DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 28. csütörtök
Retro

Retro – Schumacher először vb-győztes Ferrariban

Mint tudjuk, Michael Schumacher az F1 rekorderévé vált a Ferrarinál, mégis öt évébe telt, míg megszerezte első világbajnoki címét a csapattal. Első tesztjét elevenítjük fel a 2000-es szezon autójával.

Új évezred, új remények: így vághatott neki 2000-nek Michael Schumacher, aki 1996 óta tartozott a Ferrari kötelekébe, azonban még mindig nem nyert világbajnoki címet az istállóval. 1997-ben és 1998-ban is közel volt hozzá, esélyesként érkezett az utolsó versenyre, de alulmaradt riválisaival, Jacques Villeneuve-vel és Mika Hakkinennel szemben, 1999-ben, mikor a csapat megnyerte a konstruktőri bajnokságot, pedig lábtörése miatt hagyta ki a szezon első futamát.

A Ferrari újonnan megtervezett autója, az F1-2000 (ekkor kezdődött a ma is tartó hagyomány, hogy a versenygépek neve utalt az évszámra) február 10-én mutatkozott be a fioranói tesztpályán. Az első számú versenyző, Michael Schumacher kiváltsága volt, hogy bejárassa az autót – a Scuderiához ebben az évben csatlakozó csapattársa, Rubens Barrichello a héten a tavalyi F399-et vezette. Az első napon nem zajlott valódi tesztelés, csupán az autó bejáratása történt meg, Schumacher mért idő nélkül négy kört teljesített a pályán.



„Fontos volt számunkra megtenni ezt a négy kört ma, mielőtt normál tesztelésbe kezdünk holnap. Jó lett volna keményebben nyomni, de a sötétedés miatt lehetetlen volt. Nem jelentkeztek problémák, a döntő benyomáson az, hogy az autón minden terv szerint működik” – közölte első tapasztalatait az új versenygépről.

A tesztelés folytatódott a következő napokban, Schumacher öt kör alatt egy másodpercre közelítette meg az F399-cel elért legjobb köridőt a pályán. Szerepvállalásának azonban egy váratlan gond tett keresztbe: a német nyakmerevséget tapasztalt, így nem tudott tovább vezetni. A csapat Barrichellót riasztotta, aki nem számított rá, hogy ilyen hamar az autóhoz juthat: épp az edzőteremben volt, mikor a csapat hívása érte. Érdemes megjegyezni, hogy a rendelkezésére álló másfél nap során nem sikerült megdöntenie Schumacher öt kör alatt elért idejét.

Már a szezon elején kiderült, hogy az F1-2000 az az autó, amelyre Schumacher rég várt: ezt bizonyította az év első három versenyének megnyerése. Később aztán a címvédő Mika Hakkinen is belehúzott, nyár végén átvette a vezetést a világbajnokságon. Schumacher azonban az utolsó négy futam megnyerésével lehajrázta őt, és végül egészen tekintélyes, 19 pontos előnnyel végzett a finn előtt – 2000-ben megszerezte pályafutása harmadik bajnoki címét, az elsőt a Ferrarival, amelyet még sorozatban négy követett.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: