Steward
Varga Ákos
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2018. december 11. kedd
Retro

F1-Archív: Vettel vagy Schumacher?

A két német világbajnokot több apropóból összehasonlították, Kubica nem mehetett a Minardihoz, Alesi visszavonult, az FIA pedig hajmeresztő kilencpontos reformtervet mutatott be. Október 10. hírei ezek voltak az F1-ben.

2017: Újra téma – Max Verstappen sikerei kapcsán – a Holland Nagydíj, de a hírek szerint az F1-es vezetés nem Zandvoort felújítását preferálná, hanem Amszterdamban vagy Rotterdamban rendezne utcai versenyt.

2016: Sajtóértesülések szerint megvan a Renault új versenyzője, a csapat közel áll ahhoz, hogy 2+1 éves szerződést írjon alá.

2015: Kórházba szállították, majd rövidesen kiengedték Carlos Sainzt, aki az Orosz Nagydíj harmadik szabadedzésén szenvedett óriási balesetet a 13-as kanyarban. Autója a Tecpro védőegységek alá fúródott, miközben 46 G erő hatott a versenyzőre.

2014: Öt nappal a baleset után újabb részleteket adott közre az FIA Jules Bianchi suzukai balesete kapcsán, bemutatva egy biztonsági kamera felvételeit. A szárazabb ív a megeredő eső miatt nedvessé vált, és ezen csúszott meg Adrian Sutil és Bianchi. Csakhogy míg Sutil megpördült, Bianchi meg akarta fogni az autót, amely egyenesen kiszáguldott a bukótérbe – kommentálta a felvételt Charlie Whiting. A versenyigazgató elmondása szerint a vizsgálat kizárta a műszaki hibát, viszont a Marussia sebessége az ütközés pillanatában egyelőre nem ismert.

2013: Nem vagyok olyan domináns, mint Schumacher – állította Sebastian Vettel, aki zsinórban négy futamgyőzelemnél jár, közel negyedik vb-címéhez.

2012: A júliusban tesztbalesetet szenvedő, jobb szemét elveszítő Maria de Villota arról nyilatkozott, hogy még nem döntötte el, a jövőben fog-e újra a versenyezni.

2011: Niki Lauda szerint a friss kétszeres világbajnok Sebastian Vettel utolérheti Michael Schumacher sikereit. „Ha a csapat, ahol vezet, és az autó, amelyet vezet, a megfelelő irányban haladnak tovább, akkor igen. De ha valaki rossz autót választ, akkor nem győzhet, mert a siker mindig a kettő kombinációjáról szól” – mondta Lauda.

2010: A Red Bull Sebastian Vettel és Mark Webber sorrendjében kettős győzelmet szerzett a Japán Nagydíjon, amely a szokatlan és nagy balesetekről maradt emlékezetes: Lucas di Grassi a felvezető körön, Vitalij Petrov a rajtnál ütközött, míg Nico Rosbergnek egy kereke esett ki.

2009: Megkapta az orvosi engedélyt a Magyar Nagydíjon szenvedett balesetéből felépült Felipe Massa, hogy újra Formula-1-es autóba ülhessen. A brazil kétéves versenygépet fog tesztelni.

2008: Timo Glock, a Toyota pilótája a leggyorsabb a pénteki szabadedzéseken a Fuji Speedway-n, a márka saját tulajdonban levő pályáján.

2007: A szezon háromesélyes bajnoki döntővel Brazíliában zárul, Lewis Hamilton pedig azt tervezi, hogy felkeresi példaképe, Ayrton Senna sírját. A McLaren pilótája úgy vélekedik, inkább a verseny után kerít sort rá, nem előtte, mert a felkavart érzelmek hatással lehetnének teljesítményére.

2005: Eldöntöttnek tűnt, hogy a World Series by Renault-t domináló Robert Kubica a Minardi harmadik versenyzője lesz a Kínai Nagydíjon, a versenyző azonban visszalépett, mivel nem kapott szuperlicenszet – hiányzik az engedély feltétele, a 300 kilométeres teszt.

2004: Egy napon tartották a Japán Nagydíj időmérőjét és versenyét, miután a szombati programot törölték a Ma-on tájfun miatt. Michael Schumacher mindkettőt behúzta.

2003: A Japán Nagydíj edzésnapján a kanadai sajtó azon vacillál, lezártnak tekintse-e Jacques Villeneuve karrierjét vagy sem. Az 1997-es világbajnok nem utazott el a versenyre, miután a BAR bejelentette, hogy 2004-ben Takuma Sato ül a helyére.

2002: Az FIA kiadta kilencpontos tervét a Formula-1 megreformálására, amelyben olyan hajmeresztő ötletek szerepelnek, mint a négy különálló időmérő edzés, büntetősúly, aerodinamikai befagyasztás, a leghihetetlenebb azonban az, hogy a versenyzők minden egyes futamon más autóba üljenek, így az összest vezetnék a szezon folyamán.

2001: A 37 éves Jean Alesi bejelentette visszavonulását a Formula-1-ből, napokkal a Japán Nagydíj előtt, amely 201. versenye lesz. Pályafutása során egyetlen futamgyőzelmet szerzett a Ferrarival.

2000: „Végre, ez volt az a bajnoki cím, amelyet annyira akartunk… Ígérem, nem ez lesz az utolsó számomra” – ígérte Michael Schumacher pályafutása harmadik, Ferrarinál első vb-címe megnyerése után.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?