Steward
Admin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2018. május 20. vasárnap
Retro

F1-Archív: Alonso váltja Schumachert a Ferrarinál?

Coulthard törött bordákkal is versenyezne, az üzemanyagháború váltja a gumiháborút, legyen újra tanklás - május 16-ai hírek közül szemezgettünk.

2017: Az F1 vezére, Chase Carey arról beszél, hogy az, hogy a Kimi Raikkönen kiesése miatt síró kisfiú találkozhatott a Ferrari finn pilótájával, jelzi, hogy új érába lépett a sportág - úgy véli, hogy ilyesmi nem lett volna lehetséges Bernie Ecclestone idején A "fan zone-oknak" köszönhetően pezsgett az élet Barcelonában, Carey ezt is a Liberty Media javára írja, szerinte teljesen új, jobb irányba viszik az F1-et. 

2016: Toto Wolff mérges, mert két pilótája, Lewis Hamilton és Nico Rosberg összeütközött a Spanyol Nagydíj első körében, ezzel egy valószínűsíthető kettős győzelemtől fosztva meg a Mercedest. A csapatfőnök hangsúlyozza, hogy együtt, egy csapatként kell túllendülniük a dolgokon és többször is kiemeli, hogy megbeszélték a dolgot, nincs semmi probléma a versenyzők között. Egyúttal azt is hozzáteszi, hogy Max Verstappen robbanásszerű győzelme nagyon jót tesz a sportnak.

2015: Túl kiszámítható az F1, ezt mondta ki a Stratégiai Csoport, valamint azt is hozzátette, hogy 2017-től jelentősebb szabályváltozásokra lehet számítani, melyek elsődleges célja, hogy izgalmasabbá, változatosabbá tegye a futamokat. Felmerül, hogy vissza kellene vezetni a tankolást, amely egyrészt sokszínűbbé tenné a stratégiát, másrészt gyorsabbá is tenné az autókat, talán kevésbé kellene spórolni például az üzemanyaggal. A szakértők is főleg erről (a tankolásról) vitáznak, ez tűnik a legjobb választásnak. 

2014: Az F1-es csapatok közül többen is kijelentik, hogy a gumiháború után itt lehet az üzemanyagháború - Christian Horner egyenesen oráig merészkedik, hogy az üzemanyaggyártók képesek komoly különbségeket kialakítani. A hibridrendszerek árnyékában ez lehet a belsőégésű motorok kulcsa, Rob Smedley (Williams) úgy véli, hogy egy jól működő üzemanyag egy ehhez jól beállított rendszerrel nagyon komoly lökést jelenthet például a végsebességeknél. 

2013: 2008-as kivonulása óta sokat pletykáltak a Honda visszatéréséről, a japán gyártó pedig szimpatikusnak találta a 2014-re bevezetni tervezett V6-os turbómotorokat, ezért úgy döntött, hogy a McLaren oldalán ismét beszáll a száguldó cirkuszba. A csapatfőnök Martin Whitmarsh szerint ez az ideális párosítás egy sikeres jövőhöz, sőt, a partnerkapcsolatot a siker szinonimájának nevezte.

2011: Nehéz idők elé nézhet Adrian Sutil, a Force India pilótája: a német Saanghajban állítólag fizikailag bántalmazta Eric Lux-ot, a Genii Capital vezérigazgatóját. Az esetet Sutil is elismerte, és bocsánatot is kért érte, ám jelezte, senkit sem állt szándékában direkt bántalmazni.

2010: Mark Webber rajt-cél győzelmet aratott a komoly balesetekkel tarkított Monacói Nagydíjon, csapattársa, Sebastian Vettel, és a renault-s Robert Kubica előtt. A rajt után Nico Hülkenberg ütközött a falnak az alagútban, a futam derekán Rubens Barrichello kapott defektet a Casino felé hajtva és ütközött a korlátnak, négy körrel a vége előtt pedig Jarno Trulli mászta meg látványosan Karun Chandhok Hispaniáját a Rascasse-ban. A verseny egyik legszebb momentuma volt, amikor Schumacher elment Alonso mellett az utolsó kanyarban, de a versenybíróság 20 másodperces büntetéssel sújtotta a hétszeres világbajnokot, mert hiába állt ki a biztonsági autó, és kaptak zöld zászlót a pilóták, az utolsó körben ez esetben nem volt engedélyezett a manőver.

2008: Kyle Busch amerikai NASCAR-versenyző elhintette, hogy szívesen kipróbálna egy F1-es autót, amihez a Toyota szívesen hozzá is járulna év végén Japánban. Az amerikai stock car-szériában is a japánok autójával versenyző 23 éves pilóta nem tartja magát öregnek ahhoz, hogy később átálljon a nyitott kerekes versenyzésre, és érdeklődik az iránt, hogyan tud majd megküzdeni az autóban fellépő erőhatásokkal.

