Steward
Admin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2018. október 23. kedd
Retro

F1-Archív: Alonso a Red Bull-lal tárgyalt

Perez veszélyes halóra, Hamilton kiszámíthatatlan rajtokra számít, Briatore és Heidfeld is mérges Raikkönenre, Alonso pedig reménykedik – az elmúlt két évtized július 28-i F1-es híreiből válogattunk.

2017: Fernando Alonso szerint az Indy 500-on nyújtott produkciója az egyetlen pozitívum a szezon első felében – mindezt annak ellenére nyilatkozta a spanyol, hogy a korai vezetése után végül azon a futamon is Honda-motorhiba miatt esett ki.

archív-1

2016: Sergio Perez úgy véli, további fejlesztések és vizsgálatok szükségeltetnek a halo bevezetése előtt, a fejvédő ugyanis még akár veszélyesnek is bizonyulhat egyes helyzetekben: „Ha valami eltalálja, akár beléd is állhat egy darabja, ha rossz helyen kap ütést a halo” – vélekedett a mexikói.

2015: Lewis Hamilton az eddiginél is kiszámíthatatlanabb rajtokra számít, miután a szabályalkotók úgy döntöttek, a nyári szünetet követő Belga Nagydíjtól kezdődően a csapattagok már nem segíthetnek a versenyzőknek a kuplung megfelelő fogáspontjának megtalálásában a startoknál.

2014: A Mercedes azt ígéri, átgondolja a futam közben adott csapatutasítások ügyét a nyári szünetben, miután a Magyar Nagydíjon feszültséget okoztak két pilótájuk között azzal, hogy Lewis Hamiltonnak engedték a védekezést a gyorsabb gumikkal mögötte érkező Nico Rosberg ellen.

archív-2

2013: Fény derült arra, hogy a Red Bull a Magyar Nagydíj hétvégéje során titokban tárgyalt Fernando Alonsóval egy esetleges 2014-es szerződésről. A spanyolról egyre inkább elterjed, hogy a sikertelenség miatt nem érzi jól magát a Ferrarinál, ám gondot jelenthet, hogy az olaszokkal 2016 végéig szól a szerződése.

2012: Lewis Hamilton a McLaren fennállásának 150. pole-pozícióját szerezte, amikor a leggyorsabbnak bizonyult a hungaroringi időmérő edzésen. Mögötte Romain Grosjean és Sebastian Vettel végeztek.

2011: Nick Heidfeld nem tart attól, hogy veszélyben lenne jövő évi ülése a Renault-nál, ahova Robert Kubica balesete nyomán szerződtették le. „Elégedett vagyok a csapattal való viszonyommal. Jól kijövünk egymással. Oké, Bruno [Senna] vezeti majd most az autómat az edzésen, és Eric [Boullier] az egekig magasztalja Grosjean GP2-es szereplését, de ezek még nem jelentik azt, hogy jövőre nem leszek itt” - nyilatkozta magabiztosan Heidfeld a Magyar Nagydíj előtt, amely végül utolsó F1-es futama lett...

2010: Még csak most debütált a három új csapat, de Bernie Ecclestone máris arra számít, hogy hamarosan ismét megfogyatkozik a mezőny létszáma. „Mindig csak 10 csapatot akartunk. A Lotusnak azért jó neve van, őket nem akarom elveszíteni.”

archív-3

2008: Alonso tudja, hogy ismét el fog jönni az ő ideje a sportban. „Most az energia újracsoportosítása és a motiváció visszanyerése a cél. Néha úgy érzem, mintha csak én gondolkodnék így, pedig tudom, hogy Schumacher is a Benettonnál szerzett két bajnoki címe után öt évig nem tudott ismételni.”

2006: Az FIA tiltólistára helyezte a Super Aguri egyik újítását, a kis japán csapat ugyanis nem megengedett módszert használt a gumik felmelegítésére. A szabályok kimondják, hogy ez csak a gumimelegítő paplanok segítségével lehetséges, az Agurinál azonban elektromosan működtetett hengereket vetettek be erre a célra.

2005: Flavio Brietore dühös Kimi Raikkönenre, aki szerinte sportszerűtlen trükköt használva győzte le Fernando Alonsót. A Renault csapatvezetője szerint a finn hockenheimi időmérős köre után szándékosan hajtott le a pályáról, hogy azután port vigyen fel az aszfaltra, így megnehezítve az utána következő Alonso dolgát, aki nem is tudott nála jobb eredményt elérni a kvalifikáción. Briatore szerint a megmozdulás büntetést ért volna, de Raikkönen tagadja, hogy szándékosan csúszott volna ki. „Elég sok volt homok. Lecsúszott a hátsó kerekem, és egy kis por felkerült a pályára. Ennyi történt” - mondta.

archív-4

2003: Nick Heidfeld még mindig nem tud napirendre térni azon, hogy a McLaren 2001 végén Kimi Raikkönent igazolta le helyette a Saubertől. „Már a kezdetektől fogva beszéltek egymással, szóval nem ért meglepetésként, de akkor sem értem. A Saubernél az időmérőn és a versenyen is jobb voltam nála. Oké, neki az első szezonja volt, nekem meg a második, de akkor is.”

2001: Jenson Button neve is szóba került a Jordannel kapcsolatban, miután az istálló a Német Nagydíj előtt menesztette Heinz-Harald Frentzent. A fiatal brit azonban nem tud róla, hogy a sajtó már összeboronálta őt Eddie Jordan csapatával. „Itt leszek a Benettonnál a következő év végéig. A Jordannel kapcsolatban semmilyen átigazolásról nem tudok. Információim szerint Zonta fog vezetni náluk” - mondta Button.

2000: Jacques Villeneuve kezd belefáradni a BAR sikertelenségébe, annál is inkább, mert 1999-re más istállókhoz is szerződhetett volna. „A csapatnak teljesítenie kell, különben lelépek innen. Az életben bármi lehetséges. Nem volt könnyű döntés, hogy hozzájuk szegődtem, hiszen más jó ajánlatokat is kaptam: két olyan csapathoz szerződhettem volna le hosszú távra, amelyek győzelemre is esélyesek voltak.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?