Steward
Strommer Benjamin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2018. október 18. csütörtök
Retro

F1-Archív: A Ferrari kiszállással fenyeget

Nagyon is ismerős a Scuderia ijesztgetése, melyet 2009-ben szintén eljátszottak. De ezen a napon rajtolt szenzációsan Alonso Spanyolországban, bizonygatta Vettel, hogy nem ő rúgatta ki Kvjatot, és adott ki közleményt az F1-ről a brazil miniszterelnök. Május 12. híreit gyűjtöttük egybe.

2017: A Honda-motor ismét csúnyán arcul csapta Fernando Alonsót és a McLarent a pilóta hazai versenyén: a Spanyol Nagydíj első szabadedzésén, a kivezető körben füstölt el az autó. Ez volt az az emlékezetes pénteki nap, mikor Alonso elhagyta a pályát, és teniszezni ment.

2016: Sebastian Vettel igyekszik elhessegetni a gyanú árnyékát is, hogy valamiféle köze lenne Danyiil Kvjat lefokozásához, miután a Red Bull a Toro Rossóba ültette át az oroszt, a helyére pedig Max Verstappent léptette elő. Az Orosz Nagydíj után a német, akit Kvjat ütött ki a versenyből, alaposan kifakadt vetélytársára, és korábbi csapata, a Red Bull vezetőségével is elbeszélgetett. Vettel állította, tudomása szerint Kvjat sorsáról már Szocsi előtt döntés született.

2015: Pierre Gasly debütált a Formula-1-ben, legalábbis először vezetett F1-es versenygépet: a barcelonai teszten 131 kört tett meg a Toro Rosso autójával. A 19 éves francia rögtön halmozta a mérföldköveket, másnap a Red Bullt készült kipróbálni.

2014: „Az első versenyeken, amikor volt biztonsági autós periódus, körülbelül egy perccel végeztünk a Mercedesek mögött, míg most, Barcelonában, amikor nem volt safety car, ez a különbség másfél percre nőtt” – nyilatkozta a tavalyi Spanyol Nagydíjat követően Fernando Alonso, aki akkor még a Ferrarinál versenyzett. 

2013: Fernando Alonso álomrajtot véve, az 5. helyről indulva az első néhány kanyarban több pozíciót is javított fantasztikus manőverezéssel, majd meg sem állt a győzelemig a Ferrarival, megnyerve hazai F1-es futamát a fanatikus spanyol szurkolók legnagyobb örömére. 

2012: Valtteri Bottas egy egész báránycsorda türelmével van megáldva. A finn nyilatkozatában elmondta, bár versenyzőként természetesen semmit sem szeretne jobban, mint versenyezni, de elégedett jelenlegi tesztpilótai szerepével a Williamsnél, és kész kivárni türelmesen a sorát. Megérte várnia, hiszen 2014-ben már dobogós helyezéseket ünnepelt a csapattal.

2011: Rubens Barrichello máris temeti az idei évüket, miután szerinte csapata, a Williams jelenleg híján van egy olyan igazi vezéregyéniségnek, aki vissza tudná vezetni őket az élmezőnybe. Elsősorban egy technikai szakemberre gondolt, nem magát kritizálta…

2010: Michael Schumacher a csapatfőnökök döntését kritizálja, miután nem fogadták el a pilóták által megfogalmazott indítványt, amely a Monacói Nagydíj időmérő edzésének első etapjában két részre osztotta volna a mezőnyt, így elkerülve a felesleges tumultust és káoszt a pályán. A hétszeres világbajnok szerint némely csapatfőnök nem a sport érdekeit nézte, hanem éppen a káoszban bízva szeretne jó eredményt elérni.

