Steward
Admin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2019. március 21. csütörtök
Retro

F1-Archív: Összeállt a Ferrari tökéletes párosa

Michael Schumacher óvatos, Rubens Barrichello úgy érzi, hogy eljött az ő ideje, Fernando Alonso szerint a nagy rivális McLaren most nem lesz igazán veszélyes - március 8-ai F1-es hírek az elmúlt bő húsz évből.

2018: Megy az oda-vissza találgatás a barcelonai teszteredményeket tekintve, hiszen ezen a napon is Sebastian Vettel bizonyul a leggyorsabbnak és úgy fest, hogy őrületes tempóra képes a Ferrari. A német viszont óvatosságra int mindenkit, bár már a rivális Mercedes is fejet hajtott a maranellóiak előtt...

2017: "Nincs erő és nincs megbízhatóság" - foglalja össze röviden Fernando Alonso a friss Honda-motorral kapcsolatos tapasztalait. A japánok legújabb erőforrása is borzasztóan gyenge, ráadásul folyamatosan megadta magát a tesztek folyamán, úgyhog a nagy fogadkozásokból szépen vissza lehet venni a McLaren és a Honda részéről is...

2016: Bernie Ecclestone azt mondja egy interjúban, hogy az lenne jó a bajnokságnak, ha a Ferrari újra esélyes lenne és az sem lenen hátrány, ha felnőne a feladathoz a Red Bull is. Ha viszont nem így lesz, akkor szerinte Nico Rosberget érdemes lesz figyelni: 2015-öt remekül zárta és ő úgy látja, hogy a német összeszedte magát fejben, most kellően magabiztos ahhoz, hogy legyőzze Hamiltont.

2015: Maurizio Arrivabene szerint Sebastian Vettel és Kimi Raikkönen a tökéletes pilótapáros jelenleg a Ferrari számára - erre az évre ült össze a két versenyző, miután Vettel megérkezett a Red Bulltól. Raikkönen botrányosan gyenge 2014-es éve ellenére élvezi a bizalmat, mert "ő a Ferrari utolsó világbajnok" és Arrivabene szerint ez a két ember jól ki fog jönni egymással, mert mindketten csak a lényegről beszélnek, egyenesen és őszintén.

2014: Kevin Magnussen és Valtteri Bottas is abban bízik, hogy az új szabályoknak köszönhetően a jövőben több függ múlni a pilótán, és a versenyzői kvalitások nagyobb befolyással lesznek a versenyek végeredményének kialakulásában, mint a korábbi években. A McLaren újonca azt mondja, hogy a hibrid autók sokkal inkább a "pilóták autói", mint elődeik.

 

2013: Valtteri Bottas úgy nyilatkozik, szerencsésnek érzi magát, hogy a tehetsége önmagában is elegendő volt ahhoz, hogy eljusson az F1-be, és bizonyítási lehetőséget kapjon ott. "Nagyon-nagyon keményen dolgoztam ezért, most pedig itt az idő, hogy F1-es pilótaként is bizonyítsam, hogy megalapozottan bízott bennem a Williams" - mondja.

2012: Michael Schumacher a Mercedes téli teszteken látott biztató formája és pozitív részeredményei ellenére nem bízza el magát, és az előző idényből tanulva nagyon óvatosan fogalmaz saját esélyeit illetően. "Az autó most megbízható, ami mindig jó és sokkal felkészültebbek vagyunk, mint az elmúlt két évben. A győzelem nem reális számomra, a Red Bull a legjobb" - mondja.

2011: Mark Webber (Red Bull) zárta az élen az utolsó, barcelonai kollektív szezon előtti teszt első napját, megelőzve Jenson Buttont (McLaren) és Vitalij Petrovot (Lotus). Ugyanezen a napon az ausztrál úgy nyilatkozik, reméli, véget érnek azok a szóbeszédek, amelyek feszültséget vélnek felfedezni közte és csapattársa, Sebastian Vettel között. Hohó, Mark, ez még csak a kezdet!

2010: Az FIA elnapolta a Bahreini Nagydíjig a McLaren hátsó szárnyának vizsgálatát, melynek szabályosságát korábban a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner vitatta. A wokingiak azzal védekeznek, hogy hónapokig egyeztettek Charlie Whitinggal és szerinte rendben van az "innovatív és különleges" megoldásuk.

 

2008: Bernie Ecclestone úgy fogalmazott, nem valószínű, hogy meghosszabbítja az Ausztrál Nagydíj 2010-ben lejáró szerződését, mivel a szervezők nem hajlandóak éjszakai futamot rendezni, holott neki ez az óhaja. Az indoklás szerint "nevetséges, hogy az európai emberek ne aludjanak azért, hogy élőben lássák a futamot."

