Steward
Strommer Benjamin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2018. szeptember 23. vasárnap
Retro

F1-Archív: A fájdalom sem állíthatja meg Webbert

Újabb bojkottól tarthat a Formula-1, maradandó sérüléseket szenvedett Maria de Villota, négy kiállással nyer Schumacher, éjszakai versenyt rendezhet Malajzia. Az elmúlt évek július 4-én leközölt F1-es híreiből válogattunk.

2017: 80-90%-os esélyt jósol magának Robert Kubica az F1-es visszatérésére. A lengyel a 2011-es súlyos ralibalesete után először vezethetett Formula-1-es autót Valenciában a Renault jóvoltából, akik a 2012-es autójukat adták kölcsön Kubicának a privát tesztre. A lengyel úgy nyilatkozott, hogy bár a teszt előtt nem számolt komolyan egy esetleges visszatéréssel, a jól sikerült gyakorlást követően még több tesztlehetőségre vágyik, méghozzá egyre aktuálisabb modellekkel.

2016: A rádiós korlátozások újragondolására szólítja fel az FIA-t a Force India, miután az Osztrák Nagydíj utolsó előtti körében Sergio Perez fékhiba miatt balesetet szenvedett. „A rádiós szabály miatt nem mondhattuk el a pilótánknak, hogy a fékjei kritikus állapotban vannak. Jeleztük a versenyirányításnak, hogy biztonsági okokból szólnunk kell neki, de nem adtak rá engedélyt. Ez nevetséges annak fényében, hogy ugyanezek az emberek azok, akik halót akarnak rakni az autókra…” – fakadt ki Bob Fernley. 

2015: Lewis Hamilton nyerte a Brit Nagydíj időmérő edzését csapattársa, Nico Rosberg és Felipe Massa előtt. A brit egész hétvégén kirobbanó formában versenyzett, így a másnapi futamon sem lehetett megállítani. Hamiltont Rosberg és a felzárkózó Vettel követte a célban.

2014: 18 colos abroncsokat tesztel a Pirelli a silverstone-i szezonközi teszten a Lotus aktuális autóján. A Formula-1 világában már egy ideje napirenden volt a gumik méretének megnagyobbítása a gyorsulás és a lenyűgözőbb látvány érdekében. Azonban a Pirelli úgy véli, hogyha az F1 igazán látványos változást akar elérni, 19 colos kerekekre ad majd le megrendelést.

2013: Bojkottal fenyegetik a Német Nagydíjat a pilóták, ha hasonló defektsorozatot vagy gumiproblémákat tapasztalnak, mint a Brit Nagydíj futamán, melyen nagy tempónál négy bal hátsó defekt is történt. Az esettel nagyon komolyan foglalkozik a Pirelli is, akik immáron kevlár szalagozású abroncsokkal készültek a Német Nagydíjra.

devillota

2012: Elvesztette a jobb szemét Maria de Villota, a Marussia tesztpilótája – jelentette be a csapat egy nappal a balesetet követően. A hölgyversenyző először vezethette a Marussia MR-01-et egy kifutópályás aerodinamikai teszt keretein belül, amikor a csapat egyik kamionjának ütközött. De Villotát súlyos, életveszélyes fej- és arcsérülésekkel szállították kórházba. Állapota azóta stabilizálódott, ám sajnálatos módon nem úszta meg a balesetet maradandó károsodások nélkül.

2011: Renault-motorokra vált 2012-től a Williams. A legendás grove-i istálló a Cosworth-t cseréli le a franciákra, akikkel a csapatnak a történelme során már volt egyszer egy sikeres együttműködése 1989 és 1997 között. A megállapodás két évre szól, illetve egy opciót is tartalmaz a 2014-ben bemutatkozó új motorszabályok időszakára.

2009: Várnia kell még Hamiltonnak, hogy vezethesse gyermekkori példaképének, a legendás Ayrton Sennának az 1988-as McLarenjét. A világbajnoki címvédő a goodwoodi sebességfesztivál vasárnapján vezethette volna az MP4/4 kódjelű autót, ám az a szombati nap folyamán lerobbant, miközben a háromszoros világbajnok brazil unokaöccse, Bruno Senna bemutatózott vele. 

