Steward
Varga Ákos
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2018. november 16. péntek
Retro

F1-Archív: Raikkönennek hiányzik a győzelem

Már 2012-ben, a Lotusnál is első helyre vágyott a régóta nyeretlen finn. Ezen a napon fogadták el a V6-os szabályokat, határolódott el Villeneuve a GPDA-tól, valamint tolták vissza nagy visszhangot kiváltva Schumachert a Nürburgring pályabírói. Június 29. hírei.

2017: Már Jenson Button is unja a bakui Vettel-botrány visszhangját. „Az Azerbajdzsáni Nagydíjat öröm volt nézni. Vettel butaságot csinált, de büntetést kapott érte. Lépjünk tovább” – írta közösségi oldalára a már visszavonult világbajnok. Sebastian Vettelt 10 másodperces stop-and-góval büntették meg, amiért a biztonsági autó mögött ráhúzta a kormányt Lewis Hamiltonra, az FIA azonban vizsgálódni kezdett, hogy elégséges volt-e a retorzió – emiatt ragadott billentyűzetet Button.

2016: Carlos Sainz marad a Toro Rosso versenyzője 2017-ben is. Új kontraktust nem írtak alá, alkalmazói egyszerűen opciós jogukkal éltek.

2015: Nyilvánosságra került a brit Egészségügyi és Biztonsági Hivatal (HSE) jelentése Maria de Villota, a Marussia tesztpilótájának 2012-es balesetéről. A duxfordi repülőtéren egyenesvonalú tesztet teljesítő pilóta csupán 45 km/h sebességgel sebességgel haladt, de a lefulladásgátló, amely megakadályozta a további lassulást, láncreakciót indított be. Fékezés közben mindkét kerék blokkolt, így ütközött De Villota a teherautónak, melynek rámpája le volt engedve. A spanyol versenyzőnő elveszítette egyik szemét, majd egy évvel később elhunyt.

2014: Max Verstappen újoncként a Formula-3-as Eb-n brillírozik: a Norisring utcai pályáján a hétvége mind a három futamát megnyerte.

2013: Fernando Alonso nyugalomra inti a Ferrarit, miután a csapat gyengén szerepelt a Brit Nagydíj időmérőjén. A spanyol szerint nem szabad, hogy pánikhangulat alakuljon ki a személyzet tagjai között. „Nem sok olyan esetre emlékszek, amikor az egyikünk nem jutott be a Q3-ba, a másikunk pedig 10. lett. Javulnunk kell, de nyugodtnak is kell maradnunk. Ugyanúgy, mint ahogy akkor sem szabad túlságosan elragadtatnunk magunkat, amikor jól mennek a dolgok.”

2012: Kimi Raikkönent frusztrálja a győzelem hiánya. A finn év elején tért vissza a Formula-1-be, és a Lotusszal már háromszor állt dobogóra, de első helyet még nem szerzett, ami egyre jobban hiányzik neki. Utoljára a 2009-es Belga Nagydíjon állt a dobogó tetején.

2011: Az FIA jóváhagyta a 2014-es technikai szabályváltozásokat - ennek értelmében hamarosan 1,6 literes V6-os turbómotorok váltják a 2,4 literes V8-asokat. Minden részlet azonban még nem tisztázott, a csapatok ugyanis kérelmezik, hogy a maximális 12 ezres fordulatszámot 15 ezerre emeljék.

2010: Robert Kubica hajlik afelé, hogy hosszú távra elkötelezze magát a Renault mellett, amely csapathoz erre az évre igazolt a BMW-től. A lengyel azonban először csak egyéves szerződést kötött, így a szezon közepén máris felmerültek a jövőjét illető találgatások - sokan már 2011-től a Mercedesnél látják őt. A Renault csapatfőnöke, Eric Boullier szerint azonban nem lesz gond a hosszabbítással. „Mindenképpen szeretnénk őt megtartani, és beszéltünk is vele erről. Csak rajtunk múlik, hogy képesek leszünk-e elég ambiciózusnak mutatni magunkat számára.”

2009: Nem váltak be az új szabályok, legalábbis ami az előzések könnyítését illeti. A BMW főnöke, Mario Theissen szerint még lenne mit csiszolni az aerodinamikai regulákon. „A költségcsökkentés terén elértük a céljainkat, az aerodinamikai korlátozások viszont nem olyan szorosak, mint az vártuk. Többet reméltünk az előzések számának növekedésétől.”

