Steward
Admin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2019. április 24. szerda
Retro

F1-Archív: Ecclestone kételkedik Rossiban

Homokvihar a bahreini teszten, Heidfeldet kipróbálja a Kubicát elveszítő Lotus Renault, Verstappen perelheti az Arrowst, sztártervezők visszatérése a hírekben: ennyi mindenről olvashattunk február 11-én az évek során.

2018: Max Verstappen arról, hogy a Red Bull karosszériája a legjobb, a Renault-motor azonban visszafogja a csapatot: „Ha Mercedes-erőforrás lenne hátul, soha többet nem látnának minket.”

2016: A Mercedes-motorrészleg főnöke, Andy Cowell szerint a jelenlegi szabályrendszer alapján egyszerűbb egy új gyártónak motort készíteni, mint a V8-as vagy V10-es érában. A V6-os hibridek sokkal relevánsabbak az utcai technológiára nézve, mint az akkori speciális motorok. (A Honda teljesítménye nem ezt tükrözi.)

2015: A 2017-es szabályváltozások visszacsábíthatják a tervező Adrian Newey-t a Formula-1-be, vélekedik Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke.

2014: Az előszezon első tesztjén, Jerezben különösen lassúnak bizonyultak az új generációs versenygépek, de James Allison, a Ferrari műszaki igazgatója úgy véli, rövidesen nagy gyorsulás várható, mivel még rengeteg leszorítóerő nyerhető ki az autókból.

2013: A Ferrarit a Michael Schumacherrel bajnoki címet nyert autók főtervezője, Rory Byrne segíti tanácsadóként 2014-es konstrukciója fejlesztésében. A szakember egy irodát is kapott Maranellóban.

2011: Szombaton teszteli Nick Heidfeld a Lotus Renault-t. A német az első számú jelölt a ralibalesetet szenvedett Robert Kubica helyettesítésére. A csapat eközben Twitteren közölte, Kubica négy műtéten esett át aznap, melyek mind sikeresek voltak.

2010: Új vonalvezetést kap Silverstone az idei Brit Nagydíjon. Az Arena kialakítást a MotoGP számára tervezték, a pálya viszont úgy döntött, az F1-en is ezt fogja használni.

2009: Mindössze két óráig tartott a szerdai tesztnap a bahreini pályán, a körözést délelőtt homokvihar miatt le kellett fújni, az állapotok pedig nem javultak a nap során. A három részt vevő csapat, a Ferrari, a BMW és a Toyota tétlenül várakoztak.

2008: Felipe Massa leggyorsabb idővel zárta az utolsó tesztnapot. A brazilnak szüksége volt jó eredményre, mivel előző nap motorhiba, az azelőttin hidraulikai probléma állította meg.

2007: A négyszeres világbajnok Alain Prost szerint lehetetlen megjósolni a 2007-es szezon kimenetelét, mivel Michael Schumacher visszavonult, a toppilóták pedig mind csapatot váltottak. A francia szerint Fernando Alonso könnyebben beilleszkedik a McLarennél, mint Kimi Raikkönen a Ferrarinál.

2006: Bernie Ecclestone kételkedik abban, hogy Valentino Rossi a MotoGP-t elhagyva a Formula-1-re vált – Yamaha-szerződése túl jól fizet. Egy Rossihoz közel álló forrás szerint ugyanakkor a Ferrari minden eddiginél jobban akarja, hogy az olasz 2007-ben a csapatnál versenyezzen.

2005: A mexikói Mario Dominguez tesztelni utazott a Jordanhez Silverstone-ba. Az egynapos program rossz időjárás miatt egyetlen installációs körre korlátozódott.

2004: Baumgartner Zsolt avatta fel az új Minardit: a PS04B megtette első köreit a misanói pályán.

2003: Michael Schumacher idén fog dönteni arról, visszavonul-e a Formula-1-ből a 2004-es szezon végén. „Az a nap, amikor már nem akarok keményen dolgozni azért, hogy csúcson maradjak a sportban, lesz az a nap, amikor jobb, ha feladom.”

2002: Jos Verstappen beperelheti az Arrowst, amely aláírt szerződése ellenére kitette az idei szezon előtt. Holland lapok szerint Verstappen milliókat követelhet.

2001: Az autógyárak 25-35 %-os részesedést vásárolhatnak a sportból, attól függően, hogy az eladósodott német médiavállalkozás, az EM.TV túlad saját hányadán. A gyártók az Európai Autógyártók Szövetségén keresztül tennének szert tulajdonjogra.

2000: Kijelölték az Indianapolisban megrendezendő első USA Nagydíj versenytávját. A szeptember 24-i futam 73 körös lesz.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?