Steward
Bognár Viktor
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2018. október 18. csütörtök
Retro

F1-Archív: Raikkönen beszélgetni akar Schumacherrel

Rosberg lealázza a mezőnyt Szingapúrban, Vettel sajnálja a Red Bull-Renault-t, Lauda kiakad, Raikkönen beszélgetni akar Schumacherrel, aki azon gondolkodott, hogy befejezi a versenyzést. Szeptember 17-e hírei.

2017: Komoly rajtbalesetben dobja el az akár kettős győzelemre is feljogosító fölényét a Ferrari Szingapúrban: Sebastian Vettel és Kimi Raikkönen hármas karambolt szenved el Max Verstappennel kiegészülve, így a világbajnoki címért hajtó Vettel tálcán kínálja a sorsdöntő győzelmet Lewis Hamiltonnak és a Mercedesnek. Hogy ki a hibás, arról megoszlanak a vélemények...

2016: Félelmetes fölénnyel nyeri a Szingapúri Nagydíj időmérőjét Nico Rosberg: a Mercedes németje bő fél másodpercet vert a második Daniel Ricciardóra és több hét tizedmásodpercet a harmadik helyet megszerző csapattársára, Lewis Hamiltonra. A Ferrari viszont betlizett, Kimi Raikkönen egy másodperces lemaradással csak az ötödik, Sebastian Vettel pedig technikai gond miatt csak az utolsó helyről rajtolhat.

2015: Sebastian Vettel szerint szomorú, ami a Red Bull és a Renault között zajlik - a páros nagyon sikeres volt együtt, de a motor miatt fellángoló viták erre is árnyékot vetnek. A már a Ferrarinál versenyző német úgy véli, hogy az ő vb-címei idején a Renault gyártotta a legjobban használható motort, ezt nem szabadna elfelejteni.

2014: Nem rúgta ki a Red Bull Carlos Sainzot, legalábbis ezt állítja a fiatal spanyol pilóta. Sokan arra számítottak, hogy a WSR éllovasa a Toro Rossónál folytathatja, de a jelek arra mutatnak, hogy Max Verstappen és Jean-Eric Vergne lesznek a csapat versenyzői, míg a szintén óriási tehetségnek Sainz hoppon marad.

2013: Niki Laudához hasonlítja Kimi Raikkönent a Ferrari elnöke, Luca di Montezemolo – nemrég jelentették be a finn visszatérését Maranellóba. A hasonlat oka, hogy Raikkönen egyszer belefásult már a Formula-1-be, éveket is kihagyott, ám később újult tűzzel és remek formában, korábbi önmagát idézve tért vissza.

lewis_1

2012: A pletykák szerint Lewis Hamilton a szezon végén elhagyja a McLarent és a gyári Mercedeshez igazol, de a brit szerint ez nem így van és egyébként sem kell sietnie a döntéssel. "Sok történet, pletyka nem igaz, a háttérben folynak a tárgyalások, de én most arra koncentrálok, hogy világbajnok legyek" - mondta Hamilton.

2011: Indiában visszatér a HRT ülésébe Narain Karthikeyan. A versenyzőt Daniel Ricciardo váltotta Silverstone-tól kezdve, de hazai versenyén Karthikeyan nem az ő, hanem Vitantonio Liuzzi helyét foglalja majd el a csapatnál - még egy lehetőséget kap saját szurkolói előtt. Karthikeyan egyébként maradt a csapatnál és pénteki szabadedzésen mehetett is az autóval.

2010: A Lotus nem fog azonnal Kimi Raikkönen után kapni, közölte Gerard Lopez csapatvezető. A jelenleg ralizó világbajnok érdeklődik az istállónál versenyzés iránt, de az alakulat pénzügyi szempontokat is mérlegelni fog - a 2007-es győztes fizetése komoly terheket jelentene, főleg hogy hozhatnának akár fizetős pilótát is a helyére.