2009: A Ferrari nyíltan a sportágból való kilépéssel fenyeget, amennyiben az FIA nem változtat a jövő évre vonatkozólag megfogalmazott új szabályokon és a 40 millió angol fontos költségsapkán, amely szerintük tarthatatlan. Arról végképp hallani sem akarnak, hogy két külön kategória fusson az F1-ben, egy azoknak a csapatoknak, akik betartják a költségsapkát, egy pedig azoknak, akik nem. Szerintük ez teljesen szembemegy az F1 szellemiségével, ezért nem kívánnak benne részt venni.

2008: Bernie Ecclestone bejelenti, hogy ez lesz az utolsó alkalom, hogy F1-es Francia Nagydíjnak adhat otthont Magny-Cours, 2010-től viszont egy párizsi utcai versenyt szeretne megvalósítani.

2007: Felipe Massa (Ferrari) minimális, három századmásodperces különbséggel elcseni Fernando Alonso elől a Spanyol Nagydíj pole-pozíciót, elrontva ezzel a hazai szurkolók örömét. A McLaren kétszeres világbajnoka ettől függetlenül pozitív maradt azzal kapcsolatban, hogy másnap képes lesz megszerezni a győzelmet.

 

2006: „Amint már korábban is elmondtam, nem izgat, hogy ki a csapattársam. Ez egyáltalán nem fogja befolyásolni azt, hogy hol folytatom jövőre. Ha úgy érzem helyesnek, akkor csapatot váltok, ha úgy, akkor maradni fogok, de ez nem Michaelről szól. Saját magam hozom meg a döntéseimet” – szögezte le Kimi Raikkönen, hogy bárhogy is döntsön a Ferrari hétszeres világbajnoka, Michael Schumacher a „menni vagy maradni” kérdésben, ez az ő jövőjét nem fogja befolyásolni. Mint tudjuk, a Jégember végül a német helyére igazolt a Ferrarihoz.

2005: „Azt hiszem, Michael ennek az idénynek a végén vissza fog vonulni, és ez független lesz attól, hogy megvédi-e a címét vagy nem” – fejtette ki véleményét a korábbi négyszeres világbajnok Alain Prost.

2004: Személyesen Anglia királynője adta át hivatalos a McLaren Technology Centre-t, amely a jövőben a McLaren Group főhadiszállásaként fog funkcionálni.

2003: Elkobozták Juan Pablo Montoya jogosítványát, miután a kolumbiai a megengedett 130 km/óra helyett 204 km/órával hasított Franciaországban BMW-jével. A következő F1-es nagydíjon ettől függetlenül rajthoz állhatott, sőt, ott kifejezetten várták tőle, hogy gyorsan hajtson.

 

2002: Brazília miniszterelnöke, Fernando Henrique Cardoso az Osztrák Nagydíj ellentmondásos befutója után hivatalos közlemény formájában állt ki honfitársa, Rubens Barrichello mellett: „Ma egész Brazília egyesült egy kérdésben. Rubens Barrichello az Osztrák Nagydíj győztese. Őt illeti meg az ezért járó serleg” – jelentette ki a miniszterelnök egy nappal a botrányost versenyt követően.

2001: Michael Schumacher szerezte meg az Osztrák Nagydíj pole-pozícióját a Ferrarival, megelőzve a Williams két versenyzőjét, Juan Pablo Montoyát és Ralf Schumachert, valamint csapattársát, Rubens Barrichellót.

1998: A Benetton csapatfőnöke, Dave Richards szerint jogtalan szabtak ki pilótájára, Giancarlo Fisichellára 7500 dolláros pénzbüntetést az Eddie Irvine-nal a Spanyol Nagydíjon történt ütközéséért, miután szerinte valójában az ír volt az, aki nem akarta elkerülni az ütközést, így segítve csapattársát, Michael Schumachert.

 

1997: Alain Prost kivetette hálóját Damon Hillre, miután köztudott, hogy a brit nem jött ki jól csapattársával, Jacques Villeneuve-vel a Williamsnél. Végül azonban Hill nem a Prostnál, hanem az Jordannél kötött ki 1998-ban. 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?