Steward
Strommer Benjamin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2018. október 18. csütörtök
Retro

F1-Archív: Csak Schumacher kritizálja a Pirellit

A német szerint a gumik olyanok, mintha tojásokon kellene vezetni, a Ferrari harmadikként is a legmagasabb pénzdíjat kapja, Massának Alonsótól kell pontokat rabolnia, De La Rosa pedig megérezte, hogy Raikkönené lehet a 2007-es szezon: ezek voltak az elmúlt 20 év hírei május 8-ról.

2017: Annak ellenére, hogy az előző évi konstruktőri bajnokságban csak harmadikként végzett, ismét a Ferrari kapta a legmagasabb részesedést a Formula-1 elosztott 940 millió dollárnyi bevételéből. A Scuderiának 180 millió dollárt fizettek ki, a bajnok Mercedesnek 171 milliót, a második Red Bullnak pedig 161-et.

2016: „Azoknak a versenyzőknek, akik korábban megnyerték az év első versenyét, nem Lewis Hamilton volt a csapattársuk” – mondta az idényt remekül kezdő Mercedes-pilóta, Nico Rosberg, aki azt jósolta, a 43 pontos hátrányban álló Hamilton talpra fog állni. Igaza is lett, hiszen a bajnoki cím végül csak a szezonzárón dőlt el egy fordulatos párharc zárásaként…

2015: Aláírta szerződéshosszabbítását a Circuit de Catalunya versenypálya, amely 2019-ig marad a Formula-1-es Spanyol Nagydíj otthona.

2014: Még korai lenne arról beszélni, hogy a Red Bullnak rá kellene építenie falkavezérként, vélekedik Daniel Ricciardo, aki a csapat új embereként négyből három időmérőn és három futamon szerzett a négyszeres világbajnok Sebastian Vettelnél jobb eredményt.

2013: Fontos nap a Ferrari jövője szempontjából, noha a hírek nem róluk szóltak. James Allison, a Lotus technikai igazgatója bejelentette, hogy távozik posztjáról, ezzel igazat adva a hetek óta húzódó találgatásoknak. A szakember az ilyenkor szokásos néhány hónapos szabadság után a Ferrarinál kötött ki, ezzel a nappal kezdődött meg azonban a Lotus erős csapategységének felbomlása.

2012: Michael Schumacher tovább kritizálja a Pirelli aktuális abroncsait: „Túlságosan nagy a befolyásuk, nagyon szűk tartományban mozognak, annyira különlegesek, hogy nem tudjuk az autónkat a határra juttatni. Olyan, mintha nyers tojáson autóznánk, nem akarom terhelni az abroncsokat” – nyilatkozott a gumikat F1-es pilóták közül egyedüliként kifogásoló Schumacher.

2011: Jean Todt szerint egészen biztos, hogy 2013-től érkeznek az F1-be az 1,6 literes, V6-os turbómotorok, hiszen a csapatok és a Motorsport Világtanács is egyértelműen jóváhagyták azt. A motorgyártók hamarosan mégis meggondolták magukat, és több időt hagyva maguknak 2014-re tolták ki az új turbókorszak kezdetét.

2010: A Red Bull uralta a barcelonai időmérőt, Mark Webber 0,106 másodperccel szerzett pole-pozíciót Sebastian Vettel előtt – a különbséget az ifjú német szerint a harmadik szektor jelentette. A harmadik Lewis Hamilton már 0,8 másodpercet kapott McLarenjében.

2009: Nico Rosberg aggodalmát fejezte ki amiatt, hogy a KERS bevezetésével nehezebbé vált autókban a versenyzőknek jóval nagyobb kihívást jelent, hogy tartsák magukat a minimum versenysúlyhoz. „Bahreinben egyes versenyzők elájultak a futam után, ami szerintem annak a következménye, hogy az új szabályok miatt mindannyiunknak sokat kell fogyni.”

2008: Az FIA az időmérős szabályok megváltoztatásával reagált a Super Aguri Spanyol Nagydíjat követő megszűnésére. Mivel a mezőny létszáma 22-ről 20 főre csökkent, 6-6 helyett innentől 5-5 autó esett ki a Q3-ban és Q2-ben.

2007: Bár Kimi Raikkönen a szezonnyitó megnyerése után kissé eltűnt a mezőnyben, és átengedte az irányítást a Ferrarin belül Felipe Massának, mégis volt egy valaki, aki átlátott a szitán, és tudta, hogy a finn lesz a McLaren első számú kihívója az év során. A wokingiak tesztpilótája, Pedro de la Rosa érzett rá erre nagyon jól: „Mindig Raikkönent mondanám. Ennél csak erősebb lesz a Ferrarival, és a szezon egésze során ő a fő ellenfelünk.”

Dppi_00002784_034

2006: Nagy feladatot szemelt ki Felipe Massa számára a Ferrari: Ross Brawn technikai igazgató elmondta, a csapatnál első évét töltő, egyéves szerződéssel rendelkező brazilnak a világbajnok Fernando Alonsótól kellene pontokat rabolnia. Brawn úgy vélte, a 25 éves pilóta időnként sikerrel is fog járni.

2005: Ron Dennis szívéről nagy kő esett le, amikor a problémás szezonkezdet után végre megszerezte első azévi futamgyőzelmét a McLaren a Spanyol Nagydíjon. Raikkönen ezúttal a rajttól a célig vezetett, amely teljesítménytől két héttel korábban Imolában egy műszaki hiba fosztotta meg.

2004: Michael Schumacher pole-pozíciót szerzett a Spanyol Nagydíjra. A hatszoros világbajnoktól 0,617 másodperccel lemaradó Juan Pablo Montoya vívta ki a második rajthelyezést. A párosnak az előző versenyen, Imolában egy vitát kavaró kontaktja volt, de Schumacher elmondta: nem aggódik amiatt, hogy Montoya indul mellőle.

2003: Max Mosley figyelmeztet, hogy az F1-nek nem szabad az autógyártókra alapoznia a hosszú távú jövőjét, hiszen a nagy márkák bármikor kiszállhatnak a sportból. „Legalább ketten vannak azok, akiknek az elkötelezettsége megkérdőjelezhető” – fogalmazott, és név szerint a Mercedest ki is emelte.

2002: Az Asiatech japán motorfejlesztő cég célja, hogy a következő évre egy komplett saját autót is építsen, amit eladna valamelyik F1-ben versenyző csapatnak. A cég 2001-ben az Arrows, 2002-ben pedig a Minardi motorszállítója volt, és előbbi esetben Peugeot, utóbbiban pedig néhány évvel korábbi Ford motorokat továbbfejlesztve adták a nevüket a sporthoz. Tervükből végül semmi nem lett, 2003-ban nem csak saját autójuk nem lett, de már partnercsapatuk sem.

2000: Vitáznak a Schumacher-testvérek. A Spanyol Nagydíjon Michael és Ralf heves csatába bonyolódtak a verseny közben, és amikor a Ferrari pilótája blokkolni próbálta öccse támadását, a mögöttük érkező Rubens Barrichello egy csapásra mindkettőjüket megelőzte a harmadik helyért. „Ha Ralf harcolni akar, megkapja. Én elégedett vagyok a történtekkel, de ha ő nem, az a saját problémája” – mondta a futam után Michael Schumacher.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?