2007: Giedo van der Garde az F1-es szuperlicenszére vár, ő lesz a Spyker harmadik számú versenyzője. A nagy reményekről beszélő Toyota viszont elcsendesedett az utóbbi hetekben és Jarno Trulli, a csapat pilótája meg is mondja, hogy miért: rengeteg megbízhatósági gondjuk van, nagyon sok mindent kellene még megoldaniuk.

2006: Fernando Alonso (Renault) szerint Michael Schumacher (Ferrari) és Jenson Button (Honda) lesz a két fő ellenfele a vb-címért megvívandó harcban. A spanyol a Honda erejét rosszul mérte fel ezúttal, és csak Schumacher tudott méltó kihívója lenni abban az évben - igaz, azt eltalálta, hogy 2005-ös fő ellenfele, Kimi Raikkönen ezúttal nem rúg majd labdába. "A McLarennek gondjai vannak, nincsenek jó formában" - mondja Alonso.

2005: A Ferrari az eheti jerezi teszt után fog dönteni arról, mikor veti be először élesben új, 2005-ös versenygépét, miután ezt a szezont még az előző évi modellel kezdték meg. A szezonnyitó Ausztrál Nagydíjat Rubens Barrichello a második helyen zárta, úgyhogy a csapatnál azt gondolják, hogy idén is ők lehetnek a favoritok, hiszen ha a tavalyi autóval másodikak...

 

2004: Rubens Barrichello (Ferrari) úgy érzi, ebben az évben lesz a legnagyobb esélye arra, hogy csapattársát, Michael Schumachert legyőzve megszerezze a vb-címet. Mindezt arra alapozza, hogy a szezonnyitó ausztrál időmérőn öt századmásodperccel kapott csak ki és a versenytempót tekintve is minimális volt köztük a különbség.A brazil tévedett, ebben az évben sem termett neki túl sok babér a német mellett.

2003: Michael Schumacher (Ferrari) nyerte az Ausztrál Nagydíj időmérő edzését, megelőzve csapattársát, Rubens Barrichellót és Juan Pablo Montoyát (BMW-Williams). A legnagyobb feltűnést azonban Heinz-Harald Frentzen keltette azzal, hogy a rajtrács negy helyére hozta be a gyengécske Sauber-Petronast.

2002: A Ferrari tesztpilótája, Luca Badoer új pályacsúcsot fut Mugellóban az F2002-es kódjelű modellel, igaz, alig egyetlen tizedmásodperccel volt gyorsabb Rubens Barrichello 2001-es csúcsánál. Stephane Sarrazzin a Toyotával debütál egy teszten, Mike Gascoyne, a Renault technikai igazgatója pedig Michael Schumacher nyilatkozatait kritizálja, szerinte szánalmas volt, ahogy Jarno Trulliról, a Renault pilótájáról beszélt.

2001: Ricardo Zonta (Jordan-Honda) futotta a leggyorsabb időt az esőtől áztatott Silverstone-ban, az ottani teszt második napján. Mark Webber (Benetton-Renault) lett mögötte a második, míg Marc Gené (Williams-BMW) a harmadik. Közben Rubens Barrichello valamiért nem jelenik meg a Ferrari fioranói tesztjén.

 

2000: Jacques Villeneuve biztos benne, hogy csapata, a BAR-Honda tündökölni fog ebben az évben, de ha mégsem, akkor jajj nekik, mert még egy gyengén sikerült szezont ő nem fog elnézni nekik. Mindebben az a szép, hogy éppen ma, 15 évvel hajdani nyilatkozata után találta azt mondani ugyanő, hogy ő sohasem szidta csapatát, bármilyen gyenge autót tettek alá, nem úgy, mint Fernando Alonso. Cavinton, kedves Jacques, Cavinton!

1998: A nap, amikor a McLaren lekörözte a teljes mezőnyt! Az Ausztrál Nagydíjat Mika Hakkinen nyerte, 7 tizedmásodperccel csapattársa, David Coulthard előtt, míg a 3. helyezett Heinz-Harald Frentzen (Williams) már kört kapott.

1997: Jacques Villeneuve szerezte meg az év első pole-pozícióját. Más kérdés, hogy másnap, rögtön az Ausztrál Nagydíj első körében balesetbe keveredett és kiesett, de ennek ellenére az év végén ő ünnepelhetett világbajnoki címet. 

1996: Damon Hill nyerte az Ausztrál Nagydíj első szabadedzését, megelőzve williamses csapattársát, Jacques Villeneuve-öt. A brit később meg se állt a vb-címig.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?