Steward
Admin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2017. november 24. péntek
Retro

Retro - Botránnyal indul Schumacher benettonos pályafutása

Michael Schumacher ezen a napon ért célba először a Formula-1-ben, rögtön elverve háromszoros világbajnok csapattársát. Karrierje a Benettonnál azonban egy komoly balhéval kezdődött…

1991 augusztusában, ahogy az közismert, Michael Schumacher életében először indulhatott F1-es futamon a Jordan-Ford istálló jóvoltából, köszönhetően annak, hogy állandó pilótája, Bertrand Gachot megérdemelt börtönbüntetését kezdte meg, így kerülhetett képbe az ifjú német. A Belga Nagydíj hétvégéjén mutatott kiváló teljesítménye azonnal meggyőzte a Benetton csapat vezetőségét, leginkább Flavio Briatore csapatfőnököt, hogy bármi áron meg kell szerezni a későbbi hétszeres világbajnokot.

Schumacher le is szerződött a Benettonhoz, ám az volt a bökkenő, hogy még szerződésben állt a Jordannel is, így egy jó kis jogi huzavona kezdődött a két istálló között. Végül sikerült megállapodniuk, a Jordan némi pénzért és Roberto Morenóért cserébe odaadta Schumit Briatore csapatának. Ez a manőver akkoriban elég rossz színben tüntette fel Briatorét és Schumachert is, mivel két szerződést szegtek meg egyszerre, de végül megnyugodtak a kedélyek.

Michael Schumacher a Benettonnál is azonnal letette névjegyét

Az Olasz Nagydíj hétvégéjén Schumacher tündöklése azonnal folytatódott a pályán, két és fél tizeddel csapattársa, a háromszoros világbajnok Nelson Piquet előtt végzett az időmérőn, majd a versenyen is elverte. Ayrton Senna indulhatott az első rajtkockából, vezetését pedig meg is tartotta a rajt után. Az első körökben elhúzott a riválisoktól, lassacskán azonban a két Williams, Mansell és Patrese utolérték. Patrese előbb csapattársát, majd a 26. körben Sennát is megelőzte, ezzel az élre állt hazai közönség előtt.

Sajnos nem tartott sokáig a veterán olasz öröme, a következő körben váltóhiba miatt először megperdült és visszaesett, majd kisvártatva kiállni is kényszerült a versenyből. Mansell nyolc körrel később megismételte az olasz manőverét és átvette a vezetést. Senna érezte, hogy önerőből nem sikerülhet a győzelem, gyorsabb a Williams, ezért taktikát váltott, azonnal bejött kerékcserére. Remek köröket futott (a leggyorsabb kört a 41. fordulóban jegyezte) és egyértelmű lett, hogy ha brit vetélytársa is cserélni akar, már csak brazil riválisa mögé térhet vissza.

Schumacher és Senna első csatája

Az abroncsok kibírták Mansellnél és megnyerte a versenyt stabil előnnyel Senna előtt, aki Schumacheren, Bergeren és Proston is átverekedte magát, de Mansellt befogni már nem lehetett esélye. Ez volt az első olyan verseny, ahol a publikum Senna és Schumacher csatáját láthatta, a Williams számára pedig azért volt fontos, mert igazi küzdelemben szó szerint megverte a McLarent, ami a korábbi 2,5-3 évben nem sokszor történt meg.

Schumacher élete első Benetton-Fordnál töltött versenyén több, mint tizenegy másodperccel verte Nelson Piquet-t azonos autóval, a rossz nyelvek szerint Schumi itt küldte nyugdíjba az év végén visszavonuló háromszoros világbajnokot. Mansell mögött Senna és Prost végzett még a dobogón, a pontszerző helyeken pedig Berger, Schumacher és Piquet osztozott ebben a sorrendben.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?