2007: Fő GP2-es riválisa, Nelson Piquet Jr. szerint Lewis Hamilton csak azért kezdte ennyire hibátlanul debütáló évét az F1-ben, mert élcsapat autóját vezetheti. „Ha Lewis Heikki Kovalainen helyében lenne, ő is ugyanígy teljesítene és itt-ott hibákat vétene. Sokkal könnyebb, ha valaki olyan autót vezethet, ami fél másodperccel gyorsabb a többinél” - mondta Piquet, aki miután kikapott a brittől a GP2 bajnoki címéért folyó harcban, csak a Renault tesztpilótájaként talált magának helyet a mezőnyben. 

Dppi_00002222_040

2006: Jacques Villeneuve nem fog a közeljövőben visszatérni a GPDA-ba, a versenyzők szövetségébe, amíg nem történnek változások, és továbbra is politikai játszmák folynak a csoportban. Villeneuve a Monacói Nagydíjat követően távozott, amiért Michael Schumacher botrányos, időmérőn történt leparkolása után a német maradhatott a GPDA igazgatója.

2005: Mint kiderült, a mezőnyből csak négy pilóta nem támogatta azt az ötletet az USA Nagydíj hétvégéjén, hogy egy sikán beépítésével tegyék lehetővé a biztonságos versenyzést a Michelin gumijait használó csapatok számára Indianapolisban. Egy kérelem körözött a paddockban a futam előtt, és arról csak a Ferrari és a Jordan pilótáinak aláírása hiányzott - még a Minardi is támogatta az ötletet, amely csapat autói szintén Bridgestone-okat használtak, így nem lettek volna veszélyben.

2004: Christian Klien már jobban érzi magát a barcelonai teszten történt szokatlan balesete után. Az osztrák nem a pályán, hanem a garázsban sérült meg: a nagy hőségben egy a fékek hűtésére használt ventillátort emelt magához, ám mutatóujja becsúszott a védőrácsok között, és a propeller csúnyán elvágta azt. Az osztrák egyheti lábadozás után azt mondja, teljesen rendbe jött, így nem kell kihagynia a Francia Nagydíjat.

2003: Michael Schumacher és Juan Pablo Montoya az Európa Nagydíjon ismét összetűztek. A kolumbiai a pályán próbálta megelőzni a Ferrari bajnokát, de a két autó összeért és Schumacher autója a kavicságyba pördült. Mivel veszélyes helyen állt és még járt a motorja, a pályabírók visszatolták őt és az 5. helyen célba ért, ezzel komoly szabályértelmezési vitát generálva. Montoya viszont örömét fejezte ki, hogy sikerült legyőznie az ötszörös bajnokot, ráadásul hazai pályáján, a Nürburgringen.

Dppi_00001063_025

2002: Először vezethette Luciano Burti, a Ferrari tesztpilótája az F2002-t Fioranóban. „Ez az autó hihetetlen, szavak nincsenek rá” – áradozott Burti, aki korábban csak a 2001-es autó fejlesztett változatát vezette.

2001: Jean Todt máris az utódját keresi a Ferrari F1-es csapatának élén. A francia 1993-ban csatlakozott a csapathoz, és egy interjúban elmondta, hogy nem szándékozik 2004-nél tovább maradni. Todt végül mégis 2007 végéig maradt a csapat élén.

2000: Tolonganak a csapatok az újonc Jenson Buttonért. Miután fény derült arra, hogy a Williams nem tartja meg őt 2001-re, korábban a Jordan és a Jaguar részéről is olyan hírek érkeztek, hogy szívesen leigazolnák a britet, most pedig a Sauber is bejelentkezett a szolgálataiért. Nem ők voltak azonban az utolsó kérők, Button ugyanis végül egy negyedik istállónál, a Benettonnál kötött ki a következő évre.

1999: Damon Hill lehetséges visszavonulásával van tele a Formula-1-es sajtó, aki a hírek szerint bejelentheti, hogy azonnal, már a hétvégi Brit Nagydíj előtt abbahagyhatja. Már a lehetséges beugrókat is számba vették a lapok: Jos Verstappen és Mika Salo tűnik esélyesnek.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?