Steward
Gobodics Tamás
2017. szeptember 25. hétfő
Retro

A legváratlanabb dobogós helyek I.

Számos alkalommal fordult elő a Formula-1 történetében, hogy egy gyengébb autóval futamot nyertek. Voltak egészen elképzelhetetlen dobogós helyek is az elmúlt 40 évben. Gyűjtésünk első részét olvashatjátok.

Szemezgetésünk első állomása 1990, Suzuka. A Japán Nagydíj eldöntötte a világbajnoki cím sorsát, Ayrton Senna már az első kanyarban ütközött Alain Prosttal, Gerhard Berger az első helyről a második kör elején kicsúszott, Nigel Mansellt pedig a futam felénél egy sebességváltó-hiba tüntette el az élről. Nelson Piquet győzött, a második helyezett Roberto Moreno is óriási meglepetést szerzett, főleg, mivel a Benetton sebtében igazolta le a helikopterbalesetet szenvedő Alessandro Nannini helyére. A harmadik helyen végzett Aguri Suzuki óriási örömet szerzett hazai közönség előtt, megszerezve pályafutása, és a Larrousse-Lamborghini (egyáltalán a motorszállító) egyetlen dobogós helyét. Suzuki teljesítményét kiemeli, hogy a két Williams célbaérése ellenére kaparintotta meg a harmadik helyet.

Balról Moreno, Piquet és Suzuki

1994-ben egy óriási rajtkarambol rostálta meg a mezőnyt, a 26 autóból tizenegy (!) esett ki a második kanyarig (Alesinek elromlott az autója a rajt után nem sokkal), de megsérült például a két Williams is. Később kiesett a két Benetton és a másik McLarennel Brundle is. Egy csapásra a két Ligier találta magát a dobogós helyeken, Gerhard Berger győzött a Ferrarival, Olivier Panis megszerezte a második, mögötte Eric Bernard pedig a harmadik helyet, ami hosszú évek óta a Ligier messze legjobb eredménye volt.

Bernard pályafutása egyetlen dobogós helyét szerezte

Egy évvel később az Ausztrál Nagydíj is megrostálta a mezőnyt, mindössze nyolcan látták meg a kockás zászlót. A győztes, Damon Hill két kört vert az utolsó körökben olajszivárgással is küzdő Olivier Panisra, aki még így is behozta a Ligiert a második helyre. A legnagyobb meglepetést azonban a harmadik helyen célba futó Gianni Morbidelli okozta, aki a Footwork (Arrows) istálló első dobogós helyezését szerezte 1989 óta, ráadásul a csapatnak mindössze egyetlen pontocskája volt a zárófutam előtt, ezt az olasz megötszörözte. Ugyan kevesen értek célba, növeli Morbidelli teljesítményének értékét, hogy egy McLarent meg tudott előzni, Blundell negyedik lett. Hamarosan folytatjuk sorozatunkat!

Gianni Morbidelli remek versenyt futott a gyenge Footworkkel
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?