand Prix Racing) és a GPWC (Grand Prix World Championship) közt vacillálnak.

2004: Az eső zavarja meg az F1 barcelonai tesztjének harmadik napját, de Michael Schumachet ez sem gátolja meg abban, hogy a leggyorsabb köridőt produkálja. A Ferrari világbajnoka majdnem két másodperccel (!) volt jobb a második helyet megszerző Fernando Alonsónál és mivel a németet eddig a futamokon sem verte meg senki idén, ez nem túl biztató a folytatásra nézve...

2003: „Nem vonulok vissza, amíg nem nyerek hazai pályán” – nyilatkozta Rubens Barrichello, aki a hétvégén üzemanyag-problémák miatt esett ki a Brazil Nagydíj első helyéről. A Ferrari pilótájának rendre balszerencséje van otthon, 1994 óta még csak pontot sem szerzett.

2002: A Jaguar korábbi csapatfőnöke, Bobby Rahal szerint remek döntés volt a részéről Pedro de la Rosa szerződtetése, aki sokkal nagyobb érték, mint az istálló sztárpilótája, Eddie Irvine. „Ilyen emberre van szükség, nagyon tehetséges és megfelelő a személyisége is. Ráadásul tavaly ő volt a gyorsabb kettőjük közül” – nyilatkozta Rahal.

delarosa_jaguar

2001: Bernie Ecclestone felajánlja, hogy komoly részesedést ad az F1-ből az elégedetlenkedő motorgyártóknak - a Fiat, a Daimler, a Renault, a Ford és a BMW is arról beszélt, hogy nem tetszik nekik a sportág üzleti része és szívesen csinálnának valami rivális bajnokságot. Ecclestone jó politikusként kezeli a helyzetet. 

2000: Az utolsó pillanatban happolta el a pole-t a címvédő Mika Hakkinen a hozzá hasonlóan kétszeres világelső Michael Schumacher előtt Imolában – a két versenyzőt kevesebb mint egy tized választotta el az edzés leteltekor. A második sor csapattársaiké: Coulthard közel tudott maradni a két bajnokhoz, Barrichello viszont több mint egy másodpercet kapott tőlük.

1998: Jacques Villeneuve leszögezte, hogy a gyenge évkezdés és a komoly technikai hátrány ellenére sem mondott le a címvédésről – a kanadai úgy érzi, hogy már Argentínában megteheti az első lépést az újabb bajnoki cím felé.

1996: Tom Walkinshaw hivatalosan is elhagyta a Flavio Briatore tulajdonában lévő Ligier csapatot, s a jövőben arra koncentrál majd, hogy az Arrowst a Formula-1 élcsapatai közé emelje.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?