DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 24. szerda
Retro

Retro - Kubica első futama, Button első győzelme

A Magyar Nagydíj fennállásának egyik legkiválóbb versenyét hozta a 2006-os viadal, főszerepben Alonso, Button, Kubica, Schumacher, de la Rosa és Raikkönen. Egy teljes szezonnyi történés egy hétvége alatt.

A 2006-os világbajnokság 13. versenyét rendezték Magyarországon augusztus 6-án. Ugyan huszonegyedszer látogatott hazánkba a száguldó cirkusz, de most először volt esőverseny. A bajnokság Alonso és Schumacher óriási csatáját hozta, a hétszeres világbajnok német a megelőző futamok során 11 pontra faragta le a spanyol tetemes pontelőnyét.

Már a szabadedzéseken kulcsfontosságú dolgok történtek. Fernando Alonso veszélyes vezetésért és egy másik pilóta sárga zászló hatálya alatti előzéséért kapott időbüntetést az időmérő edzésre előre (két másodpercet hozzáadtak minden futott köréhez), aztán nem sokkal később egy apró trükközéssel sikerült Michael Schumachert is hibába hajszolnia. Piros zászlóval megszakították a szabadedzést, Alonso a sort látványosan feltartva, nagyon lassan haladt a boksz felé. Elképzelése bejött, a Ferrari német pilótája az utolsó előtti kanyarban kívülről megelőzte őt és a mögötte haladó Heidfeldet, pedig ez tilos. Schumi megkapta pontosan ugyanazt a büntetést, mint vetélytársa.

Az időmérőn így nem is lehetett esélyük, Schumacher a 11. Alonso a 15. rajtkockából rajtolhatott. Jenson Button eredetileg a negyedik legjobb időt érte el, de motorcsere miatt őt a 14. helyre száműzték. Említést érdemel még Robert Kubica, aki élete első nagydíjhétvégéjén vett részt a BMW-Sauberrel, Jacques Villeneuve-öt váltotta, akivel elégedetlen volt a csapatvezetés. A lengyel azonnal kiválóan kezdett, első időmérőjén, csapattársát megverve a 9. rajtkockát szerezte meg.

Vasárnap esős pálya fogadta a versenyzőket, a verseny első fele így is zajlott le, óriási izgalmakat hozva. Schumacher és Alonso is folyamatosan törtek előre a mezőnyben, de a spanyol tűnt gyorsabbnak, míg a negyedik körben egy egészen csodálatos, külső íven bemutatott manőverrel körbeautózta a hétszeres világbajnok esőmenőt és már negyedik volt.

Az eső elállt, de a pálya még vizes maradt jó ideig, a 25. körben aztán a végig vezető Kimi Raikkönen és Vitantonio Liuzzi egy lekörözésnél nem értették meg egymást, az olasz váratlanul lassított, Raikkönen ezt nem vette észre időben és összeütköztek, mindketten ki is estek ezzel a versenyből. Schumachernek is volt egy kalandja közben, nekiment az első szárnyával Fisichella jobb hátsó kerekének, így egy plusz szárnycserére a bokszba kellett látogatnia.

Button a felszáradó pályán üldözte a versenyben vezető Alonsót, egyre faragott a hátrányán. Fernando Alonso jobb hátsó kerekét azonban nem jól rögzítették a cserénél, az anyacsavar meglazult, majd le is esett az abroncsról, emiatt az autó bizonytalanná vált, a spanyol pedig a második kanyarban elvesztette uralmát a Renault felett és kicsúszott.

Jenson Button köszönte szépen a Renault csapathibáját és nagy előnnyel vezette a versenyt. Mögötte Michael Schumacher kockáztatott és nem cserélt kereket, próbálta a köztes esőgumikon végigbírni a maradék távot, a pálya azonban közben teljesen felszáradt, a gumik pedig rohamosan elkezdtek tönkremenni. Előbb de la Rosa, majd Heidfeld is megelőzte német kollégáját, utóbbival kicsit össze is koccant Schumacher. A hétszeres világbajnok a hétvége harmadik hibáját is elkövette, a túlzott keménykedés a teljesen elkopott intermediate gumikon a koccanást eredményezte, ez pedig tönkretette Schumacher felfüggesztését, ami miatt alig 2 körrel a vége előtt kiállt. Így nemhogy a 2., de még a pontszerző helyet is elvesztette.

Button kényelmesen begurult élete és a Honda első győzelmét aratva, mögötte de la Rosa és Nick Heidfeld végzett még a dobogón. Barrichello, Coulthard, Ralf Schumacher és Felipe Massa mögött utólag némi szerencsével Michael Schumacher szerzett még pontot három kör hátránnyal, ugyanis az eredetileg 7. helyezett Kubicát kizárták a versenyből, két kilóval a súlyhatár alatt maradt ugyanis BMW-je.



Sokak szerint az évszázad egyik legjobb futama volt a 2006-os Magyar Nagydíj tele fordulattal, meglepetéssel. Itt láttuk először nyerni Jenson Buttont, versenyezni Robert Kubicát, hibát hibára halmozni Michael Schumachert. Pedro de la Rosa is pályafutása egyetlen dobogós helyét szerezte.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: