DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
Retro

Prost: Bárcsak ne támogattam volna Senna leigazolását

Könyvtárnyi szakirodalom megjelent már Ayrton Senna és Alain Prost rivalizálásáról, azonban ahogyan a négyszeres F1-es bajnok is rávilágított, a téma kifogyhatatlan.

Az F1 Racing-ben megjelent, a száguldó cirkusz személyiségeinek közreműködésével összeállított interjúban Alain Prostnak többek között olyan kényes kérdésekre kellett válaszolnia, mint hogy ki volt a hibás a hírhedt ’89-es, suzukai ütközéskor (válasza ide kattintva olvasható). A francia pilóta nem rejti véka alá a véleményét Ayrton Sennával kapcsolatban, ahogyan nem tette azt akkor sem, amikor Toto Wolff, a Mercedes motorsport-igazgatója azt kérdezte tőle, hogy ha vissza tudná forgatni az idő kerekét, akkor mi lenne az az egy dolog, amelyet megváltoztatna?



„Úgy vélem, erre könnyű választ adni: nem támogattam volna Ayrton átigazolását a McLarenhez” – mondta Prost. „De akkoriban, amikor egyszer Japánban voltunk, azt mondtam Ronnak: ’Oké, le akarod szerződtetni Nelsont (Piquet), de miért? Kedvelem őt, és jó barátok vagyunk, ráadásul egy generációból származunk, de miért nem inkább Ayrtont választod? Ő jelenti a jövőt’.”

„Ennek érdekében folyamatosan győzködtem a McLarent, hiszen ők jelentették a családomat, mindent megtettem a lehetséges szponzorokért és a csapatért. A kérdésre válaszolva, igen, ezen változtatnék. A versenyzői karriered alatt azonban, ha döntéseket hozol, akkor az olyan, mintha vezetés közben tennéd. Sosem gondoltam csak magamra, a csapat, és a körülöttem lévők érdekeit tartottam szem előtt, és ha ezt a filozófiát követed, soha nem bánsz meg semmit.”

Jo Ramirez, a McLaren egykori menedzsere hasonlót kérdezett Prosttól, azaz hogy bán-e valamit a McLarennél Sennával együtt töltött éveivel kapcsolatban. „Ha valamit, akkor azt, hogy Ronnal megromlott a viszonyom ’89 végére, figyelembe véve, hogy a mai napig nagyon tisztelem őt. Ron jelentette a példát számomra, amikor a saját F1-es csapatomat irányítottam. Öt-hat évvel később visszatértem a McLarenhez, hogy ismét együttt dolgozzak vele, de bánom, hogy korábban rosszra fordultak a dolgaink.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: