Nico Hülkenberg a rajt után a Force Indiák mögé esett vissza, de nagyon hevesen támadta az előtte álló versenyzőket. Tudta, ha az elején nem sikerül megelőznie az erősebb motorral rendelkező párost, akkor az abu dhabi pályán rendkívül nehéz lesz később eléjük kerülnie.
Kockáztatott, egy kanyarlevágás után nem engedte vissza maga elé Sergio Perezt, vállalva ezzel az esetleges büntetést. Elképzelése bejött, ugyanis el tudott szakadni a közvetlen riválisoktól, a versenybíróság pedig „csak” öt másodperces büntetést szabott ki a német pilótára. Addigra viszont már óriási előnyt autózott ki a rózsaszín autókkal szemben, így gond nélkül visszatérhetett a hatodik helyre, ami végül a konstruktőri hatodik pozíciót jelentette a Renault számára.
2010-ben hasonlót élhettünk meg Valenciában Lewis Hamiltontól, aki a hivatalos bokszutcai vonal után előzte meg az éppen a pályára hajtó biztonsági autót. Ez szabálytalan volt, később kapott is érte büntetést, mégis a brit járt sokkal jobban. Azt a kört ugyanis jóval gyorsabb tempóban teljesíthette, mint a közvetlenül mögötte érkező, de a szabályoknak megfelelően a biztonsági autó mögé besorakozó Fernando Alonso, Felipe Massa és Robert Kubica.
Hamilton a bokszkiállása után is maradt a második helyen Sebastian Vettel mögött, ám a harmadik helytől hátrafelé lassabb pilóták következtek az eltérő boksztaktika miatt, Kamui Kobayashi vezetésével. Alonsóék mélyen a sor mögött beragadva harcolták magukat lassacskán előre, míg Hamilton szabad pályán futhatott sokkal gyorsabb köröket. Így amikor több, mint húsz körrel később (!) kiszabták a brit világbajnokra az áthajtásos büntetést, addigra kényelmesen kiautózott annyi előnyt, hogy a büntetés letöltése után is visszajött másodiknak. A korábban még mögötte érkező Alonso csak nyolcadik lett.
Egyelőre a Formula-1 szabályzatában vannak megoldatlan kérdések, Hülkenberg és Hamilton korábbi esete is erre mutat rá.