2009: Niki Lauda szerint az ütközésbotrány szereplőjét, a Renault-t súlyosan meg kell büntetni. A legendás osztrák szerint a Formula-1-ben még sosem történt ennyire csúnya ügy – Schumacher 2006-as monacói leparkolása és a McLaren kémbotránya sem hasonlítható hozzá. Azt is elmondta, hogy ami igazán felbosszantotta, az az, hogy Flavio Briatore tagadta a vádakat.

2008: Jerezben tartott kollektív tesztet a Formula-1 és ennek végén Christian Klien, illetve a BMW bizonyult a leggyorsabbnak, megelőzve Sebastian Vettelt és a Red Bullt, valamint Sebastien Buemit és a Toro Rossót. A McLaren-Mercedest Garry Paffett, a Toyotát Kamui Kobayashi, a Renault-t Lucas di Grassi, a Hondát Alexander Wurz, a Williamset pedig Kazuki Nakajima vezette.

2007: A McLaren, amely a Ferraritól lopott műszaki adatok miatt 100 millió dolláros pénzbüntetést kapott, valamint kizárták a konstruktőri bajnokságból, a Renault-t vádolja kémkedéssel. A franciák már átnyújtottak egy dossziét az FIA-nak ártatlanságuk igazolásaként, de a vádaskodó McLaren még nem, árulta el Max Mosley.

2006: Kimi Raikkönen utolsó három nagydíjára készül a McLarennel, a finn versenyzőnek pedig két célja van: nyerni még egyszer a wokingi csapattal, valamint beszélgetni Michael Schumacherrel, akit ő vált a Ferrarinál – mivel visszavonulását titokban tartották eddig, a finnek erre eddig nem volt lehetősége.

2004: A Ford bejelentette, hogy csapata, a négy év alatt győzelemig nem jutó Jaguar kiszáll a Formula-1-ből a kategória költségessége miatt. Az F3000-ben domináns Arden istálló csapatfőnöke, Christian Horner máris közölte, érdeklődik az istálló megvásárlása iránt és a hírek szerint a csapat nem fog megszűnni, csak átalakulni.

2003: Alex Zanardi visszatér a versenyzéshez, mindössze két évvel azután, hogy mindkét lábát elveszítette Németországban, egy súlyos CART-balesetben. A versenyző a túraautó Európa-bajnokság, az ETCC monzai versenyén áll rajthoz egy átalakított BMW-vel.

2002: Felipe Massa a leggyorsabb a mugellói tesztelésen, de csapata, a Sauber azon gondolkodik, hogy Indianapolisban lecseréli a brazil újoncot. Az indoklás különleges: monzai ütközése miatt 10 helyes rajtbüntetést kapott, ezért váltaná le egy verseny erejére Peter Sauber Heinz-Harald Frentzenre, aki 2003-ban amúgy is Massa utódja lesz.

2001: Michael Schumacher nem szívből vezetett az Olasz Nagydíjon, jelentette ki Jean Todt. A negyedikként végző német versenyző már a futamot megelőzően bevallotta, nem szeretne versenyezni, mert megviselték a szeptember 11-i amerikai terrortámadások. A Ferrari megengedi a világbajnoki címet már bebiztosító pilótának, hogy kihagyja az utolsó futamokat.

2000: Michael Schumacher elgondolkodott azon, hogy befejezze a versenyzést az Olasz Nagydíj után, melyen egy ütközés következtében életét veszítette az egyik versenybíró.

1998: Las Vegas inkább egy 27 lyukas golfpályát épít F1-es versenykomplexum helyett. A döntés kapcsán Indianapolis dörzsölheti a tenyerét, nagyon valószínű, hogy a legendás pályán rendezik meg 1991 óta az első USA Nagydíjat.

1997: David Coulthardot tanúvallomást tenni hívta be a védelem Ayrton Senna balesetének tárgyalására. Az egykori Williams-pilótának, aki már a McLarennél vezet, arról kell beszélnie, mennyire mozgatható vezetés közben a kormánykerék.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?