F1-Archív: Schumacher megbánta a visszavonulást
Steward
Varga Ákos
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2018. augusztus 17. péntek
Retro

F1-Archív: Schumacher megbánta a visszavonulást

Saját motort gyárthat a Minardi, David Coulthard a legjobb, Hakkinen szerint Schumacher a legnagyobb, a Pirelli egyszer a Ferrarinak, egyszer a Mercedesnek segít. Augusztus 7-ei hírek.

2017: A Hondánál úgy érzik, hogy remek irányba haladnak és már a szezon végére megelőzhetik az erősorrendben a Renault-t - igaz, ezt a McLarennél finoman szólva is kétkedve fogadják. A japánok viszont azt mondják, hogy ők látják az adatokat és rátaláltak valamire, elkezdtek fejlődni - menthető még a McLarennel való kapcsolatuk?

2016: Pilótakérdések merülnek fel a Renault-nál, hiszen az év elején visszatérő gyártó egyelőre a csapat megmentésén és újraépítésén fáradozik, de lassan elkelne egy komolyabb versenyző is - sem Kevin Magnussen, sem Jolyon Palmer helye nem garantált az istállónál. Cyril Abiteboul szerint karizmatikus vezérre van szükségük az egyik autóban.

2015: A rivális csapatok dicséreteit hallgathatja Felipe Massa, aki a Ferraritól már "kikopott", de a Williamsnél ismét régi formáját idézi és 2015-ben eddig simán tartja Valtteri Bottas tempóját. Jelenleg csak két pont választja el őket egymástól, ami azért is érdekes, mert a pletykák szerint Bottas nagyon közel van ahhoz, hogy 2016-ban éppen a Ferrarinál vezethessen.

2014: Paddy Lowe arról beszél egy interjúban, hogy ő emelte új szintre az idei szezonban verhetetlen Mercedest. Lowe Ross Brawntól vette át a technikai ügyek irányítását és tavalyhoz képest óriási a javulás, amit azért érez a magáénak, mert még 2013 közepén megérkezett a McLarentől. "Elismerés Rossnak, része volt a projektnek. Azt hiszem, hogy az én érkezésemmel léptünk szintet" - mondta Lowe.

mercedes2004

2013: A Pirelli állítása szerint nem a Brit Nagydíjon történt incidenseket követően bevezetett új abroncsoknak köszönheti magyarországi győzelmét a Mercedes, mely korábban sokat küzdött a gumikezeléssel. "Ami miatt nyertek, az az ő érdemük, számunkra is meglepetésként hatott. Mindenki számára ugyanolyan volt az időjárás" - állítja Paul Hembery a gyártó részéről.

2012: Szeretne minél több statisztikában előrébb lépni Mark Webber. A Red Bull pilótája jelenleg negyven ponttal van lemaradva Fernando Alonsótól, így áll a második helyen a világbajnoki tabellán, de elmondása szerint még nem ért véget az év ha futamokat tud nyerni, akkor még bármi lehet. "Több futamot nyertem, mint egyes világbajnokok, ezt szeretném folytatni, aztán meglátjuk, hogy mire elég ez szélesebb összevetésben. Jó autóban ülök, sok statisztikában javíthatok."

2011: A Ferrarinak kedvez a Pirelli: a gyártó szerint többször nem kerül elő már idén a kemény keverékű abroncs. Eddig egyértelműen a Ferrari szenvedett ezekkel a legjobban és a többiekhez képest jobban kezelte a lágyabb gumikat, azon jobban működött az autó, így a többiek jelezték, hogy nem érzik teljesen sportszerűnek a döntést.

2009: Michael Schumacher már megbánta, hogy otthagyta a Formula-1-et, véli Niki Lauda a hétszeres világbajnokról, aki a tervek szerint a soron következő Európa Nagydíjon ismét autóba ül, hogy ő helyettesítse a súlyos sérülést szenvedő Felipe Massát. "Felejtsük el az életkort, ő edz, készül, jó állapotbn van" - mondta a háromszoros bajnok.

schumi_2009_ferrari

2008: Eastern Creekbe szeretnék csábítani az Ausztrál Nagydíjat a helyi szervezők, akik abban bíznak, hogy Bernie Ecclestone előbb vagy utóbb megelégeli azt, hogy a melbourne-iek nem hajlandóak éjszakai futamot rendezni. Eastern Creekben viszont hajlandóak erre és már jelezték is ezt Ecclestone-nak - komoly változás jöhet az Ausztrál Nagydíjak történetében.