2007: A McLaren pártfogásába vett egy 14 éves brit gokartos srácot, aki lenyűgözte Martin Whitmarshot egy mezőny végéről, zseniális előzésekkel megnyert verseny után. A csapat tehetségkutató programjára különös figyelem hárul Lewis Hamilton sikerei óta, Whitmarsh azonban kihangsúlyozta, hogy nem az új Hamiltont keresik, hanem Oliver Rowland is a saját útját fogja járni (Majd’ nyolc évvel később a 22 éves Rowland vezeti a WSR 3-5-ös szériáját aragóni győzelmével és harmadik helyével).

2006: Flavio Briatore nem kíván a jövőre gondolni, és csak azzal foglalkozik, hogy a Renault megvédje világbajnoki címét – jövője akkor kérdőjeleződött meg, amikor a francia gyártó év elején megszellőztette a sportágból való kiszállás lehetőségét.

2005: A Renault isztambuli roadshowján Fernando Alonso cáfolta azokat a híreszteléseket, melyek 2007-től a Ferrari színekben látják őt Michael Schumacher visszavonulása után. „Ha visszavonul, ha nem, arra koncentrálok, hogy a következő két évben a Renault-val nyerjem meg a bajnokságot” – mondta a spanyol, aki 2006 végéig hosszabbította meg szerződését az enstone-i gárdával.

2003: Az F1-es autót versenyen utoljára a 2000-es Maláj Nagydíjon vezető Alexander Wurz visszavágyik a sportágba, noha legutóbbi tárgyalásai a Jaguarral kudarcba fulladtak. A McLaren tesztpilótája teljes erőbedobással az új MP4-18-as tesztelésére koncentrál, de ahogyan elmondta, minden olyan verseny, ahol nem áll rajthoz, frusztrációt jelent számára.

2002: Az Osztrák Nagydíj botrányos és megrendezett befutója után a fél világ kígyót-békát kiabált a Ferrarira, a Schumacher érkezéséig a csapat utolsó egyéni világbajnoki címét szerző Jody Scheckter viszont megvédte korábbi csapatát. A biofarmerként tevékenykedő dél-afrikai szerint a rajongóknak el kell fogadniuk, hogy a Forma-1 csapatsport, és szerinte még több kritika érné a csapatot, ha pont ilyen kis különbséggel vesztenének rajta az elszámolásnál.

2001: Az olaszországi választásokat megnyerő Silvio Berlusconi a Ferrari elnökére, Luca di Montezemolóra is számított a kormányalakítás előtt, a bolognai azonban visszautasította a szívélyes ajánlatot, hogy továbbra is az autóversenyzéssel kapcsolatos feladataira tudjon koncentrálni.

2000: David Coulthard három törött bordával is kész a versenyzésre – a skót pilóta számára szerencsés végkimenetelű repülőgép-balesetben sérült meg, ezért kihagyta a Spanyol Nagydíj utáni jerezi tesztelést, de mindenképp ott akar lenni a nürburgringi Európa Nagydíjon. A menedzsere szerint egyedül a nyújtás nem megy neki, de monacói otthonában zavartalanul készülhet fel a németországi megmérettetésekre.

1999: Michael Schumacher fölényes kettős győzelemhez vezette a Ferrarit Monacóban, miután a rajtnál sikerült átugrania Mika Hakkinent, és a versenystratégiája sem hagyott kívánnivalót maga után. A finn pilóta csak a harmadik helyen futott célba Eddie Irvine mögött, részben az autó kezelhetőségi problémáira hárítva, hogy nem tudta felvenni a versenyt a vörösök ellen.

1998: Egy olasz lap értesülései szerint a Ferrari titkos gumitesztet hajtott végre a fioranói pályán. A maranellóiak sokat panaszkodtak az általuk használt Goodyear-ekre, és azt tervezik, hogy a jövőben átállnak a Bridgestone termékeire. A Ferrari állítólag a japánok abroncsait tesztelte, melyet egy Minardi-kamionnal szállítottak a pályára.

1997: Az FIA erre az évre kivette az estorili Portugál Nagydíjat a naptárból, ám azt tervezik, hogy 1998-ban már ismét autók körözhetnek az F1-es versenyt 13 alkalommal rendező versenypályán. Korábban azért döntött a szövetség a kihagyás mellett, hogy helyet csináljanak a szezonzáró jerezi Európa Nagydíjnak, 17 futamosra bővítve a naptárt.

1996: Gerhard Bergert és a korábbi 500 köbcentis motoros világbajnokot, Barry Sheene-t bántalmazás gyanúja miatt idézte be egy ausztrál bíróság. Egy 19 éves eladólány, név szerint Melanie Hilzinger panaszkodott arra, hogy a két férfi fogdosta és inzultálta őt egy bárban, és állítólag az F1-es pilóta volt vele különösen erőszakos.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?