DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
Retro

Amikor a McLaren hasonlóan sokat szenvedett a motorjával

2017 a szenvedés éve a McLarennél, de volt már ilyenben részük korábban is. Rendkívül látványos motorhibák videóinak gyűjteménye a wokingiaktól egyetlen évadban.

1994-et írunk, amikor a McLaren éppen átmeneti időszakát élte. 1992 végén a Honda erőforrást, egy évvel később pedig Ayrton Sennát vesztette el az istálló. Ron Dennis új motorszállítót keresett, mivel ’93-ban a V8-as Ford motor egyértelműen lóerőhátrányban volt a Renault-hoz képest, majd lassacskán a Ferrari is kezdte túlnőni. A Peugeot-val állapodott meg, ami finoman szólva sem hozott átütő sikert.

A francia motor ugyan már első perctől egészen jó tempóval jelentkezett, de hihetetlenül sokszor hibásodott meg, időnként nagyon látványos módon robbant fel. A két McLaren pilóta összesen 20 alkalommal esett ki, a lehetséges 36-ból, ebből 16-szor az erőforrás hibájából. Az igazsághoz azért az is hozzátartozik, hogy amikor viszont sikerült a célba érés, összesen hét dobogós helyet szerzett Hakkinen és Brundle. A McLaren azonban természetesen elégedetlen volt a Peugeot megbízhatatlanságával és 1995-re már a Mercedesszel szerződött le. Azóta tudjuk, hogy ez a partneri viszony kerek 20 évig fenn is maradt. A kezdet ugyan a német motorral is igen nehéz volt, ám később három világbajnoki címet ünnepelhettek.

Nézzünk néhány látványos esetet a Peugeot ’94-es betlijeiből. Hakkinen a második helyért harcolt Michael Schumacher ellen a Spanyol Nagydíjon, amikor a motor megadta magát a hajrában.

Néhány körrel később Martin Brundle esett ki szintén a harmadik helyről, nála még látványosabban adta meg magát a Peugeot.

A Francia Nagydíjon is a harmadik helyen állt Mika Hakkinen, de a hosszú egyenes végén megint kigyúlt a tábortűz, véget vetve a finn pilóta versenyének.

A látványos motorhiba 1:13:02-nél

Azóta klasszikussá vált a Brit Nagydíj rajtja, amikor Martin Brundle versenyautójában a rajt pillanatában rettentő nagy robbanással lehelte ki a lelkét a francia erőforrás, jól ráijesztve a mögötte indulókra, leginkább Mark Blundellra. Robbanékony siker volt.

2:58-tól több kameraállásból a Peugeot felrobbanása

Az év vége sikerült jobban egyébként a Peugeot-nak, az utolsó hat versenyen egyszer sem hibásodott meg a motor, ennek ellenére a következő évadot már a Jordan csapattal kezdte a francia gyár, 1997 végéig fenn is maradt a frigy.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: