Steward
Admin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2019. április 25. csütörtök
Retro

Az egyik legmeglepőbb téli teszt

Időnként előfordul, hogy egy olyan csapat ér el meghökkentően jó eredményt a téli teszteken, ami előtte a fasorban sem volt. 2004-ben is erre volt példa, amit némileg az évad is igazolt később.

A 2000 és 2004 közötti időszak a Ferrari és leginkább Michael Schumacher uralkodásáról maradt emlékezetes. A német legenda hetedik világbajnoki címének megszerzésének évében viszont akadt egy másik istálló, amely a megelőző szezonokban szinte semmit sem tudott felmutatni, ám 2004-ben kivágta a rezet.

A BAR istálló 1999-ben született meg a Tyrrell előző év végi felvásárlásának köszönhetően. Először Supertec, majd később Honda-motorokkal próbáltak eredményt elérni leginkább az 1997-es világbajnok Jacques Villeneuve-re építve, de néhány dobogós helyezésnél több nem sikerült, sőt, az átmeneti javulást követően az autó inkább visszafelé haladt a rangsorban.

2002-ben és 2003-ban már a pódium is csak álom maradt és egy-két apróbb jelet (például a 2003-as USA Nagydíj, amin Jenson Button huzamos ideig az élen is állt) leszámítva nem is igazán várhattuk, hogy nagy áttörés következik be. Márpedig megtörtént, a 2004-es téli teszteken ugyanis mindenki felhúzta a szemöldökét, amint látta a BAR-Honda hatalmas előrelépését.

A Német Nagydíjon a 13. rajthelyről indulva másodikként végzett Jenson Button

A BAR 006-os rögtön az első tesztnapon odavert a mezőnynek (bár a Ferrari ekkor még csak a 2003-as versenyautójával volt jelen), Jenson Button 1,4 másodperccel futott gyorsabb kört, mint a második helyezett Marc Gene (a Williams tesztpilótája), a brit pedig megdöntötte a pályarekordot is (igaz, a téli teszteken futott időket nem tekintik hivatalosnak).

Furcsa módon így sem sikerült azonban versenyt nyernie az istállónak, ugyanis a Ferrari előjött legújabb rakétájával és nagyon csúnyán elporolta a komplett mezőnyt. Michael Schumacher 13, Rubens Barrichello két futamot nyert meg, a vörösök verhetetlennek bizonyultak. Ez volt a BAR-Honda nagy balszerencséje, ugyanis győzelem nélkül is nagy sikert könyvelhettek el, az összetett második helyét kaparintották meg.

Button ilyen csatákat vívott például Fernando Alonso ellen is sikerrel

Button tízszer állhatott dobogóra, ebből ráadásul hétszer úgy, hogy csak Ferrari-pilóta előzte meg a későbbi 2009-es világbajnokot. Az egyéni versenyben Button könnyedén lett harmadik (természetesen Schumacher és Barrichello mögött), tehát a téli teszteken történt kiváló eredmény valamilyen szinten visszaköszönt a teljes szezonban is.

HA a Ferrari nem lett volna, akkor Jenson Button és a BAR-Honda diadalmenetét láthattuk volna. De ott volt, így végül még a futamgyőzelem sem jött össze. Igaz, az összetett ezüst-, illetve egyéni bronzéremre így is büszke lehetett a korábban csak szenvedő gárda. Vajon az idei évben sikerül bármelyik istállónak egy ilyen mértékű, váratlan előrelépés? A Honda valószínűleg ilyen eredménnyel most is boldogan kiegyezne.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?