DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 23. kedd
Retro

Retro - Schumacher utolsó hazai győzelme

Hockenheim a Ferrari sikerszériájának kellős közepére esett a 2006-os F1-es szezonban, a Scuderia pedig ellentmondást nem tűrően használta ki a Renault szenvedését.

Kimi Raikkönent senki sem sorolta a győzelemre esélyesek közé a Német Nagydíj hétvégéjén, a finn azonban minden oddsszal ellentétben pole-ra állította McLarenjét a két Ferrari előtt - persze sokan gyanakodtak arra, hogy a finn pilóta „porzó” tankkal szerezte meg az első helyet az időmérőn. A 27 éves versenyző zseniális tempóban hagyta maga mögött Michael Schumachert és Felipe Massát a rajtnál, mögöttük a két Renault azonban igencsak szenvedett, melyet a legtöbben a mozgósúlyos lengéscsillapító betiltásának tudtak be.

Az első kör nem múlt el incidens nélkül: Nico Rosberg egy kört sem tudott teljesíteni első hazai futamán, és a stadionnál a gumifalba csúszott. Amikor kiegyenesedett a mezőny, fény derült Raikkönen gyorsaságára: a mclarenes már a 10. körben meglátogatta csapatát. Később Button is cserélt, s bár a finn mögé tért vissza a pályára, könnyedén felül tudta múlni riválisát. A két Ferrari egészen a 20-21. körig maradt kint a pályán, és a kerékcsere-tankolás kombinációt követően az élre tértek vissza, Button elé.



A verseny közepe Rubens Barrichello motorhibájáról, és Jacques Villeneuve balesetéről maradt emlékezetes: a kanadai az utolsó kanyarban dobta el a BMW-Saubert, dicstelenül búcsúzva az F1-től, ugyanis a csapat a futamot követően megvált tőle, és Robert Kubicát ültette bele az F1.06-osba. Amíg a 44. és 45. körben a Ferrarik megejtették második kiállásaikat, az 55. körben Raikkönen már harmadik alkalommal látogatta meg a McLaren bokszát - a finn kemény küzdelemben múlta felül Mark Webbert, később pedig sikerült visszavennie a harmadik pozíciót is Jenson Buttontól.

Hol maradtak a Renault-k? Nos, sem Fernando Alonsónak, sem pedig Giancarlo Fisichellának nem volt esélye arra, hogy a dobogóért harcoljon - a spanyol Webber kiesése után szerezte meg az ötödik helyet, ráadásul túlélt egy kavicságyas kirándulást is, míg csapattársának a hatodik hellyel kellett megelégednie.

A Ferrari eközben hibátlan stratégiával hajtotta uralma alá Hockenheimet: Michael Schumacher karrierje 89., szezonbeli ötödik győzelmét gyűjtötte be Felipe Massa előtt, 11 pontra csökkentve hátrányát Fernando Alonso mögött a tabellán.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: