Steward
Strommer Benjamin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2018. szeptember 23. vasárnap
Retro

F1-Archív: Halálos balesettől tart Schumacher

Újragondolhatják a versenyhétvégék menetrendjét, F1-es futamot rendezne Bulgária, bepereli Mosley a szexbotrányát kirobbantó újságot, mégsem vonul vissza Damon Hill – ezek voltak a nap Formula-1-es hírei július 2-án.

2017: Kiakadt Toto Wolff Eddie Jordanre. Az korábbi csapatfőnök a Channel 4 televízió riportereként kezdett el spekulálni a Mercedes F1-es jövőjét illetően. Állítása szerint a csapat legnagyobb szponzorai a Formula-1-es szerepvállalásuk vége felé tartanak, távozásuk után pedig a német alakulat sem maradna tovább a száguldó cirkuszban, sőt, Jordan szerint kínai befektetők vásárolhatnák meg ezután a csapatot. Wolff nem meglepő módon sületlenségnek titulálta Jordan sztorijának az egészét.

2016: Lewis Hamilton szerezte meg a pole-pozíciót az Osztrák Nagydíj időmérő edzésén csapattársa, Nico Rosberg és a kvalifikáció meglepetésembere, Nico Hülkenberg előtt. Rosbergre azonban váltócsere miatt öt helyes várt, akárcsak a negyedik Sebastian Vettelre, így a másnapi futamon a második rajtkockából Hülkenberg, a harmadikról pedig Jenson Button rajtolhatott el a McLaren-Hondával.

2015: Újragondolhatják és megreformálhatják a Formula-1-es versenyhétvégék menetrendjét – erről beszélt Jean Todt, az FIA elnöke. „Szerintem ez egy olyan dolog, amin lehet javítani. Tízzel több, vagy kevesebb körből álljon egy futam? Megvitatható. Rendezzünk egy sprintversenyt is szombaton? Miért ne?” – vélekedett a francia, aki az életképes elképzeléseket már 2016-ban bevezetné.

2014: Kizárja a Red Bull, hogy a Renault valamelyik riválisára váltana motorfronton. Az utóbbi négy szezonban egyéni és konstruktőri világbajnoki címet ünneplő alakulat jelentősen visszaesett a 2014-es szezonra a motorszabályok változása miatt, ezért sokan már a Renault-val való szakítást vizionálták. Christian Horner viszont elárulta, kitartanak a franciák mellett, hiszen a Mercedes és a Ferrari is rendelkezik gyári istállóval a Formula-1-ben, ők pedig nem akarnak egyszerű ügyfélcsapattá válni.

2013: Teljesen új gumikkal és szabályváltozások sürgetésével próbája orvosolni a termékeivel adódó problémákat a Pirelli a Brit Nagydíjon történt defektsorozat után. Az olasz gumigyártó első lépésként a kevlár szalagozású abroncsokhoz fog visszatérni, majd a Magyar Nagydíjon egy teljesen új, biztonságosabb palettát fog bemutatni.

2012: A költségcsökkentés létfontosságú a Formula-1 jövőjét illetően – jelentette ki Norbert Haug, a Mercedes motorsportfőnöke. „Nem szólhat kizárólag a költekezésről az F1!” – fogalmazott a német, aki szerint a döntés meghozatalára kiváló lehetőség a hetekkel ezután esedékes 2013-as technikai szabályok véglegesítése miatt összehívott közgyűlés.

2010: A FOM megfontolja a Londonban megrendezett F1 Rajongói Fórum nevet viselő eseményen elhangzott javaslatokat, melyen rajongók közvetíthették észrevételeiket néhány csapat képviselője felé. A rendezvényen Martin Whitmarsh, a McLaren csapatfőnöke, Tony Fernandes, a Lotus csapatfőnöke, Jock Clear, a Mercedes főmérnöke, Paul di Resta, a Force India tesztpilótája, és Luca Colajanni, a Ferrari sajtófőnöke tette tiszteletét.

2009: Formula-1-es versenyt rendezhet Bulgária. A helyi szövetség képviselői Németországban fognak találkozni Bernie Ecclestone-nal, ahol várhatóan megkötik az ország szerződését a nagydíj 2011 és 2015 közötti megrendezéséről, 2020-ig való hosszabbítási opcióval. A pálya még nem készült el, de valószínűleg Plevna közelében fog megépülni.

2008: Bepereli Max Mosley a News of the World magazint, mely videofelvételével kirobbantotta az FIA-elnök szexbotrányát. Mosley-nak várhatóan óriási összegű kártérítés üti majd a markát a személyiségi jogai megsértése miatt, ám a jó hírnevét aligha fogja valaha visszakapni.

2007: Alonso reméli, hamarosan csapattársát, Lewis Hamiltont is sújtja egy kis balszerencse – így hozná be a pontversenyben való lemaradását a kétszeres világbajnok spanyol. „Jobban tartok tőle, mint a Ferrariktól! Volt már egyszer váltóhibám, a safety car is tett már keresztbe nekem, de ezek nála is közbejöhetnek bármikor, és akkor újból közel tudok majd kerülni hozzá.”

2006: Michael Schumacher nyerte az USA Nagydíjat csapattársa, Felipe Massa előtt, aki karrierje addigi legjobb eredményét érte el. A dobogó harmadik fokára Giancarlo Fisichella állhatott fel. A futamon rengetegen estek ki, már az első körben történt tömegbalesetben heten búcsúztak, végül pedig csak kilenc autó ért célba. Köztük Vitantonio Liuzzi, aki a nyolcadik helyével megszerezte a Toro Rosso első világbajnoki pontját.

2005: Fernando Alonso szerezte meg a pole-pozíciót a Francia Nagydíj időmérő edzésén, csapata, a Renault hazai versenyhétvégéjén. A második pozícióból a toyotás Jarno Trulli vághat neki a másnapi futamnak, míg a harmadik rajthelyről Kimi Raikkönen 10 rajthelyes büntetésének következtében Michael Schumacher indulhat.

2004: Michael Schumacher fél, hogy Ayrton Senna és Roland Ratzenberger 1994-es imolai tragédiája után újabb halálos baleset történhet a Formula-1-ben, ha továbbra is ilyen mértékben fognak gyorsulni az autók. Az utóbbi hat esztendőben egyes pályákon több mint nyolc másodperccel javultak a köridők. Schumacher szerint ez és a potenciális tovább gyorsulás, öccse, Ralf indianapolisi nagytempójú balesetét és annak kimenetelét látva jelentős aggodalomra ad okot a jövőre nézve.

2003: Megvon mindennemű anyagi támogatást a Jordantől a Ferrari – erősítette meg Jean Todt. A döntésre azért került sor, mert a közelmúltban Eddie Jordan beperelte a vörösök egyik kiemelt szponzorát, a Vodafone-t, miután a cég egy állítólagos Jordannel kötött megállapodás után mégis a Ferrarival szerződött le. Akkoriban még létezett egy kiscsapatokat segítő alap, melybe a topcsapatok „adakoztak”. Ebbe nem fog többet utalni a Ferrari a Jordannel való fiaskójuk után, és mivel a harmadik ilyen csapat, az Arrows már csődbe ment, a felajánlott összeget egy az egyben a túlélésért küzdő Minardinak fogják folyósítani.

2002: Szezonbeli hetedik győzelmére készül Michael Schumacher. A német legenda elárulta, hogy a Ferrari legutóbbi, Mugellóban lebonyolított gumitesztjei alapján minden okuk megvan a bizakodásra. Schumachernek igaza is lett, a hétvégén a vezérletével kettős győzelmet aratott a Ferrari Montoya előtt.

2001: Elhagyhatja az év végén a McLarent Mika Hakkinen. 1998 és 1999 világbajnoka csalódást keltő szezont fut, tíz futam után csak 9 pont áll a neve mellett a bajnoki tabellán, míg csapattársa, David Coulthard 47 egységet tudhat magáénak. Úgy látszik, a finn komoly motivációs gondokkal is küszködik, így igencsak esélyes, hogy el kell hagyni a wokingiakat az szezon végén, hogy új kihívásokat találjon.

2000: David Coulthard nyerte a Francia Nagydíjat Mika Hakkinen és Rubens Barrichello előtt. A pole-pozícióból induló bajnoki éllovas Michael Schumacher motorhiba miatt kényszerült feladni a versenyt az 58. körben, ám akkor már Coulthard már egy nagy csata végén átvette tőle a vezetést, sőt a skót a manőver közben még a középső ujját is felmutatta vetélytársának.

1999: Mégsem vonul vissza azonnali hatállyal Damon Hill, aki a Francia Nagydíj után jutott ezen elhatározásra. Csapata, a Jordan ugyanis rábeszélte, hogy legalább a hazai futama, a Brit Nagydíj utánig napolja el a döntését. Sokan úgy vélték, hogy Hill kizárólag a pénz miatt döntött a silverstone-i indulás mellett, ám 1996 világbajnoka kijelentette, hogy a futamért kapott fizetését teljes mértékben jótékony célra fogja felajánlani.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?