DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 24. szerda
Retro

Retro - Vettel életben tartja bajnoki esélyeit

Kulcsfontosságú győzelmet húzott be Sebastian Vettel, a Red Bull viszont már megszerezte első konstruktőri bajnoki címét az F1-es Brazil Nagydíjon 2010-ben.

A Koreai Nagydíj kettős kiesése ellenére a Red Bull már egy versennyel a zárás előtt megszerezhette a csapatbajnoki címet Brazíliában, az egyéni pontverseny azonban sokkal több izgalmat tartogatott. A Jeongamban motorhiba miatt búcsúzó Sebastian Vettel negyedik helyen állt a tabellán, Fernando Alonsótól 25, Mark Webbertől 14, Lewis Hamiltontól pedig négy pontra lemaradva. A német pilótának mindenképp győznie kellett annak érdekében, hogy minél nagyobb esélye legyen a bajnoki címre Abu Dhabiban, a házi feladatot pedig tökéletesen oldotta meg Brazíliában.

Az egyetlen kihívást Nico Hülkenberg Williamsének leküzdése jelentette: az újonc meglepetésszerű pole-t szerzett a szombati esőben, de nem hadakozott túlságosan a rajt után, így Vettel már elsőként fordulhatott el az egyes kanyarban. Sőt, az ifjú német pilótát sorban „ették meg” gyorsabb riválisai, Mark Webber, Fernando Alonso, és Lewis Hamilton is - a német erőfeszítéseiből a 8. helyre futotta a 71 kör végén.

Maga a futam nem hozott nagy izgalmakat: Vettel gyorsan eltűnt Mark Webber szeme elől, és annak ellenére, hogy az ausztrál előtte állt a pontversenyben, egy pillanat erejéig sem tudta megszorongatni fiatal kollégáját. A dobogó legalsó fokáért zajló küzdelem már a verseny elején eldőlt: Alonsónak sikerült megelőznie, majd leráznia Hamiltont, a két Red Bullt azonban esélye sem volt elkapni. A futam előtt a bajnoki címre még hajszálnyi eséllyel rendelkező Jenson Button nem tudta felvenni az élmezőny tempóját, így hivatalosan is kiszállt a játékból - bár csapattársának is csodára lett volna szüksége ahhoz, hogy megszerezze az elsőséget a szezonzárón.

A Brazil Nagydíj egyetlen komolyabb incidense Vitantonio Liuzzi nevéhez fűződött: az olasz a kettes kanyarban csapódott a gumifalnak a Force Indiával, felfüggesztés-hiba miatt, így néhány körig a biztonsági autó vette át az irányítást - az élmezőny sorrendjében azonban ez sem hozott változást. A Red Bull persze nem bízott semmit sem a véletlenre: kettős győzelmükkel bebiztosították a csapat történetének első konstruktőri titulusát, azt azonban mindenki jól tudta, hogy a java csak két hét múlva következik.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: