Steward
Admin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2018. december 19. szerda
Retro

F1-Archív: Raikkönen visszavonul

Montoya a McLarenhez szerződik, Mosley és Ecclestone berág a Ferrarira, Bottas reménykedik, Irvine köszönetet mond, Valentino Rossi válaszút előtt - az elmúlt húsz év F1-es hírei november 17-én.

2017: Ross Brawn, a Forma-1 sportért felelős igazgatója úgy véli, hogy a limiten túl autókba szerelt motorkomponensek miatt kapott rajtrácsbüntetéseket el lehetne törölni – a Honda 380, a Renault 310 helyes hátrasorolást kapott tavaly a Brazil Nagydíjjal bezárólag.

2016: Másfél héttel a szezonzáró Abu Dhabi Nagydíj előtt Nico Rosberg még nem tisztázta magában, hogy milyen megközelítéssel vág neki a futamnak, akkor 12 pontos előnye tudatában.

2015: A Honda első embere, Yasuhisa Arai úgy véli, már nem tudnak megegyezni a Red Bull-lal a 2016-os szezonra – a Milton Keynes-iek azután keresték meg a japán gyártót, miután megromlott a kapcsolatuk a Renault-val.

2014: Gary Paffett búcsút int a McLarennek: a brit pilóta 2006 óta tesztelte a gárda autóit, és versenyzett párhuzamosan a DTM-ben a Mercedessel, ám a wokingi alakulat 2015-ben már a Honda erőforrásait fogja használni a stuttgartiaké helyett.

2013: Sebastian Vettel nyeri az USA Nagydíjat Austinban, ahol rekordot dönt, mivel a sportág történetében soha, senki nem volt még, aki zsinórban nyolc futamgyőzelmet aratott volna egy szezonon belül.

2012: Az első austini USA Nagydíj pole-pozícióját Sebastian Vettel szerezte meg Lewis Hamilton előtt – a német bajnoki riválisa, Fernando Alonso mindössze a kilencedik pozícióban zárt.

2011: Valtteri Bottas készen áll a Forma-1-re: a finn pilóta regnáló GP3-as bajnokként abban bízik, hogy a Williams őt választja Pastor Maldonado társának a 2012-es szezonra.

2010: Daniel Ricciardo csúcsformában autózik a fiatal pilóták szezon végi tesztjén Abu Dhabiban: a Red Bull pilótaprogramjának tagja 1,3 másodperccel futott jobb időt, mint Sebastian Vettel a hétvégi futam időmérő edzésén.

2009: Raikkönen visszavonul: miután a Ferrari Fernando Alonsót igazolta a helyére, és az áhított McLaren-szerződés sem jött össze, menedzsere, Dave Robertson bejelentette, hogy a finn pilóta nem lesz az F1-es mezőny tagja a 2011-es szezonban.

2008: A mezőny egy része elkezdte a felkészülést a 2009-es szezonra, az új szabályok szerinti aeroelemekkel – a legnagyobb megdöbbenést a BMW-Sauber autója okozta, amely szinte teljesen átalakult a szezonban használt modellhez képest.

2007: Szétlövésben dönthet leendő tesztpilótájáról a BMW-Sauber: a szezon harmadik legjobb csapatától Timi Glock a Toyotához távozott, a döntés az észt Marko Asmerre, vagy Robert Doornbosra eshet majd.

2006: A McLaren tesztpilótája, Pedro de la Rosa úgy véli, hogy a 2007-es szezon favoritja a Kimi Raikkönennel és Felipe Massával hadrendbe álló Ferrari lesz, köszönhetően az egyedüli gumiszállítóvá váló Bridgestone abroncsairól szerzett ismereteiknek.

2005: Sajtóhírek szerint a Ferrari döntés elé állította Valentino Rossit: az olasz állítólag fél évet kapott annak eldöntésére, hogy a jövőben a MotoGP-ben, vagy a Forma-1-ben kíván-e tovább versenyezni. Rossi a hónapban karrierje harmadik tesztjét teljesítette a Scuderiánál.

2004: A BMW korábbi motorsport-igazgatója, Gerhard Berger elutasítja, hogy a volt Jaguarból megalakuló Red Bull vezetésében szerepet vállaljon, ám nem zárja ki, hogy tanácsadói szerepkörben segítheti az energiaitalos alakulatot.

2003: Több hónapnyi spekuláció után hivatalossá vált, hogy Juan Pablo Montoya 2005-től a McLaren pilótája lesz – a kolumbiai jelenlegi alakulata, a Williams nem kívánta kommentálni a bejelentést.

2002: Max Mosley FIA-elnök és Bernie Ecclestone F1-vezér megrótta a Ferrarit a 2002-ben látott politikai játszmákért – a Scuderia legendás csapatutasítással hozta előnybe Michael Schumachert Rubens Barrichello ellenében.

2001: A Belga Nagydíjon súlyos fejsérülést szenvedett Luciano Burti nem tudta befejezni a szezont, a 2002-es szezonra viszont tesztpilótai szerepet vállalt a Ferrarinál.

2000: Csőd szélén a Minardi: a gárdát év végén elhagyta főszponzora, a Ford és a Mugen pedig nem kíván motorokat szállítani ügyfélcsapatoknak, ezért könnyen lehet, hogy a 2001-es szezon a szimpatikus kiscsapat nélkül indul el.

1999: Eddie Irvine, a bajnokság második helyezettje köszönetet mondott Michael Schumachernek a német utolsó két futamon mutatott segítségéért. A kétszeres világbajnok hat futamot kihagyott silverstone-i lábtörése után, de hiába próbálta az északírt első vb-győzelméhez segíteni, az végül két ponttal alulmaradt Mika Hakkinennel szemben.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?