DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek
Retro

Retro – Massa első lépése a majdnem-vb felé

Bár végül egyetlen kanyaron múlt világbajnoki sikere, 2008-at Felipe Massa két kieséssel kezdte. Bahreinben aztán, Robert Kubica egyetlen pole-pozíciójának színhelyén győzelemmel szépített.

Az év első két versenye után kevesen gondolták volna, hogy Felipe Massa és nem Kimi Raikkönen lesz az a Ferrari csapatából, aki a világbajnoki címért fog küzdeni. A katasztrofális szezonnyitón mindkét Ferrari motorhiba miatt esett ki (igaz, Raikkönennek ez is ért egy pontot a késői meghibásodásnak és kevés célba érőnek köszönhetően), Sepangban pedig Massa pole-ból indult, ám kicsúszott a futamon, amelyet a finn megnyert.

A Bahreini Nagydíj szombati napja történelmi eredményt hozott, Robert Kubica ugyanis a BMW-vel első lengyel versenyzőként szerzett pole-pozíciót – bár sokan vannak azon a véleményen, hogy még számtalan ilyen sikert begyűjthetett volna, ez volt karrierje egyetlen rajtelsősége. Massa mindössze 0,03 másodperccel kapott ki tőle, a második sort a pénteki balesete után tartalékautóval versenyző Lewis Hamilton és Raikkönen foglalta el.



Kubica tündöklése kérészéletű volt, csupán a rajt pillanatáig mondhatta magát elsőnek április 6-án, a sikertelen évkezdet után bizonyításra vágyó Massa azonnal maga mögé tudta. Hamilton autója visszafulladt, és nem kevesebb, mint hat pozíciót veszített, így a másik Ferrarival Raikkönen is nyert egy helyet.

Hamilton vesszőfutása tartogatta az első kör legfőbb érdekességét, a brit hátulról eltalálta Fernando Alonso Renault-ját, ezért a McLaren-bokszba kellett hajtania orrkúpcserére. Később rossz nyelvek szerint felmerült egy olyan eshetőség, hogy a spanyol szándékosan fékezett be Hamilton előtt, ezt követően viszont a McLaren azt állapította meg, hogy a szárny az ütközés előtti pillanatban eltört, az autó pedig a hirtelen megváltozott leszorítóerő miatt ütközött a másikkal. Hamilton egészen a 18. helyig esett vissza, Sebastian Vettel futama pedig véget is ért ebben a körben, miután kétszer is ütközött.

Raikkönen a harmadik körben előzte meg Kubicát, Massával azonban nem bírt, a 10. fordulóban már 4,4 másodperc volt a különbség köztük. Nagyjából ez a differencia állandósult, a két pilótát a célvonalnál 3,3 szekundum választotta el egymástól. Ezúttal egyikük sem hibázott és dobta el a Ferrari 1-2-es eredményét. A szahíri hétvége megerősítette, hogy a szezonnyitón látott kisiklás ellenére valóban az olaszok rendelkeznek a legerősebb autóval.

Kubica a dobogó harmadik fokára állt, megelőzve csapattársát, Nick Heidfeldet. Kovalainen, Trulli, Webber és Rosberg következett a pontszerzők sorában, Hamilton számtalan sereghajtót gyűrt maga mögé, de a 13. helynél előrébb így sem tudta visszaküzdeni magát. Ütközésekből nem volt hiány a futamon, a két brit, Jenson Button és David Coulthard is egymásra találtak: a hondás előzni próbálta a Red Bullt, ám féktávon megcsúszott, és belerongyolt társába.

Három verseny után Kimi Raikkönen vezette a világbajnokságot – valószínűleg kevesen találnák el, ki volt a második: Nick Heidfeld állt ebben a pozícióban, Hamilton és Kubica előtt. Massa nulla pontról a hatodik pozícióba szökellt fel, néhány verseny után pedig a szezonkezdetet elfeledve már a tabella első helyéért küzdött.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: