Steward
Strommer Benjamin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2018. szeptember 23. vasárnap
Retro

F1-Archív: Raikkönen és a fellökött fotós esete

A halk F1-től tartanak, faképnél hagyják az FIA-t a csapatok, Ecclestone sorsolná a rajtpozíciókat, Hakkinen visszavonulásáról pletykálnak – ezekről olvashattunk az elmúlt két évtizedben július 8-án.

2017: Még egy a bakuihoz hasonló eset, és komoly következményekkel kell szembe néznie Sebastian Vettelnek – figyelmeztette a négyszeres világbajnokot Jean Todt, az FIA elnöke. A francia azonban biztos benne, hogy Vettel tanult az esetből, és megelégszik azzal, hogy „szankcióként” a Ferrari pilótájának fiatal versenyzőknek szóló oktatásokat kell tartania.

2016: Meghosszabbította Kimi Raikkönen szerződését a Ferrari – jelentették be a Brit Nagydíj pénteki napján. A kontraktus, az előző évekhez hasonlóan csak egy évre, a 2017-es szezonra szól. A bejelentés hétvégéjét akár szimbolikusnak is tekinthetjük: a 2016-os Brit Nagydíj volt a finn világbajnok 100. ferraris futama.

2015: Nincs garancia arra, hogy a GP2 bajnoki tabelláját toronymagasan vezető és rekordokat döntő Stoffel Vandoorne F1-es szerződést kapjon 2016-ra. A fiatal belga a McLaren juniorja, ám a csapat két világbajnok pilótájának, Fernando Alonsónak és Jenson Buttonnak a szerződése több évre szól, illetve a tesztpilóta, Kevin Magnussen is kapva kapna az alkalmon, ha az egyik ülés megüresedne. Vandoorne végül csak 2017-ben kapott egész éves Formula-1-es szerződést, a 2016-os szezont a japán Super Formula sorozatban teljesítette.

vandoorne-2015-gp2

2014: Betiltják az úgynevezett FRIC-futóműmegoldást a Formula-1-ben. A pletykák szerint ez a trükkös, összekapcsolt első-hátsó felfüggesztésrendszer volt a szezon kezdetétől domináló Mercedes egyik legfőbb csodafegyvere, így mindenki kíváncsian várja, mire lesznek képesek a németek enélkül a soron következő Német Nagydíjon.

2013: A boxutcai protokoll szigorítására szólították fel az FIA-t a csapatok a Német Nagydíjon történt balesetet követően, amikor is a Mark Webber autójáról lerepülő kerék hosszú másodpercekig pattogott a boxutcában, majd eltalált egy operatőrt. A FOM-nak dolgozó Paul Allennek a kulcscsontja és több bordája is eltört, illetve agyrázkódást szenvedett. Ross Brawn szerint az ő szerelői épphogy el tudták kerülni a balesetet, de ők a kamerásokkal ellentétben védőruhát viselnek.

2012: Mark Webber nyerte a Brit Nagydíjat, miután hatalmas csatában legyőzte a pole-ból induló bajnoki éllovas Fernando Alonsót. A dobogót Sebastian Vettel tette teljessé. A futam után Alonso előnye a bajnokságban 13 pontra olvadt Webberrel szemben.

2012-silverstone-dobogo

2011: Aggódnak a promóterek, hogy a V6-os motorok mérsékeltebb hangja jelentősen csökkenteni fogja az érdeklődést a Formula-1 iránt. A Silverstone-t irányító Richard Phillips attól tart, hogyha a rajongókat nem vonzzák majd az 1,6 literes motorok és a maximum 15000-es fordulat, akkor a teltházas Brit Nagydíjra jóval kevesebben látogathatnak ki 2014-től. „Ha csak 10-15000 ember döntene így, az is nagyon meglátszana a bevételeinken, amit legnagyobb részben a jegyeladások tesznek ki. Ráadásul hosszútávú szerződésünk van, ezért is aggódunk különösképpen” – árulta el Philips.

2010: Lemond a Williams elnöki pozíciójáról az alapító-csapatfőnök, Sir Frank Williams. Helyére Adam Parr, a csapat korábbi vezérigazgatója kerül. Williams a csapatfőnöki titulust továbbra is megtartja, és az összes helyszínre is változatlanul el fog utazni a csapattal. Az újonnan kinevezett elnök, Adam Parr az első bejelentését is megtette: a Williams a 2011-es szezonban is a Cosworth motorjait fogja használni.

