DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 28. csütörtök
Retro

Retro – Adiosz, Mexikó

Sokat elmond arról, mennyi ideig maradt ki az F1-ből Mexikóváros, hogy a szünet előtti utolsó futamot Nigel Mansell nyerte: Senna szenvedéséből is profitálva Schumacher itt állt először dobogóra.

Ha a Formula-1 legdominánsabb szezonjairól beszélünk, valahol a Mercedes, Vettel és Schumacher legjobb évei után jut eszünkbe 1992, mikor Nigel Mansell 16-ból 9 futam megnyerésével (abban az időben rekordstatisztikával) szerezte meg egyetlen világbajnoki címét, révbe érve annyi sikertelen próbálkozás, elsősorban az 1986-os kudarc után.

Negyed évszázada március 22-én tartották a szezon második versenyét, mégpedig az Autodromo Hermanos Rodriguezen, Mexikóvárosban. A Williams domináns FW14-ese gondoskodott arról, hogy túl sok izgalom ne övezze a 69 körös futamot. Bár az időmérőn Nigel Mansell csak 0,016 másodperccel szerzett pole-pozíciót Riccardo Patrese előtt (a harmadik a Benettonnal egy másodperces hátrányban az ifjú Michael Schumacher lett), a versenyen a különbség már 13 másodpercet tett ki csapattársához képest, sorrendjükhöz pedig egyszer sem fért kétség. Akárcsak a dél-afrikai szezonnyitón, Mexikóban is 1-2-es eredményt szerzett a Williams – és még jó párszor a későbbiekben…



Michael Schumacher harmadik lett, és először állt a dobogóra pályafutása során, a pontszerzőket még Gerhard Berger (McLaren), Andrea de Cesaris (Tyrrell), valamint Mika Hakkinen (Lotus) egészítette ki. Annál rosszabbul alakult az 1-es rajtszámú Ayrton Senna hétvégéje. Pénteken a pálya egyenetlensége miatt csúszott ki, és lábán fájdalmas zúzódásokat szenvedett. Ennek ellenére folytatta: a hatodik helyre kvalifikált, ahonnan a rajtnál harmadiknak jött fel, azonban már a 12. körben ki kellett állnia váltóhiba után.

A mexikói futamnak fontos szerepe van a méltán elfedett Andrea Moda csapat szenvedéstörténetében: másodszor utaztak teljesen feleslegesen egy távoli kontinensre. Ezúttal beleegyeztek abba, hogy kifizessék a százezer dolláros nevezési díjat, melynek hiányában nem engedték őket rajthoz állni Kyalamiban, autóik azonban nem érkeztek meg időben a helyszínre.

Mexikóvárosban ezután 23 éven át nem tartottak nagydíjat: a pálya, jelentősen átszabdalva 2015-ben tért vissza a világbajnokság körforgásába, a szünetet tükröző óriási érdeklődéssel.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: