Steward
Strommer Benjamin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2017. december 17. vasárnap
Retro

Hülkenberg hét elszalasztott lehetősége

Ahhoz, hogy negatív csúcstartó lehessen a dobogóiszonyt tekintve, hét alkalommal is balszerencsésnek kellett lennie. Néhány esetben egészen hihetetlen dolgok miatt esett el a pódiumtól a német pilóta.

A múlt hétvégén Nico Hülkenberg megdöntötte Adrian Sutil rekordját, ami a legtöbb teljesített futamot jelenti dobogós helyezés nélkül. A 129 versenyes sorozat tovább bővülhet még jócskán, pedig többször kevés híja volt, hogy dobogóra állhasson a rutinos német tehetség.

2012 – Belga Nagydíj

Miután a híres rajtbaleset megtörtént Spa-Francorchamps-ban, a szerencsének és a jó manőverezésnek köszönhetően Hülkenberg a 11. helyről a harmadikon találta magát Button és Kimi Raikkönen mögött. A bokszkiállások első köre után azonban Sebastian Vettel eléje ugrott a jóval gyorsabb Red Bull-Renault-val, így hiába vezetett csodálatosan, meg kellett elégednie a negyedik hellyel.

2012 – Brazil Nagydíj

A mai napig Nico Hülkenberg legnagyobb lehetősége volt, hogy dobogóra álljon. Az eső áztatta interlagosi pályán (ahol két évvel korábban szenzációs pole pozícióját szerezte) az időjárási körülményekkel remekül megbarátkozó Force India-pilóta késhegyre menő csatát vívott a McLaren versenyzőivel (Button és Hamilton) az első helyért. A 18. körben átvette a vezetést és 30 körön át tartotta is. Hamilton megelőzte a németet, aki nem sokkal később a célegyenes végén visszatámadott, de a belső íven megcsúszott autójának hátulja, ami Hamilton első kerekének ütközött. A brit kiesett, Hülkenberg csak vissza, de utána még egy büntetést is összeszedett a karambol miatt. Még így is ötödikként zárt, de itt ordító helyzete volt egy dobogóhoz.

Brazíliában még a győzelem is elérhető közelségben volt

2014 – Bahreini Nagydíj

A turbó-éra elején óriási előnyt jelentett a Mercedes erőforrása, a Force Indiának is. Az élen kiváló csata zajlott a két Ezüst Nyíl között, mögöttük pedig a harmadik helyért Hülkenberg és csapattársa, Sergio Perez vívott. Végül kevéssel a mexikói pilóta végzett előrébb, így a német pilóta ismét csak negyedik lett.

2016 – Monacói Nagydíj

Esős pályán kezdődött a verseny, Hülkenberg a remek 5. helyről indulhatott. A kerékcserét nem a legjobb ütemben végezték, Vettel és Hülkenberg ugyanis beragadt utána Felipe Massa mögé, aki kint maradt esőgumikon, két riválisa nagyon sokáig nem tudta megelőzni a köztes abroncsokon. Az eredetileg hátrébb elhelyezkedő Perez viszont hat körrel tovább kint maradt, így kényelmesen az egész csoport elé érkezett vissza és lett harmadik. A németnek megint csak a hatodik hely maradt.

2016 – Európa Nagydíj

Azerbajdzsánban kiváló formában vezetett Hülkenberg, de a Q2 során megcsúszott, így csak 11. lett a rajtrácson. Csapattársa, Perez az utolsó körökben előzte meg Raikkönent a harmadik helyért, a peches németnek megint csak a 9. hely jutott.

2016 – Brazil Nagydíj

Az esős futamon Hülkenberg a negyedik helyen állt, amikor piros zászlóval megszakították a versenyt. Az újraindítást követően azonban sajnálatos módon defektet kapott, így gyorsan visszaesett a 15. helyre. „Nem tudom, hogy nevessek, vagy sírjak” – kommentálta újabb balszerencséjét a német.

2017 – Azerbajdzsáni Nagydíj

Az idei évre a Renault gyári pilótájaként az év elején kicsit hátrébb helyezkedett el, de a francia istálló jól fejlesztett év közben és szép lassan a negyedik erő lett a csapat. Bakuban kaotikus versenyt futottak a pilóták, a 13. rajthelyről már a dobogót célozhatta meg, köszönhetően a biztonsági autós időszakoknak és a sok kiesésnek. Az egyik újraindítás után Ricciardo megelőzte Hülkenberget, kihasználva a kettős szélárnyékot. A következő körben Hülkenberg hibázott és falnak ment, pedig ha csak Ricciardo mögött tud maradni, akkor is másodikként végezhetett volna.

Nico Hülkenberg valamiért hiába üldözi a dobogót, de tehetségét sosem vitatta senki. Előbb-utóbb valószínűleg megtörik a jég és meglesz az a pódium, hétszer állt eddig közel hozzá. Ide vehetjük a legutóbbi, Szingapúri Nagydíjat is, ahol a verseny első harmadában a harmadik helyen haladt, de előbb egy taktikai, majd egy technikai hiba miatt ez a lehetőség is elúszott.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?