Steward
Strommer Benjamin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2018. szeptember 19. szerda
Retro

F1-Archív: Hagyják nyugton a McLaren-Hondát!

Bemutatkozik az Formula-1 hivatalos „sörpartnere”, Schumacher nem adja fel, Brawn szívesen látna nőket az száguldó cirkuszban – az elmúlt két évtized június 9-i F1-es híreiből szemezgettünk.

2017: A Formula-1 új vezetősége és az FIA közös programot indít, amelynek keretében azt vizsgálják, hogyan érhetnék el, hogy az autók még közelebb kerülhessenek egymáshoz a pályán. Ross Brawn nem szeretné „előzési munkacsoportnak” nevezni a projektet, de tény, hogy a manőverek elősegítése a fő cél.

button-mclaren-2015-archiv-dppi-1

2016: Többéves együttműködést kötött a FOM és a Heineken, amelynek értelmében az F1 hivatalos „sörpartnere” évenként három nagydíjnak lesz a névadó szponzora egészen 2020-ig. A márka nagykövete lesz többek között David Coulthard és Jackie Stewart.

2015: Jenson Button arra kéri a McLaren-Honda rajongóit, kicsit hagyják nyugton őket a folyamatos kritizálás helyett, hogy a munkájukra koncentrálhassanak. A wokingi gárda és a japán motorgyártó újkori történetének első éve nem a tervek szerint alakult, a legutóbbi Kanadai Nagydíjon is kettős kiesést produkált a csapat.

2014: A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner töretlenül hisz négyszeres világbajnokában, Sebastian Vettelben, és figyelmezteti a szezon elejét uraló Mercedest: Vettel amint túljut nehézségein és rátalál az ideális beállításokra a Red Bull-lal, jajj nekik és a mezőny többi tagjának!

kimi-archiv

2013: Kimi Raikkönen nem kesereg amiatt, hogy James Allison technikai igazgató elhagyja év végén a Lotus istállót, és sajátos stílusában megjegyzi, hogy ez az ő életét nem fogja különösebben befolyásolni, így igazán nem is foglalkoztatja a kérdés.

2012: Fernando Alonso szerint csapatának, a Ferrarinak nagyon gyorsan össze kell szednie magát, és már a soron következő Spanyol Nagydíjon egy erős eredmény elérésével kell feledtetnie a vártnál gyengébb szezonkezdést, ha idén a világbajnoki címért szeretnének harcolni.

2011: Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke szerint korai lenne bárki részéről azt kijelenteni, hogy az energiaital-gyáros alakulat idén verhetetlen lesz. A brit szerint Sebastian Vettel Török Nagydíjon aratott újabb elsöprő győzelme sem garancia arra, hogy az év végén is ők örülhetnek majd a világbajnoki címnek.

2010: Mark Webber (Red Bull) fölényes győzelmével zárult a Spanyol Nagydíj, melynek leintésénél a hazai kedvenc Fernando Alonso (Ferrari) egy nem várt második helynek örülhetett, miután a hajrában az addig előtte haladók közül Sebastian Vettel (Red Bull) és Lewis Hamilton (McLaren) is hibázott. Vettel így is felért a dobogó alsó fokára, míg Michael Schumacher (Mercedes) visszatérése óta a legjobb eredményét érte el egy 4. hely formájában.

webber-archiv

2009: Fernando Alonso talán először adja tanújelét annak, hogy kifejezetten zavarja őt a vezetésben a jelenkori F1-es autókban megjelenő egyre több kütyü. Egészen konkrétan az ekkor még gyerekcipőben járó KERS-t vetette ki csapatával Renault-jából hazai, Spanyol Nagydíja előtt, mondván: „Ha nincs az autóban KERS, akkor talán többet tudsz a vezetésre koncentrálni. Egy kissé zavaró, hogy mindig arra kell figyelned, hogy jókor nyomogasd a gombokat.”

2008: Danica Patrick Indy Racing League-ben aratott történelmi győzelmére reflektálva, több F1-es csapatfőnök – köztük Ross Brawn is – úgy nyilatkozott a Török Nagydíj helyszínén, hogy ez a siker közelebb viheti a nőket, mindenekelőtt magát Patricket az F1-hez, mivel egy gyors és eredményes női versenyzőt bármikor tárt karokkal várna Bernie Ecclestone és a száguldó cirkusz világa.

2007: Dietrich Mateschitz, a Red Bull tulajdonosa előre jelzi Mario Theissennek, a BMW csapatfőnökének, hogy noha az általuk kinevelt, szupertehetségnek tartott Sebastian Vettel jelenleg az ő tartalékpilótájuk, ám 2009-től a német újból a Red Bull egyik (immár F1-es) csapatában fog versenyezni.

2006: Ron Dennis, a McLaren csapatfőnöke az ekkor még a GP2-ben versenyző, és épp két futamgyőzelmet besöprő Lewis Hamiltonról nyilatkozva elmondja, próbálnak levenni mindenfajta nyomást ifjú felkaroltjuk válláról, és nem fogják elkapkodni F1-es bevetését, mivel a 2007-es szezont még Kimi Raikkönennel és Fernando Alonsóval képzelik el. Mint később kiderült, ez mégsem így lett, és Alonso valójában Kimi helyére érkezett a McLarenhez, csapattársként pedig megkapta maga mellé az újonc Hamiltont. A többi már történelem…

schumacher-archiv

2005: Michael Schumacher (Ferrari) nem adja fel! A hétszeres világbajnok német ekkor még egészen másfajta harcot folytatott, mint jelenleg, hiszen ezt még a versenypályán vívta Fernando Alonso (Renault) és Kimi Raikkönen (McLaren) ellen. A német klasszis 35 pontos hátránya ellenére nem volt hajlandó lemondani a világbajnoki címről, és szentül hitte, hogy be tudja még fogni spanyol riválisát a tabella élén.

2004: Michael Schumacher győzelemmel ünnepelte 200. F1-es nagydíjindulását. A Ferrari német zsenijének ez volt zsinórban az ötödik győzelme, amit ezúttal a barcelonai Spanyol Nagydíj közönsége előtt szerzett meg.

2003: A Jaguar bejelentette, hogy szerződést hosszabbított Mark Webberrel, aki így 2005 végéig biztosan az ő kötelékükben marad. Az ausztrál pilóta hűsége és kitartása néhány évvel később kifizetődött, hiszen a Jaguar utódcsapata, a Red Bull idővel a középmezőnyből az F1 nyerőhengerévé lépett elő.

ferrari-archiv

2002: A Ferrari további két évvel meghosszabbította Rubens Barrichello szerződését, amelyet 2004 év végéig toldottak ki. A csapattárs, Michael Schumacher azonnali örömét fejezte ki a bejelentés hallatán.

2001: Jackie Stewart azzal a kritikával illette a Benetton ifjú pilótáját, Jenson Buttont, hogy az F1 ügyeletes playboyaként tetszeleg mostanában, ám a brit tehetség ezt kikérte magának, és finoman visszavágva megjegyezte: Stewart tavaly is leírta őt, mondván, túl fiatal még az F1-hez, akkor sikerült őt megcáfolnia az eredményeivel, úgyhogy most is erre készül.

2000: Jean Alesi visszaszól Pedro de la Rosának, miután az Arrows spanyol pilótája a Prost csapatában versenyző franciát okolta a Spanyol Nagydíj második körében bekövetkezett ütközésükért. Alesi a legkevésbé sem értett egyet de la Rosa állításával, szerinte ugyanis a spanyol olyan helyen próbált meg előzni, ahol előtte még soha senki nem járt sikerrel, és egyszerűen kigolyózta őt a versenyből.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?