2007: Komoly előrelépéssel számol a következő szezonra a BMW, a BMW-Sauber főnöke, Mario Theissen szerint elérhetik a McLaren és a Ferrari szintjét is. Szerinte egy új autó és egy kicsit másik koncepció szükséges ehhez, de azt már megmutatták, hogy képesek úgy fejleszteni, mint a két nagy csapat.

2006: „Nagyon dühös vagyok, hogy kizártak, de egyúttal örülök is, hiszen jól vezettem, és remélhetőleg még sok szép pillanatom lesz a Formula-1-ben” – nyilatkozta Robert Kubica, aki a hetedik helyen zárta élete első F1-es futamát, a Magyar Nagydíjat, ám ezt követően a súlyhatárra vonatkozó szabály megszegése miatt kizárták a versenyből.

kubica_2006_hun

2005: „Kétlem, hogy valaki meg tudja ismételni, amit ő tett. Sem Alonso, sem Raikkönen nem érhet fel hozzá. Michael a legnagyobb” – mondta Mika Hakkinen egykori ellenfeléről, hozzátéve, hogy nem különösen örülne neki, ha Schumacher csatlakozna hozzá a DTM-ben. Maradjon csak az F1-ben, és ott győzzön le mindenkit, mondta viccesen a finn.

2004: A BAR csapatvezetője, Dave Richards a leghatározottabban tagadta, hogy már egyeztetett Mika Hakkinennel a finn esetleges F1-es visszatéréséről, azt viszont hozzátette, hogy „nem zörög a haraszt, ha nem fújja a szél...” Hakkinen egyébként szintén cáfolta az értesüléseket a visszatérésével kapcsolatban.

2003: A következő szezonban nem rendeznek Kanadai Nagydíjat - áll abban a levélben, amelyet Bernie Ecclestone és csapata küldött a futam szervezőinek. Ennek oka a dohányreklámokat tiltó kanadai jogszabály, amelynek értelében az autókon sem lehetne reklámozni például a Marlborót - opció lehet, hogy ha az ilyen csapatok ezeken a hétvégéken lemondanak a reklámról, vagy a cégek neveiről, de még folynak az egyeztetések, hogy 2005-ben ilyen módon visszatérhessen a nagydíj.

2002: Bár Justin Wilson tűnt a legnagyobb esélyesnek arra, hogy Alex Yoong utódja legyen a Minardinál, a 24 éves brit versenyző egyszerűen nem fért be az autóba, így meghiúsult a terv. A csapat másfél napig dolgozott azon, hogy megoldhassák a problémát, de ez egyelőre nem sikerült - Wilson reméli, hogy majd talán jövőre...

2001: Paul Stoddart megdöbbentő bejelentést tett: a Minardi saját erőforrást fejleszt, melyet akár már a 2002-es szezonban bevethetnek. Jelenleg European néven futtatnak Cosworth-motorokat. Egyébként éppen a Cosworth ex-alkalmazottaival dolgoznak együtt és Stoddart szerint ha úgy döntenek, tudnak versenyképes motort gyártani.

2000: A szezon legkiegyensúlyozottabb időmérő-menője egyelőre David Coulthard - írja a statisztikákra hivatkozva az Autosport. A skót versenyző Michael Schumachernél és Kimi Raikkönennél is jobb mutatót ért el, már ami a mindenkori pole-pozícióhoz viszonyított idejét illeti, sőt, ez a teljesítménye mindenidők negyedik legjobbja eddig.

1999: Újabb műtétet hajtottak végre Michael Schumacheren, akinek több fém elemet eltávolítottak a sípcsontjából, ami meggyorsíthatja felépülését. Szóvivője szerint így akár már a jövő havi Olasz Nagydíjon visszatérhet a német sztár, bár ezt egyelőre nem lehet biztosra venni.

1998: A német Bild beszámolója szerint véget értek a tárgyalások a BAR és Ralf Schumacher közt, így a jövő héten bejelentik, hogy a német 2+1 évre az újonc csapathoz igazol Jacques Villeneuve csapattársaként. A lap azonban azt is kiemeli, hogy a kétszeres világbajnok öccse még nem írt alá az istállóhoz.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?