2008: Megállapodott Donington a Brit Nagydíj megrendezéséről Bernie Ecclestone-nal és az FIA-val. Az aszfaltcsík 2010-től fogja átvenni Silverstone helyét a versenynaptárban. A váltás mellett a legnagyobb mértékben az szólt, hogy Donington a pálya világszínvonalúvá való megújulását ígérte az F1 vezetőségének. Azonban pont ennek a meg nem valósulása vezetett ahhoz, hogy a váltás végül nem történt meg, és napjainkban is Silverstone-ban rendezik a Brit Nagydíjat.

2007: Nyomozásba kezd az FIA a Ferrari és a McLaren között kirobbant kémbotrány ügyében. Az ügyben érdekelt két vezető pozícióban dolgozó technikai szakembert, Nigel Stepney-t (Ferrari) és Mike Coughlant (McLaren) azonnal elbocsátották, miután a Coughlannál tartott házkutatás során Stepney-től kapott titkosított dokumentumokat találtak a 2007-es Ferrariról. A McLaren vizsgálatba kezdett, hogy kiderítsék, melyek lehetnek a Ferrariról lemásolt megoldások az autójukon, ebben pedig természetesen –hivatalból– az FIA is segítséget nyújt, illetve nyomozást indít. 

2006: Montoya F1-es jövőjét nem befolyásolja az Indianapolisban történt ütközés és balesetsorozat, melynek elindítója volt – állítja Martin Whitmarsh. A kolumbiai pilóta kapcsolata a hírek szerint jelentős mértékben megromlott a wokingiakkal, és a hírek szerint már egy ideje az azonnali távozást fontolgatja. A legfrissebb pletykák szerint az i-re a pontot a csapattársával, Kimi Raikkönennel való ütközése tette fel, melynek következtében mindkét McLaren, illetve még másik hét autó is kiesett a futam első körében. Montoyának végül ez az ominózus USA Nagydíj volt pályafutása utolsó Formula-1-es futama.

williams-webber

2005: Még a fájdalom sem állíthatja meg Mark Webbert, aki égési sérülése ellenére rajthoz áll a Brit Nagydíjon. A Williams ausztráljának a Francia Nagydíj során égett meg a csípője, emiatt még a helyszínen orvosi ellátásra szorult.

2004: Michael Schumacher nyerte a Francia Nagydíjat Fernando Alonso és Rubens Barrichello előtt. Ez volt az a legendás futam, ahol a pole-pozícióból induló Alonsót csak egy teljesen egyedülálló, négy kiállásos stratégiával tudta legyőzni Schumacher és Ferrari – hajtották végre mindezt a Renault hazai futamán. Ez a győzelem Schumacher hetedik francia földön aratott sikere volt. 

2003: Gratulált Michael Schumacher Jos Verstappennek és a Minardinak a Francia Nagydíj pénteki napján megrendezett első időmérő edzésen aratott elsőségükért. A holland pilóta úgy tudott a leggyorsabb lenni, hogy már az edzés elején kihajtott az akkor még száraz pályára. Ezután ugyanis hatalmas eső zúdult Magny-Cours-ra. Így esett meg az is, hogy Schumacher több mint a hét másodperces hátrányban csak tizenkettedikként végzett.

2002: Szabad a verseny Rubens Barrichello és Michael Schumacher között a szezon hátralévő versenyein – nyilatkozta a brazil. Schumacher ugyanis immáron 46 pontos előnnyel vezeti a bajnokságot öccse, Ralf előtt, így már akár a Francia Nagydíjon bajnokká koronázhatják. Barrichello továbbá visszaemlékezett az előző futamon, az Európa Nagydíjon történtekre, amikor is hatalmas csatában sikerült legyőznie csapattársát, és megnyernie a futamot.

2001: A Formula-1 első éjszakai versenyét rendezheti Malajzia. Az ötletet Bernie Ecclestone a Francia Nagydíjon fogja megvitatni a maláj promóterekkel. Mivel az F1-es autók természetesen nem szerelhetők fel nagy fényerejű lámpákkal, a kivilágításról a pályának kell majd gondoskodnia. Sepang pedig az egyik legkorszerűbb létesítmény lévén feltételezhetően eleget is tud tenni a követelményeknek.

2000: Kiszáll a Mugen-Honda a Formula-1-ből. Miután egyetlen ügyfelük, a Jordan gyári Honda-erőforrásokra váltott, már nem volt indokolt azok Mugen-Honda néven való futtatása, így a japán vállalat motorsportokra specializálódott leányvállalata kénytelen volt lezárni a Formula-1-es karrierjét. 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?