Steward
Strommer Benjamin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2018. szeptember 23. vasárnap
Retro

A Honda leghűségesebb versenyzője

Hatalmas nevek versenyeztek a száguldó cirkuszban Hondával az elmúlt évtizedekben. Legkitartóbb pilótájuk azonban kétségkívül Jenson Button, aki pályafutása felét a japánokkal töltötte.

A 2009-es világbajnok a Formula-1-ből ugyan visszavonult, de versenyzői karrierjét még nem fejezte be. Stílusosan, új versenysorozatában is folytatja a Hondával való kapcsolatát, ugyanis a japán Super-GT szériába szerződött korábbi motorszállítója színeiben, ahol tavaly már egy verseny erejéig kipróbálta a légkört.

Button 2000-ben a Williams-BMW-vel kezdte pályafutását a Formula-1-ben, nem is rosszul. Két éves kitérőt tett a Benetton (majd Renault) istállónál, különösebb siker nélkül. 2003-ra a BAR-Honda igazolta le Jacques Villeneuve mellé és kezdetét vette egy nagyon hosszú munkakapcsolat a brit pilóta és a japán vállalat között.

2004-ben kitűnő autóval jelentkezett a BAR-Honda

Az első három esztendőben BAR-Honda, majd 2006-tól már gyári (Honda) színekben indult az istálló. Ekkor összesen hat szezont töltött együtt Button és a japán gyártó. 2004-ben kiugróan jól teljesített a páros, tíz dobogós helyezés, nyolcvanöt pont és összetett harmadik hely a világbajnokságban. Tekintve a Ferrari elképesztő dominanciáját abban az évben, ez kiemelkedően jó eredménynek számított.

Az első győzelemig a 2006-os Magyar Nagydíjig kellett várni, de a félig esős, félig száraz versenyen végül csak összejött. A következő két évad azonban rosszul sikerült a botrányosan gyenge autó miatt, előbb hat, majd mindössze három pontot szerzett Jenson Button, ráadásul 2008 végén a Honda, pénzügyi megfontolásokból azonnal kivonult a Formula-1-ből. Az is félő volt, hogy a brit végül ülés nélkül marad, de Ross Brawn felvásárolta az istállót és egy meseszerű első félévnek köszönhetően (Mercedes motorral) megszerezte egyetlen világbajnoki címét.

Az F1-ben igen, de a SuperGT-ben nem ért véget a Honda-Button kapcsolat

Utána a McLarenhez igazolt világbajnokként, nem vallott szégyent Lewis Hamilton oldalán sem. A Honda pedig 2015-ben követte Buttont a wokingi csapathoz és újabb két közös év következett, plusz egy 2017-es beugrás, az indianapolisban versenyző Fernando Alonso helyett. Amikor nem versenyzett, az istálló teszt- és fejlesztőpilótája volt. Összességében kilenc szezont töltött a Hondával szövetségben a tizennyolcból. Egyedülálló csúcs, senki nem volt ilyen hűséges a japánokhoz eddig, még Ayrton Senna is csak hat közös évet töltött a Hondával (1 Lotus, 5 McLaren).

Bár Button utolsó éveire nem a sikeresség volt jellemző, ez főleg az autó gyengeségének tudható be. 2011 és 2016 között is mindössze kétszer kapott ki csapattárstól, egyszer Hamiltontól, egyszer pedig Alonsótól. Most teljesen új fába vágta a fejszéjét Japánban, remélhetőleg az elmúlt évekhez képest nagyobb sikerrel.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?