Hakkinennek egyszer hajszálon múlt az élete
Steward
Strommer Benjamin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2018. augusztus 14. kedd
Retro

Hakkinennek egyszer hajszálon múlt az élete

Mika Hakkinen közkedvelt figurája volt mindig is a Formula-1-nek. 1995-ben kis híján halálos balesetet szenvedett Ausztráliában, de később mégis a csúcsra jutott. Az elszántsága csak nőtt, pedig óriási bajban volt.

Adelaide-ben 1995-ben Mika Hakkinen közel került a halálhoz, miután egy defekt miatt óriási sebességgel a gumifalnak csapódott, ráadásul oldalirányban találta el a falat. Több életmentő műtétet is végre kellett hajtani a finn pilótán, aki végül szerencsére túlélte a balesetet, a következő szezonban pedig újra teljes fegyverzetben térhetett vissza, végül 1998-ban és 1999-ben világbajnoki címig jutott.

Feltörekvő, fiatal finn pilótaként, több dobogós hellyel a zsebében érkezett a szezonzáró futamra, Ausztráliába, ám a pénteki második edzésen egy tempós jobbkanyar előtt egy hátsó kerekének defektje miatt óriási sebességgel kitört az autó hátulja és csak keveset lassulva csapódott a falnak úgy, hogy Hakkinen fejét elképesztő erőhatások érték. Koponyaalapi törést és más súlyos sérüléseket szenvedett, gégemetszést is végre kellett hajtani a későbbi kétszeres világbajnokon, csak erős szervezetének köszönhette, hogy nem hunyt el a balesetben, napokig volt életveszélyben.

Az ütközéskor Hakkinen feje ijesztően csapódott minden irányba

Halláskárosodást és arcidegbénulást is szenvedett, de a rehabilitáció tökéletesen sikerült és 1996-ban a szezonnyitón újra a rajtrácson köszönthettük Hakkinent. Hogyan sikerült neki ilyen jól a visszatérés? „Hát ez nyilván igen nehéz volt. Jó ideig még a mozgás is nehezemre esett. Megvolt viszont az az előnyöm, hogy egy fiatal fickó voltam akkoriban, hihetetlen belső energiákkal, ezek segítettek” – kezdte visszaemlékezését Mika Hakkinen az F1 Facebook Live kérdésére válaszolva.

Óriási volt az elszántsága, hogy a lehetetlenről is bebizonyítsa, hogy lehetséges. „Amikor visszatértem a Formula-1-be, állandóan az járt a fejemben, hogy világbajnok akarok lenni” - mondta el akkori céljait, bár nagyon sokan már elvesztették bizalmukat a „repülő finnben”. Úgy vélték, hogy sosem lesz már meg ugyanaz a sebessége.

„Amikor újra visszatértem a paddockba a következő évben, az emberek azt mondták, hogy: Oh, Mika más lett, máshogyan is néz ki. Képes még vajon győzni? Elég kellemetlen szituáció volt. Aztán abban a pillanatban, amikor felvettem a bukósisakomat, azonnal arra gondoltam, hogy márpedig én teljesen a gázra lépek, azért is győzni akarok!” – tette hozzá Mika Hakkinen, aki végül 1997-ben valóban meg is szerezte első győzelmét, igaz, ez csak élete 96. nagydíján történt meg.

Hakkinen nem lassult a baleset után, kétszeres világbajnok lett

Ezzel végre átszakadt a gát, a következő szezonban Hakkinen az új, Adrian Newey által tervezett McLarennel még a Ferrari szupersztárját, Michael Schumachert is legyőzve világbajnok lett. Egy évre rá megvédte címét.

„Óriási önbizalmat adott nekem az 1998-as és 1999-es vb-győzelem. Hogy mit csináltam másképp második karrierem során? Talán többet figyeltem és hallgattam másokat és kevesebbet beszéltem… igaz, a finnek egyébként sem beszélnek túl sokat” – zárta gondolatait Mika Hakkinen.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?