Steward
Gobodics Tamás
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2018. december 19. szerda
Retro

Fernando Alonso: Egy karrier csúcspontjai

A kétszeres világbajnok Fernando Alonso pályafutása utolsó Formula-1-es versenyére készül, mi pedig ennek apropójából összegyűjtöttünk néhány feledhetetlen pillanatot a spanyol karrierjéből.

Idén, augusztus 14-én érkezett a bejelentés, amely valószínűleg senkit sem lepett meg: Fernando Alonso befejezi F1-es pályafutását. A Minardival kezdő, majd a Renault-val előbb 2005-ben, majd 2006-ban is világbajnokká váló versenyző később a Ferrarinál és a McLarennél is kipróbálta magát, sőt a wokingiakhoz kétszer is leszerződött, ám mindannyiszor ez tűnt a legrosszabb döntésének.

Fernando Alonso pályafutása 17 szezont ölelt fel, hiszen 2001-ben mutatkozott be a Minardival, majd 2002-ben a Renault tesztpilótája lett. 2003 óta azonban kirobbanthatatlan tagja a mezőnynek. Ez idő alatt 313 versenyhétvégén vett részt, 311-szer rajtolt el, 22 pole-pozíciót szerzett, 97 dobogós helyezése közül pedig 32-szer látta meg ő elsőként a kockás zászlót. Mindemellett 23 versenyen futott leggyorsabb kört és végül, de nem utolsó sorban két Formula-1-es világbajnoki címet tudhat magáénak a 37 éves pilóta. Most lássuk, melyek voltak Fernando Alonso legemlékezetesebb versenyei F1-es pályafutása alatt.

2001 – Ausztrál Nagydíj: A kezdetek

A 19 éves Fernando Alonso első Formula-1-es versenyére 2001. március 4-én került sor, amikor is bemutatkozott a se nem gyors, se nem megbízható Minardi csapat autójával. Abban az évben vette át Paul Stoddart a csapat irányítását, és Alonso az első időmérőjén rögtön 2,6 másodperccel volt gyorsabb csapattársánál, Tarso Marquesnél, sőt egy Prostot és egy Arrowst is sikerült megelőznie. A vasárnapi futamon aztán az előkelő 12. helyen ért célba, a szezon további részében mutatott kiváló teljesítménye miatt pedig a Renault lecsapott a spanyolra, és bár nem kapott versenyzői ülést 2002-re, de egy gyári istálló tesztpilótája lett Alonso.

Alonso a 2001-es Japán Nagydíjon

2003 – Magyar Nagydíj: Az első győzelem

A 2003-as Magyar Nagydíj számunkra azért is emlékezetes, mert Baumgartner Zsolt ekkor mutatkozott be a Formula-1-ben, de talán egyikünk számára sem olyan édes annak a napnak az emléke, mint Fernando Alonsónak, aki akkor érezte meg először a siker ízét az F1-ben. A pole-ból indulva magabiztosan nyerte meg a versenyt a Renault volánja mögött, Kimi Raikkönent és Juan Pablo Montoyát megelőzve, hogy diadalmenete közben még Michael Schumachert is lekörözze.

2005 – San Marinói Nagydíj: Egy legendás csata

A 2005-ös volt Fernando Alonso éve, ez elvitathatatlan. Nem elég, hogy abban az évben szerezte meg első világbajnoki címét, de amit Imolában művelt Michael Schumacherrel szemben, az kétségtelenül a legnagyobbak közé emelte. Az akkor már hétszeres világbajnok 13 körön keresztül üldözte árnyékként az oviedói fiatalembert, aki képes volt maga mögött tartani a német legendát, és egy máig emlékezetes győzelmet aratott, hogy aztán egy évvel később ugyanott lejátsszák ezt a meccset fordított végeredménnyel is.

2005 – Brazil Nagydíj: 24 évesen a világ tetején

Abban az évben mind Fernando Alonso, mind a Renault első világbajnoki címét szerezte meg a Formula-1-ben. Bár a Brazil Nagydíjat a két McLaren fejezte be az első két helyen, Fernando Alonso számára egy harmadik hely is elegendőnek bizonyult, hogy az abban az évben számtalanszor meghibásodó McLarent vezető Kimi Raikkönen előtt bebiztosítsa élete első világbajnoki címét, már két futammal a szezon vége előtt. Alonsóból azután a verseny után óriási feszültség tört elő, amely a mai napig az F1 ikonikus pillanatai közé tartozik.

Toma, vagyis ez az! Hangzott el háromszor Alonso szájából

2006 – Brazil Nagydíj: Címvédés és búcsú

Michael Schumacher pályafutásának végéhez ért (bár később a Mercedes színeiben még visszatért), és utolsó versenyére készült, melyen akár nyolcadik világbajnoki címét is megszerezhette volna, de nem sok esély mutatkozott erre, főleg nem azután az ominózus defekt után. Schumacher végül a negyedik helyig tudott felzárkózni, Alonso számára pedig bár egyetlen pont is elég lett volna, végül másodikként végzett, megszerezve ezzel második világbajnoki címét, hogy aztán a következő szezont már a McLarennél kezdje.

Két Renault-nál eltöltött szezon után Alonso a Ferrarinál találta magát 2010-ben, ahol ismételten nehéz évek vártak rá, de kétségtelenül szerzett néhány kitörölhetetlenül szép emléket.

2010 – Olasz Nagydíj: Benvenuto a Ferrari, Fernando!

Vagyis isten hozott a Ferrarinál, Fernando. Bár már rögtön első versenyét megnyerte a Scuderiával Alonso, igazán akkor érezhette otthon magát, mikor Monzában aratott sikert az olaszok autójával. Alonso a pole-ból indulva, mindössze 3 másodperccel Jenson Button előtt célba érve nyerte meg az Olasz Nagydíjat, amellyel minden pilóta álmát váltotta valóra: egy Ferrarival nyerni Olaszországban.

2013 – Spanyol Nagydíj: Ki hitte, hogy ez lesz az utolsó?

Hazai pályán, csak az ötödik helyről várhatta a piros lámpák kialvását Barcelonában Alonso, azonban egy fenomenális rajt után máris a harmadik helyen találta magát. A Pirelli ebben az évben került leginkább a kritikák kereszttüzébe, az élmenők mindannyian a gumikkal küszködtek, Alonso és a Ferrari pedig egy egészen agresszív, négykiállásos stratégiával megnyerték a versenyt, mely mindmáig Fernando Alonso utolsó sikere a Formula-1-ben.

Fernando Alonso 2019-ben ismét elindul a McLarennel az Indy 500-on, ahol megpróbálja majd bezsebelni a tripla korona utolsó hiányzó darabját is, emellett pedig a Hosszútávú Világbajnokságban is rajthoz fog állni, azonban a további tervei még nem tisztázottak a kétszeres világbajnok pilótának.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?