2009: Kisétáltak a FOTA-csapatok az FIA 2010-es szabályokról tartott értekezletéről a Nürburgringen. A csapatok érdekvédelmi szervezetének tagjai, mely a mezőny istállóinak jelentős része, azután hagyta ott a megbeszélést, miután az FIA közölte velük, hogy mivel még nem véglegesítették a részvételüket a 2010-es szezonra –sőt, egy rivális sorozat létrehozásával fenyegetik az FIA-t–, nincsen beleszólásuk a következő évi szabályok megalkotásába.

2008: Elmondása szerint nem provokálta Kimi Raikkönent az a fotós, akit a finn fellökött a Brit Nagydíj rajtrácsán. A sértett Paul-Henri Cahier több mint 40 éve fotózik a Formula-1-ben, és az ominózus esetnél is minden szabályt betartott. Bár meglehetősen közelről fényképezte Raikkönent, ez a távolság általánosnak számít, és nem ért hozzá a Ferrari versenyzőjéhez. Raikkönen karrierje során volt már példa hasonló esetre: 2007-ben egy kislányt borított fel.

2007: Kimi Raikkönen nyerte a Brit Nagydíjat a két McLaren, Fernando Alonso és Lewis Hamilton előtt. A finn két héten belül már a második győzelmét aratta, ezzel jelentősen csökkentette lemaradását a pontversenyben Hamiltonnal és Alonsóval szemben.

2005: Megemlékezést szerveznek a Brit Nagydíj rajtrácsán a csütörtöki londoni terrortámadás áldozatainak. A történteket követően Silverstone körül is fokozott biztonsági intézkedéseket léptettek érvénybe. A támadások kapcsán megkérdezték Michael Schumachert is, aki a támadások idején épp Londonban tartózkodott, hogy nem tart-e attól, hogy a jövőben a Formula-1-es futamok is a terroristák célpontjává válhatnak. A hétszeres világbajnok nem aggódik efelől, ugyanis a nagydíjak rendkívül szervezettek és bízik a helyszíni biztonsági személyzetekben.

2004: Sorshúzással döntene a rajtpozíciókról Bernie Ecclestone. A Formula-1 mindenható urának ez már a sokadik, de kétségkívül a legszürreálisabb próbálkozása a futamok izgalmasabbá tételére. A brit új ötlete szerint az időmérőn elért helyezésekért ugyanúgy pontokat osztana az első nyolc helyezettnek, akárcsak a futamon, a rajthelyekről azonban nem az időmérő edzés, hanem egy sorsolás döntene.

2003: Visszahozná a versenynaptárba az Argentin Nagydíjat Bernie Ecclestone, miután az ország 1998 után újra élénken érdeklődik a futamrendezés iránt. „Vissza szeretnénk térni Argentínába, jó futam volt. Könnyen át tudnánk ugrani Braziliából” – nyilatkozta az üzletember.

2002: Elkezdte építeni az F1-es pályáját Sanghaj. A Hermann Tilke tervezte aszfaltcsíknak a 2004-re tervezett debütálásig kell elkészülnie, hogy Sepang 1999-es bemutatkozása után az első új helyszínné váljon.

hakkinen-2001-portre

2001: Visszavonul az év végén Mika Hakkinen – állítja az Auto Bild. A kétszeres világbajnoknak nagyon nem indult jól a 2001-es szezonja: 10 futam során csupán 9 pontot gyűjtött, míg csapattársa, David Coulthard 47-et, és jól láthatóan a motivációjából is vesztett. A lap szerint utódja a BAR-Hondánál versenyző Olivier Panis lehet. A híresztelés valóságtartalmát mind Norbert Haug a McLaren részéről, mind pedig Keke Rosberg, a pilóta menedzsere is tagadta.

2000: Nemet mondtak a csapatok az FIA által tervezett versenyhétvégéket érintő szabályváltoztatásokra. A Nemzetközi Autómobil Szövetség legfőbb terve a szezonközi tesztek betiltása és az ennek kompenzálására javasolt, a nagydíjak pénteki napján biztosított hatórás tesztidőszak bevezetése volt. 

1999: Meghosszabbította a 2000-es szezonra a Ferrarival fennálló a motorpartneri megállapodását a Sauber. Az 1999-ben Petronas névre keresztelt V10-esekkel nagyon meg volt elégedve Peter Sauber csapata, és úgy vélik, a piac legerősebbje az olasz motor. Alternatívaként a Supertec jöhetett szóba, ám az átalakított Renault egységek annak ellenére, hogy 50 lóerővel gyengébbek, 5 millió fonttal többe is kerültek volna.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?