DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek
Retro

Prost: Lauda miatt változtam meg

A legtöbben úgy gondolják, Alain Prost versenyzését az Ayrton Sennával való rivalizálás változtatta meg. A professzor azonban cáfolja ezt, Niki Lauda volt rá messze a legnagyobb hatással.

Alain Prostot nem kifejezetten a leggyorsabb, ám mégis a legjobb pilóták között tartják számon. A legendás francia éveken keresztül keményen kellett, hogy küzdjön a fiatal brazil Ayrton Senna ellen, ez időnként Prost, időnként vetélytársa sikerével végződött. A brazil az időmérőkön szinte verhetetlen volt, ám versenykörülmények között a gondolkodását jobban használó Prost gyakran kitaktikázta ellenfeleit.

Pedig fiatal korában ő sem így kezdte, de aztán később ráébredt, hogy nem kell minden másodpercben a maximumot kihozni az autóból. Erre pedig egykori csapattársa, a jelenleg tüdőátültetése után remek ütemben gyógyuló Niki Lauda vezette rá. Amikor a nyolcvanas évek derekán csapattársak voltak, Prost elleste a technikát a kétszeres, majd háromszoros világbajnok társtól és baráttól, ami később meghatározóvá vált Alain Prost vezetési stílusára.

Lauda, Prost és Senna összesen tíz világbajnoki címet szerzett


„Észre kellett vennem, hogy nem lehet minden pillanatban a határon autózni. Ez nem kizárólag a versenyekre, hanem az időmérőkre és a szabadedzésekre is vonatkozott. Eleinte még a privát teszteléseken és a versenyhétvégéken is mindig mindent beleadtam. Ezt még az elején láthattuk 1982-ben és 1983-ban” – idézi a négyszeres világbajnokot a Speedweek.com szakoldal.

„Aztán jött Niki, aki kétségtelenül lassabb volt, mint én, a végén mégis világbajnok lett. Valahogy mindig megoldotta, hogy a futamokon elképesztően versenyképes legyen. Akkor is, ha a nyolcadik-kilencedik rajtkockából kellett rajtolnia.”

„Felfogtam, min kell változtatnom, onnantól filozófiát váltottam, sokkal jobban építettem a stratégiára, az előregondolkodásomat nagyban fejlesztettem. Ez látszott az Ayrtonnal töltött időszakban is, sőt ott még inkább. Kifejlődött bennem a tudat, hogy a pontokat a versenyek végén osztják, nem az időmérő edzéseken” – tette hozzá Alain Prost, aki 1985-ben, 1986-ban, 1989-ben és 1993-ban hódította el a világbajnoki címet és pályafutása során négy különböző csapattal (Renault, McLaren, Ferrari, Williams) volt képes futamokat nyerni.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: