Steward
Gobodics Tamás
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2018. november 16. péntek
Retro

Amiben nem különleges Raikkönen győzelme

Kimi Raikkönen fantasztikus sikert aratott az elmúlt hétvégén Austinban, öt és fél kihagyás után nyert újra futamot. Több rekordot megdöntött ezzel, ám így is állva maradtak még csúcsok.

Az elmúlt évtized meghatározó pilótája volt Kimi Raikkönen, először a McLaren, majd a Ferrari színeiben ért el kiemelkedő sikereket, köztük első és valószínűleg egyetlen világbajnoki címét, 2007-ben a Scuderia színeiben. 2009 végén a Ferrari nem tartott rá igényt, így két évet a ralizás világában töltött.

2012-ben visszatért a Lotus színeiben és Abu Dhaiban futamot is nyert, a következő év elején, Melbourne-ben pedig szintén elsőként szelte át a célvonalat, utána azonban hosszú „gólcsend” következett. Átszerződött 2014-re a Ferrarihoz, de az átütő sikerek elmaradtak, bár rengetegszer állt dobogón 2015-től, sosem a legtetején, egészen az elmúlt hétvégéig.

A modernkori Formula-1-ben így ezzel megdöntött számos, ezzel kapcsolatos rekordot, de nem mindent. Ezek közül mazsolázgatunk a wtf1.com szakportál segítségével. Két győzelem közötti 113 versenyes nyeretlenségi sorozata új (negatív) csúcs, de ne feledjük, jó ideje 18-20 nagydíjat rendeznek évente, miközben a nyolcvanas években ez a szám még csak tizenhat volt.

Így találhatunk olyan pilótát, akinek Kimi Raikkönennél is hosszabb idő telt el két győzelme között. Ő pedig a sokat tapasztalt olasz Riccardo Patrese. Az 1983-as Dél-Afrikai Nagydíj, illetve az 1990-es San Marinói Nagydíj között hat év, hat hónap és 28 nap telt el, ami szignifikánsan több, mint Kimi Raikkönen esetében az öt év, hét hónap, négy napos különbség.

Raikkönen első és huszonegyedik győzelme között több, mint 15 év telt el

Nem is a legidősebb pilóta a modern kori Formula-1-ben, akit elsőként intett le a kockás zászló. Raikkönen 39 évesen és négy naposan tudott győzni, Nigel Mansell azonban már elmúlt 41 éves, amikor az 1994-es Ausztrál Nagydíjon pályafutása utolsó sikerét aratta.

Nem az első olyan Ferrari-pilóta, akinek (visszatérése után) egészen az ötödik szezonjáig kellett várnia első győzelméig. Hasonló várakozásban Jean Alesinek volt része 1991-től, akinek egészen az 1995-ös Kanadai Nagydíjig kellett böjtölnie, mire végre futamot nyert, bár előtte többször is nagyon közel volt ehhez.

Extra érdekesség, hogy nem az első olyan alkalom, hogy valaki Sebastian Vettel csapattársaként úgy nyer, hogy a német ugyanazon a versenyen csak negyedikként végez. Kicsit hihetetlennek hangzik, de előfordult már ilyen egyszer, 2009-ben, Interlagosban Mark Webbert intették le elsőnek, Vettel pedig csak negyedik lett.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?