Steward
Dezső Attila
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2018. december 16. vasárnap
Retro

F1-Archív: 17 éves kölyök tesztel F1-est

Zuhé és földrengés Suzukában, Alonso a BMW-hez, Raikkönen pedig a Renault-hoz nem megy, Michael Schumacher élete legszebb napján találkozott a pápával. Formula-1-es hírek október 6-ról.

2017: Az eső elmosta a második suzukai szabadedzést, a pilótát csónakokat úsztattak a bokszutcában, hogy a nézőket szórakoztassák. Csupán öten futottak mért kört a tréningen.

2016: Eltérően látja Daniel Ricciardo és Max Verstappen a malajziai párharcot, amelyen végül (Lewis Hamilton motorhibája után) a győzelem múlt. Verstappen azt mondta: „Ha valaki más lett volna mellettem, végigviszem a manővert és kiteszem, de a csapattársammal nem tehetem meg.” Ricciardo viszont úgy nyilatkozott: „Amikor védekezem, nem számít, ki a másik.”

2015: Bernie Ecclestone elmondása szerint a Formula-1-et már idén eladhatják, három komoly érdeklődőről beszél, amelyek egyike rövid időn belül léphet. Az Autosport egy amerikai-katari befektetőcsoportot, valamint a John Malone érdekeltségébe tartozó Liberty Globalt és Discovery Communicationst említi.

2014: A szurkolók és a sajtó türelmét kéri a Marussia a tegnap súlyos balesetet szenvedő Jules Bianchi állapotával kapcsolatban. A Japán Nagydíjon egy munkagéppel ütköző versenyzőről egyelőre nem tudunk többet, csak annyit, hogy „kritikus, de stabil” állapotban fekszik a Mie General Medical Centre-ben.

2013: A két Lotust megelőzve szerezte meg sorozatban negyedik győzelmét a világbajnoki cím küszöbén álló Sebastian Vettel, de a nap hőse nem ő volt, hanem a Sauberrel a negyedik pozícióban záró Nico Hülkenberg, aki a Mercedeseket, a Ferrarikat és a McLareneket tartotta maga mögött.

2012: Mark Webbert, Jenson Buttont és Kamui Kobayashit megelőzve szerezte meg sorozatban negyedik suzukai pole-ját a világbajnoki pontverseny első helyének visszavételére készülő Sebastian Vettel – az éllovas Alonso csak a hetedik pozícióban zárt, míg Vettel csapattársa lángoló autóval zárta a futamot.

pffb_webber_tuz

2011: Rubens Barrichello szerint senki nem tudna jobb munkát végezni nála a következő szezonban a Williamsnél, beleértve azt a Kimi Raikkönent is, akit a hírek szerint a csapat szeretne visszacsábítani a Formula-1-be.

2010: Kimi Raikkönen kizártnak nevezte, hogy visszatérjen a Formula-1-be a Renault színeiben – a francia gyári istálló csapatfőnöke, Eric Boullier maga is beszélt a versenyzővel folytatott tárgyalásokról, Raikkönen ezzel szemben állította, hogy soha nem került sor ilyen egyeztetésre.

2009: A Magyarországon súlyos fejsérülést szenvedő Felipe Massa nem tartja kizártnak, hogy a szezonzárón már ismét a mezőnyben legyen. A visszatérésre készülő brazil pilóta előbb a szimulátorban próbálja ki magát, majd a tervek szerint egy 2007-es Ferrarit fog tesztelni.

2008: Immár biztos, hogy Fernando Alonso nem igazol a BMW-hez, a bajorok ugyanis megerősítették mindkét versenyzőjük maradását 2009-re. A 2010-ben jó eséllyel már a Ferrarinál szereplő spanyol számára ezzel csak a Renault és a Honda maradt meg lehetőségként.

2007: Megszerezte a Kínai Nagydíj pole-pozícióját, s ezzel karnyújtásnyira került a világbajnoki címtől Lewis Hamilton, aki mellől holnap Kimi Raikkönen rajtolhat majd. A brit versenyző legközelebbi üldözője, Fernando Alonso csak a 4. rajtkockából indulhat.

2006: Fernando Alonso, Flavio Briatore és Giancarlo Fisichella is állítja, hogy nincs probléma a Renault és a spanyol versenyző közt, aki tegnap úgy nyilatkozott, hogy érzése szerint csapata idén többször cserbenhagyta őt.

alonso_2006

2005: A feltételezések szerint Takuma Sato és Anthony Davidson lesz a jövőre érkező, Honda-motoros 11. csapat két pilótája, s a BAR hajlandó is elengedni mindkettőjüket.

2004: Az Autosport értesülései szerint a hétvégén bejelentik a 11. csapat érkezését, mely a tervek szerint akár már jövőre az F1-ben lehet. Az autót a Dallara építheti, más források szerint viszont a projekt mögött álló cég akár a Jaguart is megvenné, mivel úgy tűnik, hogy a Red Bull nem fogja ezt megtenni.

2003: A Japán Nagydíj péntek délelőtti tesztjén Baumgartner Zsolt és Björn Wirdheim után egy újabb vendégpilóta, ezúttal a Formula Nippon élmenői közé tartozó Satoshi Motoyama vezethet a Jordannél – a széria tavalyi bajnoka, Ralph Firman jelenleg a csapat állandó versenyzője.

2002: A német Formula-BMW bajnokság győztese, a 17 esztendős Nico Rosberg még az idén kipróbálhatja a Williams autóját, mely csapattal édesapja 20 évvel ezelőtt F1-es bajnok lett.

rosberg_2002

2000: Földrengést rázta meg Suzukát a Japán Nagydíj második szabadedzése közben – a pályától mintegy 160 kilométerre lévő epicentrumban a Richter-skála szerinti 7,1-es erősséget mértek.

1999: „Ez volt életem legszebb napja” – mondta Michael Schumacher, miután találkozhatott a pápával egy jótékonysági futballmeccsen, melyet a koszovói gyermekek megsegítésére rendeztek.

schumacher_papa

1998: A korábban a Forti és a Ligier, jelenleg pedig az Arrows színeiben versenyző Pedro Diniz jövőre már a Sauber pilótája lesz, közölte a sajtó. A brazil versenyző 7 millió dollárnyi szponzori pénzt visz új csapatához.

1997: Sajtóhírek szerint Katayama és Marques is maradhat a Minardinál a következő szezonban – bár a japán el akart igazolni, a Mild Seven szponzor érkezése meggyőzheti a maradásról.

1995: Bár az idei szezonban csak két versenyen állt rajthoz, s 1992 óta nem futott teljes szezont az F1-ben, Nigel Mansell továbbra sem érzi úgy, hogy véget ért volna F1-es karrierje, s elmondása szerint most is vannak ajánlatai a következő szezonra.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?