F1-Archív: Button majdnem lekéste pole-pozícióját
Steward
Admin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2018. augusztus 15. szerda
Retro

F1-Archív: Button majdnem lekéste pole-pozícióját

Raikkönen életét pedig egy gumimelegítő paplan keserítette meg az időmérőn. Megszavazták a büntetőpontokat, betiltották az F-csatornát és leigazolták Webbert: az F1 hírei május 9-ről az évek során.

2017: A Sauber bármire nyitott a Hondával, és tudja, hogy számos lehetőség vár rá új motorpartnerével, mondta Monisha Kaltenborn. Gyorsan változhatnak az F1-ben a dolgok: ma már se Kaltenborn nincs a Saubernél, a Honda-motorig pedig végül sosem jutottak el…

2015: Bizarr baleset miatt lett csupán hetedik a Q2-ben még szárnyaló Kimi Raikkönen a Spanyol Nagydíj időmérőjén, melyet Nico Rosberg nyert meg: a gumimelegítő paplan túlforrósodott, ezért egy szett abroncsa megégett, a megmaradt garnitúrát használhatta csak az etap folyamán.

2014: Kemény büntetést, 10 rajthelyes hátrasorolást és 30 000 eurós pénzbírságot kapott Jean-Eric Vergne és Toro Rosso, miután a barcelonai harmadik szabadedzésen egy rosszul rögzített kerék leesett az autóról.

2013: Zöld utat kapott a csapatoktól a következő szezonra a büntetőpontrendszer, melynek lényege, hogy a pályán elkövetett kihágásokért büntetőpontokkal terhelik a versenyzők licenszét, ha pedig 12 hónap alatt összegyűlik 12 egység, a pilóta egyversenyes eltiltást kap. 11-ből 7 csapat többsége fogadta el a tervezetet, a Red Bull, a Toro Rosso, a Williams és a Lotus mondott nemet.

2011: Vezető F1-es személyiségek védték meg a DRS-t, miután rekordközeli előzés történt a Török Nagydíjon a frissen bevezetett segédeszköz közreműködésével. Christian Horner (Red Bull), James Allison (Renault) és Sam Michael (Williams) is az állítható hátsó szárny létjogosultságát támogatták, hozzátéve, hogy a magas számban a változatos gumistratégiának is szerepe volt. Rubens Barrichello, a Williams pilótája szerint előzés sem lett volna DRS nélkül.

2010: A szezon egyik technikai csodafegyvere, az F-csatorna pályafutása idény végén véget ér, a csapatok ugyanis egyetértettek abban, hogy 2011-ben tilsták be az aerodinamikai megoldást. A légáramlást hátsó szárnyhoz terelő F-csatorna különlegessége volt, hogy a pilótafülkében ülő versenyző a lábával tudta szabályozni.

2009: A Spanyol Nagydíj pole-pozícióját megszerző Jenson Button majdnem lekésett a körről, amely végül a Q3 legjobbjának bizonyult: a Brawn pilótája meglehetősen későn hagyta el a bokszutcát, 2 másodperc volt még hátra a szakaszból, mikor megkezdte gyorskörét, mellyel a vezető Sebastian Vettelt utasította a második helyre.

2008: Egy zsaroló próbált meg pénzt kisajtolni Adrian Sutilból, árulta el a Force India német pilótája. Sutil apja kidobott egy számítógépet, amelynek merevlemezén fia személyes fájljai voltak megtalálhatók. A merevlemez eljutott a zsarolóhoz, aki pénzt kért: a rendőrség azonban négy nap után nyomára bukkant. Sutil elmondása szerint kompromittáló információ nem volt a számítógépen.

2007: A Red Bull tulajdonosa, Dietrich Mateschitz szerint a csapatnak 2008-ban érdemes lenne egyik veterán pilótája mellé egy ifjú versenyzőt ültetnie, változtatva a két 30-as versenyzőből, David Coulthardból és Mark Webberből álló felálláson. Az elképzelés egy évvel később valósult meg, 2009-ben érkezett Sebastian Vettel Coulthard helyére.

2006: A Ferrari motorrészlegének igazgatója, Paolo Martinelli kifejezetten büszke volt arra, hogy az istállónak sikerült két egymást követő nagydíjat – az imolai és nürburgringi futamot Michael Schumacher révén – megnyernie. A V8-as szabályok bevezetése óta ilyen még senkinek sem sikerült.

2005: A BAR résztulajdonosát, a Hondát megdöbbentette a büntetés szigorúsága, mellyel az istállót sújtották: a San Marinó-i Nagydíjról való kizárás mellett két versenyről eltiltották a csapatot, amiért minimumsúly alatti autóval és illegális üzemanyagtankkal versenyeztek. A Honda kitartott amellett, hogy nem vétettek a szabályok ellen, és fájlalta, hogy csalónak bélyegezték a csapatot.

2004: Az év ötödik versenyén, a Spanyol Nagydíjon Michael Schumacher ötödik futamgyőzelmét is abszolválta: ilyen szezonkezdés korábban egyedül Nigel Mansellnek sikerült 1992-ben.

2003: Mark Webber két évvel szerződést hosszabbított a Jaguarral, egészen a 2005-ös szezon végéig.

2002: Rubens Barrichello – aki ezen a napon két újabb évre aláírt a Ferrarival – elmondta, meggyőződése, hogy a jövőben világbajnoki címet nyerhet az istállónál. A 29 éves versenyző elmondása szerint segít, hogy még fiatal, ugyanakkor, mivel az aktuális a 10. szezonja a kategóriában, tapasztalt is egyben.

2001: Nem állják meg a helyüket azok az állítások, melyek szerint ő lenne az F1 playboya, állította a 21 éves Jenson Button. „Valamilyen okból kifolyólag Jackienek mindig baja van velem, de olyan fókuszált és elszánt vagyok, hogy sikert érjek el a Formula-1-ben, mint mindig is voltam. Monacóba adózási megfontolásból költöztem, ennyi” – mondta, utalva a kritikát megfogalmazó Jackie Stewartra.

2000: Pedro de la Rosa Jean Alesit, Jean Alesi Pedro de la Rosát hibáztatta vasárnapi Spanyol Nagydíjon történt ütközésért. Az arrowsos De La Rosa a Campsa kanyarban próbált előzni, ahol a prostos Alesi elmondása szerint „még soha senkinek nem sikerült”.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?