Steward
Gobodics Tamás
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2018. november 16. péntek
Retro

F1-Archív: Alonso három vb-címet szeretne

Jöhet a Red Bull-Honda, nem Hamilton okozta a sorsdöntő váltóhibát, a Nissant nem érdekli az F1, fellebbezési pert nyer a Ferrari – az elmúlt két évtized október 23-i F1-es híreiből szemezgettünk.

2017: Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke úgy véli, az F1-nek át kellene gondolnia a pályaelhagyásokkal kapcsolatos büntetéseket azok után, hogy Max Verstappent amiatt fosztották meg austini dobogójától, hogy a rázókövön kívül előzte meg az utolsó körben Kimi Raikkönent.

2016: Lewis Hamilton 50. futamgyőzelmét szerezte az USA Nagydíjon aratott sikerével, világbajnoki esélyei azonban így sem sokat javultak, mivel a tabellát vezető csapattársa, Nico Rosberg közvetlenül mögötte, a második helyen futott be Austinban.

retro-archiv-1023-1

2015: Sajtóhírek szerint a Honda fontolóra vette, hogy a közeljövőben erőforrással lássa el a Red Bullt. A japán gyártó a szezon elején tért vissza a Formula-1-be, ám a McLaren partnereként egyelőre csak a szenvedésről szól az életük a siker helyett.

2013: A Ferrari-főnök Stefano Domenicalli elismerte, hogy érdeklődtek Robert Kubica iránt, aki Fernando Alonso társa lehetett volna a maranellóiaknál, ám a szakember most már kételkedik benne, hogy a 2011 elején súlyos ralibalesetet szenvedő lengyel valaha képes lesz újra az F1-ben szerepelni.

2012: A Ferrarinál bíznak benne, hogy a soron következő Indiai Nagydíjon vissza tudnak vágni az ellenfeleknek, elsősorban a Red Bullnak, amelynek színeiben Sebastian Vettel Koreában átvette a vb-vezetést Fernando Alonsótól.

2010: Bár Michael Schumacher úgy fogalmazott, nyugodt a visszatérése utáni problémái és szenvedése kapcsán, korábbi csapatfőnöke, Jean Todt szerint ez egyáltalán nincs így. „Próbálja védeni magát, de valójában nagyon is emberi” – nyilatkozta az FIA elnöke.

retro-archiv-1023-2

2009: A Honda nem bánt meg semmit az F1-ből való távozása kapcsán annak ellenére sem, hogy a jogutód Brawn GP mesés szezont produkálva jó eséllyel rendelkezik mindkét vb-cím megszerzésére.

2008: Luca di Montezemolo, a Ferrari elnöke el akar beszélgetni Max Mosley FIA-vezérrel a csapatutasítások tiltásával kapcsolatos szabályokról – mindezt azok után, hogy Felipe Massa és Kimi Raikkönen sanghaji helycseréje vitákat generált a Kínai Nagydíjat követően.

2007: A McLaren tagadja, hogy a brazíliai váltóhibát, amely Lewis Hamilton világbajnoki vereségéhez vezetett Raikkönennel szemben, maga a brit újonc okozta volna azzal, hogy rossz gombot nyomott meg a kormányon.

2006: Egy nappal második címének bebiztosítása után Fernando Alonso úgy fogalmazott, már akkor boldogan vonulna vissza, ha csak plusz egy vb-t nyerne még, azaz háromszoros világbajnokként zárhatná karrierjét.

retro-archiv-1023-3

2004: Rubens Barrichello a hazai közönség legnagyobb örömére pole-ba állította a Ferrarit az F1-es Brazil Nagydíj időmérőjén, megelőzve a Williamsben ülő Juan Pablo Montoyát és a McLarent vezető Kimi Raikkönent, míg a hétszeres világbajnok Michael Schumacher csak nyolcadikként kvalifikált.

2002: Schumacher és Todt is az olasz Commendatore („nagyságos úr”) titulusban részesült Carlo Azeglio Ciampi olasz elnök jóvoltából, köszönhetően a német pilóta és a Ferrari elképesztő F1-es sikereinek.

2001: Carlos Ghosn, a Nissan vezetője kizárta, hogy a jövőben a Formula-1-ben szerepeljenek – annak ellenére, hogy a rivális Toyota épp a következő idényben fog bemutatkozni a száguldó cirkuszban.

1999: Az FIA döntésének értelmében visszakapta sepangi eredményeit a Ferrari: a kettős győzelmet arató olaszokat eleinte kizárták a maláj versenyről szabálytalan autójuk miatt, ám a maranellóiak olyan bizonyítékokkal, amelynek köszönhetően visszavonták az ítéletet, így Eddie Irvine négypontos előnnyel utazhat a suzukai szezonzáróra Mika Hakkinennel szemben.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?